Modernizovaná pobočka České pošty v pražském centru EDEN.

Modernizovaná pobočka České pošty v pražském centru EDEN. - Česká pošta | foto: Zbyněk Stanislav, ČTK

O křeslo šéfa České pošty se utká pět kandidátů

  • 4
Marcela Hrdá dnes odchází z čela České pošty. Výběr jejího nástupce finišuje. Personální agentura proškrtá seznam uchazečů a nechá na něm pět jmen, která položí na stůl ministra vnitra Radka Johna. Jeho komise z nich pak vybere nového šéfa.

Seznam pěti nejlepších kandidátů sestaví personální agentura Kaufmann & Kaufmann, řekl týdeníku Ekonom mluvčí pošty Ivo Mravinac.

Ministr vnitra původně tvrdil, že na nového šéfa vyhlásí výběrové řízení, to však nakonec vyhlášeno nebylo a tipování kandidátů dostali na starost personalisté.

Agentura má vazby na Věci veřejné

Týdeník upozorňuje na to, že s agenturou Kaufmann & Kaufmann je spojován podnikatel Zdeněk Kaufmann, s nímž v minulosti podnikal nynější náměstek ministra vnitra Michal Moroz.

Společně vlastnili firmu Screening Service. "Tato firma má nulový obrat a já z ní také vystoupím. Uvažovali jsme, že bychom společně poskytovali službu preemployment screening, tedy prověřování zaměstnanců před uzavřením pracovního poměru, jestli třeba nelžou v životopise. Ale neudělali jsme ani jednu zakázku, především z časových a kapacitních důvodů," komentoval loni v MF DNES náměstek Moroz aktivity firmy Screening Service.

Agentura mohla dostat zakázku na výběr nového šéfa právě proto, že má vazby na ministerstvu vnitra. Mluvčí státního podniku týdeníku sdělil, že výběr uchazečů má na starost jedna ze dvou personálních agentur, s níž má pošta uzavřenu smlouvu.

Česká pošta ztrácí šéfa, Hrdá upadla v nemilost ministra Johna

V kuloárech se ale podle týdeníku spekuluje také o tom, že podnikatel Kaufmann má velmi dobrý vztah s šéfy Věcí veřejných, především s ministrem dopravy Vítem Bártou. Velmi blízký vztah měl Kaufmann prokazatelně i s některými dřívějšími klíčovými představiteli ČSSD (například s Jaroslavem Tvrdíkem), kteří vnitro s poštou ovládali před Věcmi veřejnými, dodává týdeník.

Zdeněk Kaufmann ale popírá, že by se zakázkou měl cokoliv společného. "Já jsem z agentury vystoupil a už se o to vůbec nestarám. Snažím se teď více věnovat dětem a svým privátním záležitostem. Dělají na tom mí bývalí kolegové, třeba Ivan Chocholouš," reagoval Kaufmann.

Pravdou je, že od srpna loňského roku jako majitel agentury, která dříve participovala na výběrech top manažerů řady státních a polostátních firem (třeba i šéfa ČEZ Martina Romana), už není uváděn Zdeněk Kaufmann, ale jistý Jan Kaufmann, podle všeho blízký příbuzný, píše dále Ekonom.

Každopádně Kaufmannova agentura by pětici vhodných kandidátů na šéfa České pošty měla dodat nejpozději v pondělí večer. "Takže v úterý ráno seznam budeme mít k dispozici," říká Pavel Novák, ředitel odboru tisku na vnitru, uzavírá týdeník.

Hrdá se loučí zprávou s vysokými lednovými výsledky

Marcela Hrdá, která v čele pošty vydržela sedět jen 14 měsíců, poslala novinářům mezi dveřmi ještě zprávu o tom, jak dobře pošta v lednu vydělávala. 

Zisk státního podniku dosáhl 332 milionů Kč, což je podle Hrdé o 150 milionů více, než bylo původně plánováno. Výsledkům podle odcházející šéfky pomohlo doručování balíků, expresní balíkové zásilky a také adresný a neadresný direkt mail. "Česka pošta se úspěšně vrací do obchodních segmentů, jež v souvislosti s liberalizací v minulých letech obsadila konkurence," uvedla Hrdá s tím, že se tak daří naplňovat strategii, kterou v polovině minulého roku projednala dozorčí rada a postoupila ji ministerstvu vnitra.

Zároveň připomněla, že v těchto dnech dobíhají jednání s partnery o nových smlouvách, které mohou s největší pravděpodobností (podle prvních oznámených výsledků) přinést poště další peníze.