O pražské tramvaje soutěží Škoda sama

  • 8
Při rozhodování o nákupu dvou desítek tramvají nebude mít pražský Dopravní podnik složitou volbu. Do soutěže o dodávku dvaceti tramvají s opcí na dalších 40 se přihlásila jen Škoda Dopravní Technika, dceřiná společnost plzeňské Škody Holding.

Definitivní verdikt vynese Dopravní podnik až za několik týdnů, není ovšem vyloučeno, že soutěž zruší. Obdobná zakázka na největší dodávku tramvají v Česku byla vypsána už loni.

Nakonec se ale soutěž musela zrušit, protože žádný z uchazečů nesplnil požadované podmínky. A ty nyní Dopravní podnik ještě zpřísnil.

"To, že jsme nabídku podali jako jediní, je zřejmě tím, že hlavní město má specifické podmínky - tramvaj musí zvládnout jízdu v historické části města v kombinaci se stoupáním na Barrandov - všechny podvozky musí být tedy s vlastním pohonem," řekl mluvčí Škody Karel Samec.

Podobná situace ale není podle odborníků ničím neobvyklým. "V tendrech na tramvaje pro Vídeň se tradičně účastní pouze jeden účastník - konsorcium vedené Siemensem," dodal bývalý dlouholetý ředitel Výzkumného ústavu kolejových vozidel Pavel Pavlousek.

Nízkopodlažní tramvaje vyrobené ve společnosti Škoda Dopravní Technika zaujímají v posledních několika letech téměř stoprocentní podíl na domácím trhu. Firma pro tuzemsko prozatím vyrobila celkem 35 kusů, naposledy zvítězila v dodávce 15 tramvají pro Brno.

Její nízkopodlažní tramvaje se prosadily i v USA. Sedm tramvají jezdí Portlandu ve státě Oregon a tři v Tacomě ve státě Washington.

,