Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O Romanovo napojení na Škodovku se zajímá policie, zřídí speciální tým

  11:23aktualizováno  11:23
Vazbami bývalého šéfa ČEZ Martina Romana na plzeňskou Škodu se bude zabývat protikorupční policie. Příští týden kvůli případu Roman zřídí speciální tým. Možné napojení Romana na plzeňské závody chce vyšetřit premiér Petr Nečas i ministr financí Miroslav Kalousek.

Ilustrační snímek | foto: ČTK

"O případ se intenzivně zajímáme. Vyhodnocujeme doteď zveřejněné informace. Věc zpracovávala expozitura v Plzni. V pondělí máme k tomu poradu s vedením útvaru, kde budu chtít, aby mi předložili vyhodnocení dosavadního postupu, jaké materiály si vyžádali a zda byly vyhodnoceny všechny spisy z minulosti," sdělil včera ředitel Útvaru pro odhalování korupce a finanční kriminality Tomáš Martinec.

"V pondělí také oficiálně zřizuji pracovní skupinu složenou z odborníků na praní špinavých peněz a dalších specialistů," slíbil Martinec. Zatím nechtěl ani naznačovat, z jakých trestných činů jsou aktéři kauzy podezřelí.

Někteří politici, kteří však přímo o firmě ČEZ nerozhodují, vyzývají Romana k odchodu rovnou. Předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg na otázku internetových novin Česká pozice, jestli má Roman odstoupit z dozorčí rady, odpověděl: "Já bych mu to vřele doporučil."

Škodu jsem nikdy nevlastnil, říká Roman

Sám Martin Roman na celou kauzu reagoval obsáhlým vyjádření, ve kterém zdůrazňuje, že nikdy nebyl vlastníkem ani beneficientem Škody Holding (což MF DNES nikdy netvrdila), pouze tam do roku 2003 pracoval.

"Pokud jsem byl na některých dokumentech z pozdější doby uveden jako vlastník či beneficient některé ze struktur, nemám o tom žádné povědomí a platí, že nemůže jít o pravdivý dokument," napsal Roman v prohlášení z tohoto týdne.

Martin Roman složil funkci generálního ředitele ČEZ oficiálně na vlastní žádost v půli září, i když se spekuluje, že kauza se Škodou ho kromě jiného k rozhodnutí dohnala.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.