Ilustrační snímek

(ilustrační snímek) - Telefon, odposlech, telefonování, manažer, manařerka | foto: Profimedia.cz

O Vodafonu se rozšířila fáma na bezplatné volání

  • 11
Kdo telefonoval v úterý z předplacené Vodafone karty, mohl mít dojem, že volá zadarmo. Pokud totiž za volaným číslem vytočil tři hvězdičky, nepřišla mu po ukončení hovoru obvyklá zpráva s oznámením, kolik provolal.

"Kvůli chybě v účtování na předplacených kartách se během včerejšího dne neúčtovala některá volání hned po ukončení hovoru, jak je běžné,“ potvrdil mluvčí firmy Miroslav Čepický. Podle něj se však od úterního večera účtují hovory už standardně, po jejich dokončení.

Fáma se však mezi uživateli telefonů Vodafone rychle rozšířila. "Známý mi řekl, že až do půlnoci má Vodafone reklamní akci na všechna volání zdarma,“ popisuje jeden z klientů, pan A. C. z Prahy, který si nepřál zveřejnit své celé jméno. Rozhodl se „kouzelných“ hvězdiček využít a obvolal své přátele v zahraničí.

Peníze se strhnou zpětně

Radost z levného volání mu však dlouho nevydržela. Operátor totiž klientům provolanou částku strhne zpětně. Těm, kteří se dostali s kreditem do minusu, se pak částka odečte při jeho dalším dobití.

"Zákazníci zaplatí za tato volání podle standardního ceníku,“ uvedl Čepický. V případě pana A. C. může jít až o tisíce korun.

Případy, kdy systém operátorů dovolí jít zákazníkům s předplacenou kartou do minusu a peníze odečte až později, jsou běžné spíše při volání ze zahraničí.

Klienti si však nemohou na pozdní stržení z účtu stěžovat. "Kdyby to skutečně byla promo akce, Vodafone klienta oficiálně informuje,“ dodává Čepický.

U předplacených karet byla dříve rozšířená jiná finta - zaslání čísla dobíjecího kuponu v jeden okamžik na dvě různé SIM karty. Operátoři však tento fígl odhalili.