O zamítnuté reklamaci rozhodne soud

Ivan Václavíček z Prahy si koupil za více než 40 000 korun značkovou videokameru.
Ivan Václavíček z Prahy si koupil za více než 40 000 korun značkovou videokameru. Asi v polovině záruční doby se u ní objevil v horní čtvrtině obrazu slepý bod. Autorizovaná firma pověřená servisem reklamaci neuznala. Výrobce prý považuje jeden slepý bod za přípustný. V průvodní dokumentaci ani v záručním listě však není o slepých bodech žádná zmínka. Podle pana Václavíčka jde o vadu.

Pokud vyjdeme z tvrzení zákazníka, podle něhož se v žádných dokladech o existenci slepého bodu nehovoří a tento bod brání používání kamery, pak jde o vadu. Protože však servis s odkazem na výrobce reklamaci zamítl, musí se pan Václavíček obrátit na soud. Až ze znaleckého posudku vyplyne, zda se jednalo o vadu, či ne.

Občanský zákoník, § 623:

1) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci anebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva příslušejí kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

2) Jde-li o jiné vady neodstranitelné, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.