Telefónica O2 - ilustrační foto

Telefónica O2 - ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

O2 udržela zisk na loňské úrovni, firmě přibylo 12 procent zákazníků

  • 31
Mobilnímu operátorovi Telefónika O2 se v Česku navzdory krizi daří. V prvním půlroce vydělala firma 5,7 miliardy korun, což je o 1,4 procenta méně než loni. Počet zákazníků ale stoupl o 12,4 procenta na 2,7 milionu lidí.

"Ve druhém čtvrtletí tohoto roku došlo k dalšímu prohloubení ekonomické krize, která se projevila zejména ve spotřebě našich mobilních zákazníků a výnosech ze služeb. Počet našich zákazníků přesto nadále roste solidním tempem," řekl generální ředitel Telefónica O2 Czech Republic Salvador Anglada.

Za pokles zisku i přes nárůst klientů může podle firmy náročné makroekonomické prostředí a snížení mobilních terminačních poplatků.

Celkové výnosy z podnikání klesly meziročně o 4,6 procenta na 29,7 miliardy korun. Větší příjmy měla O2 z mobilního sektoru (15,6 miliardy), výnosy v segmentu pevných linek činily 13,3 miliardy korun. U pevných linek byl pokles šestiprocentní, v mobilním segmentu o půl procenta mírnější.

Od O2 odešlo letos 1,9 procenta zákazníků, to je oproti loňsku zlepšení o dvě desetiny. Počet maloobchodních přípojek ADSL vzrostl meziročně o 17,4 % na 634 tisíc.