Těhotné školačky ve výloze. Venezuelský oděvní obchod šokuje zákazníky

  • 7
Figuríny nezletilých dívek za výlohou, nastrojené ve školní uniformě, s batohem na zádech a těhotenským břichem. Jeden z venezuelských oděvních obchodů je součástí kampaně, nad níž mnozí kroutí hlavou. Má však upozornit na společenské tabu: těhotné školačky jsou v zemi každodenní realitou.

Řadu lidí, kteří procházejí kolem výloh, pohled do vitrín zvláštním způsobem irituje. Američané nebo Evropané kroutí hlavou. Pro Venezuelce je kampaň možná výstřední, přesto však mnohem bližší. Podle oficiálních statistik se totiž v této jihoamerické zemi rodí až 23 procent všech dětí právě nezletilým dívkám do 18 let.

Nevšední obrázek se naskytl v hlavním městě Caracasu. Ve výloze obchodu se objevily tři školačky s těhotenským břichem a školní uniformou, které zdejší děti nosívají do 15 let. Autorem projektu jsou dvě lokální charitativní organizace Fundana a Construyendo Futuros, které se tím snaží upozornit na nedostatečnou sexuální výchovu v zemi a vyvolat debatu na toto téma.

„Netvrdíme, že těhotenství je špatné, to nechceme říct. Snažíme se upozornit na to, že na všechno je čas a teď ještě není ten správný okamžik. Je to období, kdy dívky začínají svůj život teenagerů, kdy hledají svou identitu a procházejí řadou změn, které jsou v tomto období samy o sobě komplikované i bez těhotenství,“ řekla šéfka kampaně Gabriela Rodriguez.

Prezidentka organizace Construyendo Futuros Thalma Cohen dodala, že účelem je vyvolat diskusi: „Téma je společenské tabu zejména proto, že rodiče se svými dětmi nemluví o sexuální výchově.“

Z výrazů ve tvářích lidí procházejících kolem výlohy se dá vyčíst, že kampaň je zasáhla, byť někdy poněkud nepříjemně. „Spousta rodičů s tím zřejmě nesouhlasí, protože je to odpudivé a je to něco, co hodně lidí šokuje. Přitom to ale není neobvyklé. Je běžné vídat těhotné školačky. Myslím, že kampaň pomůže v prevenci,“ zhodnotila dvacetiletá studentka Auriselvia Torrealba.