V posledních letech pořádá Gigasport pro zájemce několikadenní zájezdy na sjezdovky do vyhlášených lyžařských center v Rakousku.

V posledních letech pořádá Gigasport pro zájemce několikadenní zájezdy na sjezdovky do vyhlášených lyžařských center v Rakousku. | foto: Profimedia.cz

Obchodníci ke slevám nabízejí i lyžařské zájezdy

  • 3
Obchodníci se právě nyní přímo předhánějí v nabídce zvýhodněných cen pro zákazníky, kteří už se naučili nedávat si pod stromeček dárky, ale peníze. Nicméně ty milovníky slev, kteří se rádi nechávají překvapit novými nápady, potěšil snad jen Interspar.

Před koncem roku dostávali zákazníci u pokladen za velké nákupy slevové žolíky v určité hodnotě, a mohou je využívat právě nyní.

Například Marie Chvátalová ze Strašnic tak ušetřila na potravinách a potřebách do domácnosti asi sedm set korun. "Dostala jsem kartu s dvacetiprocentní slevou. Normálně nakupujeme v Tesku, ale kvůli žolíkovi jsme jeli znovu do InterSparu. Je to dobrý obchodní tah," pochvaluje si.

Zajímavými akcemi potěšil své zákazníky i prodejce sportovního sortimentu Gigasport. Kromě slev pro všechny nakupující si přímo hýčká ty stálé, kteří si pořídili věrnostní kartu PLUS. Například 3. ledna si díky ní mohli koupit dva páry sportovních bot, ale platili jen ty dražší, ty levnější dostali zadarmo.

A výhodné nabídky se v Gigasportu netýkají jen zlevněného zboží. V posledních letech pořádá pro zájemce několikadenní zájezdy na sjezdovky do vyhlášených lyžařských center v Rakousku. Nyní k tomu přidal i jednodenní zájezdy s permanentkami do horských středisek v Česku.

Například 17. ledna pojedou lyžaři do Ski-areálu Velká Úpa. V ceně 499 korun mají nejen přepravu a služby průvodce, ale i celodenní permanentku. O týden později se chystá podobná celodenní lyžařská výprava na Lipno za 644 korun.

Ale někteří obchodníci v nápaditosti poněkud stagnují. "Je to velmi podobné jako před rokem," uvedla Hana Raková z marketingu společnosti C&A, která prodává téměř výhradně jen oblečení a doplňky k němu.

Slevy už jsou tradice

Podobně je na tom i obchodní řetězec Tesco. "Slevy začaly hned po svátcích a potrvají až do konce ledna. Pokud jde o sortiment a výši slev, je to srovnatelné s loňským rokem," říká Eva Karasová z marketingového oddělení společnosti.

Proč firmy začínají vyprodávat zásoby už 26. respektive 27. prosince, tedy v době, kdy lidé ještě ani pořádně nestačili strávit štědrovečerního kapra?

"Je to tradice. Chceme dát příležitost zejména lidem, kteří dostali pod stromeček třeba dárkové poukazy nebo peníze. Aby si mohli udělat radost hned po Vánocích," vysvětluje Eva Karasová z Teska.

O změně tak může hovořit snad jen Datart, obchodní řetězec s elektronikou. "Počet výprodejových položek se oproti minulému roku téměř zdvojnásobil," říká výkonný ředitel společnosti Pavel Sláma.

Datart výrazně zlevňuje hlavně proto, že v únoru očekává přísun nového zboží a potřebuje si vyprázdnit sklady. Všichni oslovení obchodníci potvrzují, že i nadále přetrvává trend patrný už několik let – lidé odkládají nákupy až na leden, kdy je zboží ve výprodejích mnohem levnější.