Tržby meziměsíčně reálně klesly o 1,6 procenta. Meziročně rostly o 1,5 procenta, ale jen s výhodou jednoho dne navíc. Pokud by měl letošní duben stejně dnů jako loňský, tržby by klesly o 0,2 procenta.
"Navzdory vyšší DPH je v maloobchodě spíše deflační vývoj a obchodníci si pomáhají slevami. V běžných cenách maloobchod v dubnu rostl pouze o 0,3 procenta, takže meziroční slevy činí v průměru 1,2 procenta," uvedl analytik Raiffeisenbank Michal Brožka. Prodej potravin klesl o šest procent. Vysoký je opět nárůst u nákupů přes internet, který se přiblížil k 24 procentům.
"Celkové výsledky maloobchodu tentokrát výrazně podpořily automobily," hodnotí David Marek z Patria Finance. Prodej motorových vozidel naopak stoupl o více než pět procent. "Zde ovšem výrazně pomohlo počasí, když dlouhá zima přesunula část tržeb za přezouvání pneumatik ze zimních na letní právě do dubna," dodal Marek.
Strmý nárůst zaznamenali také prodejci oblečení a obuvi, kterým tržby meziročně stouply o 12,6 procenta.