Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchody na síti utržily skoro 186 milionů korun

  17:54aktualizováno  17:54
Historicky zatím nejúspěšnější byly poslední tři měsíce loňského roku pro české internetové obchodníky. Tržby v tomto období dosáhly více než 77 milionů korun, celkově za celý rok pak zaútočily na hranici 186 milionů korun. V rámci třetího čtvrtletí se ještě blýskl listopad, který se s téměř třiceti miliony korun tržeb stal suverénně nejsilnějším měsícem roku. Naopak překvapil prosincový pokles tržeb (26,7 milionu Kč), který ale neohrozil pozici prosince jako druhého nejsilnějšího měsíce. Celkové loňské tržby ve srovnání s rokem 1999 vzrostly čtyřikrát.

Podle společnosti Deloitte & Touche, která vývoj internetových obchodů sleduje, stojí za prosincovým poklesem tržeb menší objem nákupů zboží s delší dodací lhůtou (bílé zboží a spotřební elektronika), ke kterému se přidaly knihy.

Naopak rostl odbyt vánočních hitů - mobilních telefonů a hudby. U těch často dodavatelé zabezpečují distribuci vlastními silami a mohou garantovat krátkou dodací lhůtu.

Nejlepší z úspěšných
Nejvíce utržila v loňském roce společnost Obchodní dům.cz., která se specializuje zejména na bílé zboží, spotřební elektroniku a mobilní telefony. Druhý skončil prodejce letenek Fractal.cz a třetí příčku obsadil velmi dynamicky rostoucí internetový hudební a DVD obchod AlbumCity.cz.

Podíly komodit v %
na trhu ve 4. čtvrtletí

Hudba

20,67

Bílé zboží

15,59

Letenky

15,97

Knihy

13,22

Spotřební
elektronika

10,35

Hardware

6,11

Mobilní
telefony

5,91

Pro všechny premianty platí, že se o zákazníka starají od odeslání on-line objednávky až do samého převzetí zásilky. Prostřednictvím vlastní nebo smluvní sítě poslíčů mu objednané zboží donesou až pod nos.

Královnou čtvrtého čtrvtletí se stala hudba, v listopadu nejprodávanější komodita českého internetu. Obsadila přes dvacet procent trhu. Její úspěch je o to výraznější, že průměrná cena nákupu je v této kategorii výrazně nižší, než u komodit bílého zboží a letenek.

I nadále chybí na českém on-line trhu výrazný prodejce hraček. Kandidáti na tuto pozici se však již objevují. Jedním z nich je i nový účastník našeho průzkumu, Pokémon Shop, který zahájil činnost v listopadu. Je ovšem velmi pravděpodobné, že se na prodej hraček zaměří i někteří stávající velké elektronické obchody.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Průzkumný vrt v Cínovci.
Zatím bez reakce. Australská EMH analyzuje usnesení Sněmovny k lithiu

Australská společnost European Metals Holdings, se kterou ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) podepsal memorandum o lithiu, bude tento týden...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.