Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bakalova stopa v Pařížské mizí, vracejí se sem známá jména z minulosti

  5:58aktualizováno  5:58
Luxusní nákupní třída Pařížská prochází změnami. Stopa manželů Bakalových pomalu mizí, zatímco se do hry naplno vracejí někdejší zdejší podnikatelé. Zpátky je Lenka Vejvalková i Vladan Hájek, daří se impériu Tamary Kotvalové a na vstup do ulice módy si brousí zuby nový hráč: Premium Fashion Brands (PFB), za nímž stojí přední pražský právník Jaroslav Havel.
Obchod v Pařížské ulici (ilustrační snímek)

Obchod v Pařížské ulici (ilustrační snímek) | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

PFB má smělý plán. Chce obsadit exkluzivní dvoupatrový obchodní prostor v Pařížské 22, v domě patřícím skupině PPF.

„Chtěli bychom tam na konci příštího roku otevřít flagship store Hugo Boss o velikosti 600 metrů čtverečních, kde bude dámská i pánská móda. Je to v posledním stadiu příprav a máme předběžnou dohodu s pronajímatelem, ale smlouva zatím podepsaná není. Zvažujeme to z ekonomických důvodů,“ říká Marián Vrtoch, který je spolu s Jaroslavem Havlem (AK Havel, Holásek & Partners) a Janou Jusnovou majitelem loni založené společnosti Premium Fashion Brands.

Do PFB spadá zhruba třicítka prodejen se značkami Beltissimo, Geox či Armani Jeans. Jde o značky označované jako „dostupný luxus“, tedy nikoli ty nejdražší. PFB má vizi vybudovat největší tuzemskou síť obchodů s dostupným luxusním oblečením a doplňky a ve střednědobém výhledu také mezinárodní e-shop.

„Budoucnost celého retailu vidíme v on-line. Chceme zároveň využít toho, že tu máme kamenné prodejny, a umožnit zákazníkům si zboží z internetu vyměnit nebo vrátit v prodejně,“ říká Vrtoch.

Pařížská je podle něj dlouhodobě nejlepší adresou pro luxusní byznys v postkomunistické Evropě, nicméně rozjet tam výdělečný butik není snadné. „Provozovat tu byznys model formou franšízy představuje obrovské provozní náklady na pronájem a personál, je to velmi těžké,“ říká.

LBM? Bez komentáře

Své o tom vědí manželé Bakalovi, jejichž skupina Luxury Brand Management (LBM) působí v Pařížské od roku 2010. Tehdy vstoupila do společnosti John Grove & partners podnikatele Vladana Hájka a Jana Zvady.

Investiční nákupy pokračovaly převzetím Prospekta Moda CZ podnikatelky Lenky Vejvalkové. Na vrcholu budování impéria měla LBM celkem 28 butiků, z toho polovinu v Pařížské a přilehlých ulicích. Dosud se nicméně nedostala z červených čísel.

Po ztrátě více než 150 milionů korun v roce 2015 ohlásila LBM loni výsledek hospodaření minus 106 milionů, přestože tržby skoro o pětinu narostly na rekordních 733 milionů korun. Loni začala v Pařížské vyklízet pozice, pustila některé butiky a značky, které vyhodnotila jako neperspektivní.

O budoucnosti v branži se LBM nechce bavit. „Společnost nebude komentovat výsledky a strategii nad rámec toho, co je uvedeno v tiskové zprávě,“ říká mediální zástupce společnosti Jitka Havrdová.

Při loňském úklidu v LBM si dvě prodejny v Široké ulici, křížící Pařížskou, odkoupil zpět Vladan Hájek – prádlo La Perla a klenotnictví Boucheron.
Podnikatel, který má kromě toho v pražských Vysočanech obchod s luxusními sportovními koly Colnago, se také chopil opuštěné licence na distribuci luxusních mobilních telefonů Vertu, které do Česka před lety sám přivedl. Jeho úsilí opět vzkřísit značku však přišlo vniveč. V půlce července společnost oznámila, že kvůli dluhům končí a již nebude vyrábět.

Proslýchá se, že na místě loni zavřeného butiku Vertu by se mohla objevit Furla v přímém zastoupení této italské značky kabelek a bot.

Boss se vzdát nechce

V plném nasazení se vrací také Lenka Vejvalková, které po prodeji Prospekta Mody zbyl butik v Pařížské Dolce Gabbana. Od letoška je také majitelkou Saga Fashion a s ní i nájemnicí dvou obchodních prostor na Pařížské, za nimiž dlouhá léta stál Ranko Pecič.

V jedné z nich (Pařížská 19), kde byl donedávna pánský butik Hugo Boss, otevře Vejvalková 10. srpna obchod s luxusní italskou módou Brunello Cucinelli. Na stejnou adresu se vejde ještě jedna prodejna, a to se značkou Hogan Shoes, patřící pod italskou skupinu Tod’s. Otevře se počátkem srpna.

„Máme také butik s dámskou módou Hugo Boss v Pařížské 6, který aktuálně přestavujeme, bude tam nová značka. Zatím nechci říkat jaká,“ uvádí Vejvalková.

Podnikatelka se nicméně nechce jen tak vzdát spolupráce s německým módním domem Hugo Boss, který v Česku zastupoval Pecič, a o franšízu se zřejmě utká se skupinou PFB.

Stálicí Pařížské je skupina Carollinum Tamary Kotvalové. V Pařížské provozuje butiky Carollinum, Rolex, Patek Philippe a Montblanc.

„Aktuálně připravujeme dva projekty otevření a rozšíření butiků v Pařížské ulici, které budou realizovány v následujících třech letech,“ říká Kotvalová.
Kotvalová předpokládá, že letos přesáhne obrat její firmy půl miliardy korun.

Zisk údajně roste, podle posledních zveřejněných údajů vykázala firma v roce 2015 zisk před zdaněním ve výši 73 milionů korun. „Letos je v Pařížské znát oživení ze strany asijských a ruských turistů,“ dodává Kotvalová.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.