Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Finest nebo Excellent? Češi mají privátní značky rádi, ovšem slevy ještě víc

  17:10aktualizováno  17:10
Obchodní řetězce se snaží zvýšit prodeje i exkluzivními výrobky pod svou privátní značkou a zájem zákazníků o ně v Česku roste. Prodej tohoto zboží je ale pořád výrazně nižší než v západní Evropě, kde se pohybuje mezi 30 a 40 procenty. Zato má ovšem ČR mnohem vyšší procento zboží prodaného ve slevových akcích.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Podíl rychloobrátkového zboží prodaného pod privátní značkou obchodníků loni dosahoval v Česku 19 procent a dlouhodobě se příliš nemění. ČR však v porovnání se západními zeměmi boduje počtem zboží prodaného ve slevových akcích. Ceny značkového zboží se díky vysokému počtu a větší hloubce promočních slev přibližují cenám privátních značek, někdy také dokonce klesnou pod jejich úroveň.

Například v Německu se v rámci vlastních značek řetězců prodá v potravinách 43 procent zboží, v drogerii pak 37 procent. V ČR v rámci nejprodávanějších potravin generují privátní značky největší část z tržeb u smetany (37 procent) a kuchyňských olejů (36 pct). Naopak nejméně se pod vlastní značkou řetězců prodá piva (pět pct) a hořkých bylinných likérů (dvě procenta).

Zájem o dražší značku Albert Excellent se v prodejnách tohoto řetězce každý rok zvyšuje. „Obliba této prémiové řady podle našich prodejních dat roste v řádu desítek procent ročně. Mezi nejoblíbenější produkty z této řady patří u našich zákazníků čokolády a belgické pralinky nebo zrnková i mletá káva různých zemí původu,“ říká mluvčí Jiří Mareček.

Hypermarkety Globus rozšíří privátní značky o jednu s názvem Poctivá výroba. Půjde o více než 700 čerstvých výrobků, které dělá přímo ve svých hypermarketech v řeznictvích, pekárnách, cukrárnách a restauracích. Společnost tak bude mít kvalitu výrobků pod kontrolou od začátku do konce.

Kaufland za loňský rok registruje mírný nárůst prodejů zboží pod privátní značkou. „Naši zákazníci se mohou v tomto roce těšit na novou řadu bezlepkových výrobků nebo na novou kosmetickou řadu Bevola. Pracujeme i na rozšíření atraktivní nabídky v oblasti nepotravinářského zboží,“ dodala mluvčí řetězce Renata Maierl.

Tesco má silné zastoupení vlastních značek např. v sortimentu masa nebo ovoce a zeleniny. „Naší hlavni značkou pro sortiment privátních výrobků budou i nadále značky Tesco a Tesco finest, nicméně dle potřeby jednotlivých kategorii budeme uvádět i jiné značky,“ uvedl mluvčí Václav Koukolíček.

Zboží vyrobené pro tuzemské řetězce místními výrobci pod jejich značkou se dostává také za hranice. Například Lidl loni takto vyvezl produkty českých potravinářů a dalších výrobců do 24 zemí Evropy v celkové hodnotě 5,5 miliardy korun. Přes německý řetězec exportovalo 145 tuzemských firem jako jsou Mlékárna Pragolaktos, Krahulík - Masozávod Krahulčí, LE & CO, Veseta či Delimax.

Autoři: ,


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Otevírací doba obchodů o svátcích 28. září, 28. října a 17. listopadu

Ilustrační snímek

Zákon o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě nařizuje, že obchody s plochou nad 200 m² musí mít zavřeno...

Prasečí mor je v Evropě na vzestupu, ministerstvo zvažuje kontroly dovozu

Ilustrační snímek

Státní veterinární správa zvažuje zavedení povinnosti testovat dovážené vepřové maso na přítomnost viru afrického moru...

Lesy ČR vyhlásí tendr 2019+, soutěží se o zakázky za více než miliardu

Lesníci z Lesů ČR ukázali přípravu lapáků na boj s kůrovcem.

Státní podnik Lesy České republiky vyhlásí ve středu tendr 2019+ na lesní práce a prodej dřeva. Tendr bude rozdělen na...



Najdete na iDNES.cz