Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Finest nebo Excellent? Češi mají privátní značky rádi, ovšem slevy ještě víc

  17:10aktualizováno  17:10
Obchodní řetězce se snaží zvýšit prodeje i exkluzivními výrobky pod svou privátní značkou a zájem zákazníků o ně v Česku roste. Prodej tohoto zboží je ale pořád výrazně nižší než v západní Evropě, kde se pohybuje mezi 30 a 40 procenty. Zato má ovšem ČR mnohem vyšší procento zboží prodaného ve slevových akcích.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Podíl rychloobrátkového zboží prodaného pod privátní značkou obchodníků loni dosahoval v Česku 19 procent a dlouhodobě se příliš nemění. ČR však v porovnání se západními zeměmi boduje počtem zboží prodaného ve slevových akcích. Ceny značkového zboží se díky vysokému počtu a větší hloubce promočních slev přibližují cenám privátních značek, někdy také dokonce klesnou pod jejich úroveň.

Například v Německu se v rámci vlastních značek řetězců prodá v potravinách 43 procent zboží, v drogerii pak 37 procent. V ČR v rámci nejprodávanějších potravin generují privátní značky největší část z tržeb u smetany (37 procent) a kuchyňských olejů (36 pct). Naopak nejméně se pod vlastní značkou řetězců prodá piva (pět pct) a hořkých bylinných likérů (dvě procenta).

Zájem o dražší značku Albert Excellent se v prodejnách tohoto řetězce každý rok zvyšuje. „Obliba této prémiové řady podle našich prodejních dat roste v řádu desítek procent ročně. Mezi nejoblíbenější produkty z této řady patří u našich zákazníků čokolády a belgické pralinky nebo zrnková i mletá káva různých zemí původu,“ říká mluvčí Jiří Mareček.

Hypermarkety Globus rozšíří privátní značky o jednu s názvem Poctivá výroba. Půjde o více než 700 čerstvých výrobků, které dělá přímo ve svých hypermarketech v řeznictvích, pekárnách, cukrárnách a restauracích. Společnost tak bude mít kvalitu výrobků pod kontrolou od začátku do konce.

Kaufland za loňský rok registruje mírný nárůst prodejů zboží pod privátní značkou. „Naši zákazníci se mohou v tomto roce těšit na novou řadu bezlepkových výrobků nebo na novou kosmetickou řadu Bevola. Pracujeme i na rozšíření atraktivní nabídky v oblasti nepotravinářského zboží,“ dodala mluvčí řetězce Renata Maierl.

Tesco má silné zastoupení vlastních značek např. v sortimentu masa nebo ovoce a zeleniny. „Naší hlavni značkou pro sortiment privátních výrobků budou i nadále značky Tesco a Tesco finest, nicméně dle potřeby jednotlivých kategorii budeme uvádět i jiné značky,“ uvedl mluvčí Václav Koukolíček.

Zboží vyrobené pro tuzemské řetězce místními výrobci pod jejich značkou se dostává také za hranice. Například Lidl loni takto vyvezl produkty českých potravinářů a dalších výrobců do 24 zemí Evropy v celkové hodnotě 5,5 miliardy korun. Přes německý řetězec exportovalo 145 tuzemských firem jako jsou Mlékárna Pragolaktos, Krahulík - Masozávod Krahulčí, LE & CO, Veseta či Delimax.

Autoři: ,


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Nejvytíženější opravovaný úsek D1 dokončíme v termínu, slíbil šéf ŘSD

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa sdělil na tiskové konferenci, jak pokračuje modernizace úseku dálnice D1...

Vietnamci si budou muset počkat. Vláda přiškrtila víza pro podnikání

Ilustrační snímek

Vláda ČR ve čtvrtek rozhodla o dočasném pozastavení příjmu žádostí o dlouhodobý pobyt za účelem zaměstnání a žádostí...

Češi nevyužívají možnost péče o blízké. O ošetřovné požádalo jen 56 lidí

Ilustrační snímek

Česko má za sebou první měsíc s dlouhodobým ošetřovným, kdy se člověk může až na tři měsíce uvolnit z práce a pečovat o...

Najdete na iDNES.cz