Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obchody v krizi: více slev a triků

  11:24aktualizováno  11:24
Doba velkého utrácení v obchodech je pryč. Zákazníci se bojí, zprávy o krizi je nutí k opatrnějším nákupům. Hypermarkety a obchodní centra proto mění svoje postupy a vymýšlejí netradiční triky, jak přilákat zákazníky. Musí - koncem roku by se totiž podle informací MF DNES dostaly do ztráty.

Lidé už nejsou při nakupování tak zbrklí, více přemýšlejí. Ilustrační foto.

Prodejci se připravují, že k nim budou lidé chodit s lístečkem v ruce a nákupy pečlivě plánovat. Co tedy hypermarkety chystají?

Akční letáky

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

1. Více slev, nové speciální akce
Aby znovu získaly pozornost zákazníků, budou si řetězce zákazníky více škatulkovat. To znamená, že budou vyhlašovat více akčních slev a nabídek pro jednotlivé typy lidí nebo rodin. Hypermarkety Tesco a Hypernova nyní rozjely masivnější, dosud nepoužívané slevy 1+1, tedy dva výrobky za cenu jednoho. Týká se to potravin, ale například i dětských plen.

2. Více „neznačkových“ výrobků
Obchody více zaplaví privátní značky: to jsou například „neznačkové“ výrobky zabalené do loga obchodního řetězce. Tyto výrobky konkurují zaběhnutým značkám cenou. Někdy v nich však může být méně původní suroviny ve prospěch levnějších náhražek (například více sóji místo masa v uzeninách). Takový postup není nelegální a lze jej zjistit pečlivou četbou složení výrobku.

3. Další služby mimo nákup
Už v loňském roce zavedly některé sítě takzvaný cashback - možnost výběru hotovosti na pokladně při platbě kartou. Zákazníci sítě Žabka budou moci platit u pokladny například složenky - a budou také moci sázet. Složenky a další tradiční inkasní platby (například nájem, energie) budou přijímat také převážně vesnické družstevní obchody pod značkou Coop.

4. Snaha být rádcem v krizi
Prodejci se pasují do role pomocníka v krizi. Slogan „Tesco vám pomáhá šetřit“ přitom už zkoumala Rada pro reklamu. „Krizovou“ reklamu však používá řada obchodníků, například síť s elektronikou Okay. Spar zprovoznil speciální internetové stránky antikrizovyprogram.cz, kde lidem radí odborník z Vysoké školy ekonomické.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Ilustrační snímek
Ministerstvo chystá překotné změny v ČSSZ. Jde o stamilionové IT zakázky

V České správě sociálního zabezpečení se chystají personální škatulata. Vznikne nová mocná sekce, která zkombinuje IT a veřejné zakázky. Dosavadní ředitelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.