Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodejci častěji klamou při akcích, lákají na neexistující slevy

  13:29aktualizováno  13:29
Téměř polovina prodejců, které ve druhém čtvrtletí kontrolovala Česká obchodní inspekce, klamala zákazníky při slevových akcích. Nejčastější je případ neuvádění ceny po slevě. Prodejce v takovém případě uvádí slevu například 40 procent, do inzerované ceny však tuto slevu nepromítá.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Nedovolené hrátky se slevou byly nejčastější v Plzeňském a Karlovarském kraji, kde prodejci klamali dokonce v 65,4 procentech případů. Nejnižší podíl byl naopak ve Středočeském kraji a v Praze (26,9 procenta).

Prodejci klamali celkem ve 47 procentech případů z více než tisíc kontrolních akcí. Inspekce jim za to rozdala pokuty za tři miliony korun. V prvních třech měsících roku byl počet hříšníků nižší - 40 procent. Prodejci se dopouštějí chyb zejména na začátku slevových akcí, kdy ceny chybí nebo je nesprávně účtují.

Více než čtvrtina prodejců neuvedla konečnou cenu, ale cenu před slevou. To znamená, že nezapočítala inzerovanou slevu do konečné ceny. Dalším nejčastějším prohřeškem je porušení zásad poctivosti při prodeji, nedodržení informačních povinnosti či zakázané užívání nekalých obchodních praktik.

Při kontrolních akcích inspektoři zakázali prodej zboží za více než 620 tisíc korun. Obchodníkům rovněž zakázali používat 24 měřidel, která neodpovídala předpisům.

Kontroloři se od dubna do června vypravili na 1 049 kontrolních akcí. Kromě vlastních poznatků využívají i četné podněty spotřebitelů, kteří poukazují na nesprávné účtování zlevněného zboží nebo zboží nabízené za akční cenu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.