Oblečení na snowboard by mělo být víc funkční než módní

Snowboard je v dnešní době už něco víc než jen móda.
Snowboard je v dnešní době už něco víc než jen móda. Je to nejen životní styl, ale především sport jako každý jiný. Pokud člověk chce snowboardové oblečení skutečně větrat na sněhu, a ne v městských ulicích, měl by se v obchodě spíš než po stylu pídit po funkčnosti. K čemu budou platné parádní kalhoty, když po několika minutách sezení na sněhu bude mít promáčené pozadí. (Pro nezasvěcené: snowboardista se neválí po sněhu z lenosti, ale z nutnosti, do vázání si nenaskočí tak snadno jako lyžař.) Je jisté, že při snowboardingu dochází k mnohem častějšímu kontaktu se sněhem než u lyžování. Materiály, ze kterých jsou bunda, kalhoty a rukavice vyrobeny, proto hrají velkou roli. Měly by být nepromokavé. Na visačce u každého svršku by měl být uveden druh materiálu (zda se jedná o laminovaný, nebo zatřený), výška vodního sloupce a hodnota prodyšnosti. Laminované materiály mají větší výšku vodního sloupce. Tato hodnota udává, kolik vody látka propustí v laboratorních podmínkách. Čím je vodní sloupec vyšší, tím je materiál nepromokavější, ale také méně prodyšný. Proto je třeba najít kompromis mezi prodyšností a nepromokavostí. Kdo chce absolutně nepromokavé oblečení, protože sedí častěji na sněhu, měl by si ohlížet po materiálech s vyšší hodnotou, kolem deseti metrů. Kdo se nevozí moc na lanovce a spíš šlape v U-rampě, měl by dát přednost prodyšnějšímu oblečení, aby se nepotil. Neméně důležité je celkové zpracování a střih. U kvalitnějších bund jsou švy lepené, aby perforováním po šití dovnitř nezatékalo. Dobré vrchní oblečení by mělo doplnit funkční spodní prádlo z materiálu, který je schopen odvádět pot od pokožky. Protože i tady platí: sucho rovná se teplo. Snowboarding je bezesporu módní záležitost, platí se tedy i za značku. U oblečení se nelze spolehnout na pravidlo "čím dražší, tím lepší", které platí pro boty a vázání.

Autor je spolupracovníkem redakce

TEST DNES je nezávislá příloha pro spotřebitele financovaná z rozpočtu redakce MF DNES * Redakčně testované zboží nakupuje v běžné obchodní síti * K testování nepřijímá vzorky od výrobců nebo dovozců * Testy výrobků jsou zpracovávány v akreditovaných laboratořích nebo státních zkušebnách * Testované zboží navíc posuzuje tým nezávislých odborníků * Odborníci pověření vedením testu v laboratořích nejsou závislí na výrobcích ani prodejcích * Testy ze zahraničních spotřebitelských časopisů TEST DNES publikuje pouze s výslovným souhlasem jednotlivých vydavatelů a pouze v případech, kdy více než polovina testovaných vzorků je zastoupena i na českém trhu * Příloha rovněž zveřejňuje výsledky šetření státních orgánů * Články v příloze neobsahují placenou inzerci, nejsou ovlivněny výrobci ani žádnými finančními zájmy * Uveřejněné materiály nesmějí být reprodukovány bez souhlasu redakce * Výsledky testů nesmějí být použity bez souhlasu redakce ke komerčním účelům * Starší i nové testy z této přílohy lze najít v internetovém magazínu iDNES na adrese http://www.idnes.cz/test. Své připomínky a vzkazy k příloze TEST DNES můžete zaslat elektronickou poštou na adresu testdnes@mafra.cz Připomínky k testům hospod pak na adresu hospody@mafra.cz