Podle nového ředitele odboru majetkového podnikání drah Pavla Krejčího bylo nutné získat dostatečné podklady, na základě kterých by mohl vyhodnotit rentabilitu záměru.
Soutěž byla vypsána v roce 2001. Do druhého kola na počátku loňského roku postoupili tři zájemci. Do nejužšího výběru byly vybrány dvě firmy, jedna tuzemská a druhá italská.
Cílem projektu je maximální využití nádražních budov. Dráhy si od toho slibují výrazné zlepšení služeb pro cestující, finanční příjmy i zvýšení bezpečnosti. Investor má získat objekty do dlouhodobého pronájmu. Za to je musí rekonstruovat.
Podnik očekává, že nový nájemce změní vnitřní dispozici staré i nové budovy pražského nádraží, čímž by se změnilo dosavadní rozložení prodejních a obchodním míst. Lépe by měla sloužit zejména historická Fantova budova, která v současnosti téměř není komerčně využívána.
Nájemce má zároveň zajistit rekonstrukci nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních. Obě budovy jsou ve špatném technickém stavu. Jejich obnova si vyžádá desítky milionů korun.