Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Balík s rychlostí 25 km/h. Jak putují dárky pod stromeček

  15:26aktualizováno  15:26
Běžně tu roztřídí kolem 12 tisíc balíků za pár hodin, před svátky tu ale projde i projede dvakrát více zásilek. Jeden z největších hráčů na trhu s přepravou balíků PPL redaktorům MF DNES ukázal, jak probíhá cesta dárků z e-shopu až pod vánoční stromeček.

Automatická třídící linka načte každou zásilku a pošle balík správným směrem k dodávkám. Balíky jedou po pásu rychlostí 7 metrů za sekundu. | foto:  Petr Topič, MAFRA

Od naklikání objednávky v e-shopu až po doručení je to na první pohled jednoduchá cesta. Jak vaše zásilka putuje si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Pokud si zvolíte pro přepravu službu PPL, s velkou pravděpodobností projede váš balík právě největším skladem firmy v zemi v Jažlovicích u Říčan. „Třídící centrum je srdcem celé firmy,“ říká vedoucí depa Petr Menšík. Přes centrálu se třídí většina zásilek, která sem přijede z celé republiky přes noc.

Fotogalerie

Největší ruch tu panuje už v pět hodin, kdy skladníci vyskladní zásilky z kamionů na velký třídicí pás. Na něm si načtou kód zásilky a balíky po pásu ujíždí rychlostí sedm metrů za sekundu, tedy přes 25 kilometrů v hodině. Automaticky je roztřídí do měst či oblastí, kam mají dál putovat.

Část balíků jde mimo linku, zásilky nemají standardní rozměr a musí se dotřídit ručně. Automatizované není ani rozdělování mezi jednotlivé řidiče, ti si musí počkat u pomalejšího pásu, až pojede zásilka, která mají doručit.

Objem zásilek objednávaných přes internet neustále roste, dopravní společnosti čekají další růst. Bojují ale s tím, že tržby jim rostou pomaleji, než roste počet zásilek.

Autor:


Témata: Říčany, svátek, trh, PPL


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.