Rychlovlak dnes novinářům představil výrobce, kterým je společnost Alstom. Vlak budoucnosti s nezvyklými aerodynamickými tvary bude po okruhu jezdit do září.
Technik Francois Lacote uvedl, že jde zatím o jediný prototyp vlaku, který byl po desetiletém vývoji poprvé představen veřejnosti letos v únoru.
Podle Lacota je AGV "velmi levný vlak". Jeho cena se pohybuje kolem 30 milionů eur (zhruba 726 milionů korun). Prvních 25 vlaků dodá Alstom italskému dopravci NTV, který má zároveň opci na dalších deset souprav. První AGV by se měly objevit v komerčním provozu počátkem roku 2011.
Oproti rychlovlaku TGV, který má motor na začátku a na konci soupravy, má AGV motor pod každým vagonem. Alstom přirovnává AGV k největšímu letadlu světa, Airbusu A380, alespoň co se týká významnosti a inovace.
Jednotka se skládá ze sedmi článků, sedačkami pro cestující jsou však vybaveny zatím pouze dva. Zbytek vlaku slouží jako pojízdná laboratoř, kde odborníci Alstomu měří desítky nejrůznějších veličin. Kromě rychlosti například hluk, proudění vzduchu, napětí v různých komponentech, účinnost a zahřívání brzd a chování vlaku v zatáčkách.
. Železniční okruh u VelimiSoučást Zkušebního centra Velim. Je uzavřenou tratí, na které se zkouší železniční vozidla. Nachází se ve Středočeském kraji nedaleko Poděbrad u dálnice D11. |