"Chceme více prodávat přes internet a střednědobě expandovat v Evropě," uvedl podle agentury Reuters šéf CTS Eventim Klaus-Peter Schulenberg. Jako nejbližší cíle jmenoval Česko, Polsko, Maďarsko a Chorvatsko.
Schulenberg je dvoutřetinovým vlastníkem společnosti, která za lístky a pořádání různých akcí za letošní polovinu roku utržila 144,3 milionu eur (téměř 4,3 miliardy korun). Zbylá třetina se obchoduje na německé burze, kam společnost vstoupila v roce 2000.
V Česku má Schulenberg už dva roky registrované internetové domény eventim.cz a getgo.cz, tedy adresy, které využívá k prodeji lístků přes internet v Německu.
"Nebudou to mít vůbec jednoduché," říká Věra Kunrátková, ředitelka Ticketpro, největšího prodejce lístků v ČR. "Nejtěžší je totiž získat obsah, akce, které chcete prodávat. V Česku se také pohybuje větší množství zavedených distributorů."
Výhodou CTS Eventim je její velikost. Firma je například oficiálním prodejcem 3,2 milionu vstupenek na mistrovství světa ve fotbale v Německu v roce 2006, za posledních šest měsíců vydělala 9,2 milionu eur čistého (270 milionů korun). "Ročně organizujeme 70 tisíc akcí s třiceti miliony vstupenek," uvedl Schulenberg.
Distributoři vstupenek vidí svoji budoucnost čím dál více spojenou s internetem. Je to pro ně totiž levnější a minimálně pro část populace daleko pohodlnější způsob nákupu. V Německu se podle Schulenberga prodá touto cestou nyní dvaadvacet procent lístků, v Británii padesát a v USA okolo sedmdesáti procent.
"V Česku to je přes patnáct procent. Internet je pro nás čím dál důležitější způsob prodeje," potvrzuje Věra Kunrátková. Proto chce do budoucna i více využívat takzvané e-tikety. "Koupíte přes počítač lístek a sami si ho doma i vytisknete," uzavírá ředitelka Ticketpro.