Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Obří zakázka Škody do Německa má problém. Kvůli Deutsche Bahn

  14:21aktualizováno  14:21
Desetimiliardový kontrakt na vlaky pro Norimberk a okolí se začíná Škodě Transportation mírně vzdalovat. National Express, který soutěž na provoz tamějších vlaků vyhrál právě s novými vlaky z Česka, zatím nemá vítězství jisté a musí se o něj soudit.

Vizualizace jednotky RegioPanter v provedení pro National Express a jeho jednotky S-Bahn v okolí Norimberku | foto: Škoda Transportation

Bavorská obdoba antimonopolního úřadu totiž rozhodla, že výsledek soutěže na provoz vlaků v okolí Norimberku neplatí. National Express se chce proti rozhodnutí bránit u soudu.

Na úřady se kvůli vítězství britské soukromé firmy obrátily německé státní Deutsche Bahn, které dosud provoz vlaků S-Bahn v okolí Norimberku zajišťují. „Budeme se kvůli tomu rozhodnutí soudit,“ řekl šéf německé pobočky National Express Tobias Richter. Britský dopravce se chce uchytit i v Česku. Podle původních plánů měl National Express převzít kontrakt v prosinci 2018.

Vyloučení kvůli formalitám

Nabídka National Express Rail do výběrového řízení byla údajně odmítnuta pro formální a obsahové nedostatky. Požadované popisy spolu s doklady prý nebyly dodány v souladu se zadáním. Rozhodnutí se prý netýká kvality nabídky National Express Rail.

Bavorsko je v soutěžích na provoz dotovaných vlaků nejdále v celé v Evropě, více než polovina tamních tratí a linek je už vysoutěžená. Bavorský objednatel, společnost BEG, si soutěže pochvaluje, protože dává do železnice stále stejný objem peněz, ale výrazně roste počet cestujících i spojů díky lepší kvalitě. Také BEG se hodlá proti rozhodnutí bránit soudně a za výběrem National Express si stojí.

Zakázka pro National Express vyvolala v Německu velké pozdvižení. Nejen proto, že ji získal zahraniční soukromý dopravce, ale i tím, že má vlaky dodat zahraniční výrobce. Pro Škodu Transportation by šlo o největší kontrakt, navíc teprve druhý pro Německo. Pro National Express má dodat 39 nízkopodlažních vlaků vycházejících z jednotek RegioPanter. Firma nechce současnou situaci komentovat, čeká, jak se vyvine spor v Německu. 

Podnět na přezkoumání zakázky dala dceřiná firma Deutsche Bahn DB Regio. Ta argumentuje i mimo jiné tím, že by převodem pod jinou firmu mohly přijít stovky lidí o práci. Podobně militantní jsou i tuzemští železniční odboráři. Těm se nelíbí fakt, že soutěž na jihočeské lokálky vyhrál soukromý dopravce. České dráhy nabídly v soutěži výrazně vyšší cenu. Výsledek není pravomocný, odvolaly se k antimonopolnímu úřadu. 

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.