Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

  • 236
V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300 obchodů a pasovalo se tak na první místo mezi chrámy konzumu. Láká i na 4DX kino, které do kinosálu přináší déšť, vítr, sníh i vůně.

Nákupní chrám na okraji Prahy poblíž dálnice D1 se zvětšil o sto obchodů na 300. V počtu prodejen se tak stal největším v ČR, rozlohou však stále kraluje Obchodní Centrum Letňany, které má 125 tisíc m² - o 23 tisíc m² více než konkurence z Chodova.

„Nové“ Centrum Chodov otevírá po třech letech nákladných rekonstrukcí. Do přestavby OC Chodov investovala společnost Unibail-Rodamco 170 milionů eur, v přepočtu zhruba 4,4 miliardy korun. Jde tak o jednu z největších domácích retailových investic v posledních letech.

Obchody chodovského centra ročně projde 13 milionů zákazníků. Další má přilákat především ulička luxusní módy s exkluzivními modely od návrhářů a autentičtější filmové zážitky.

Společnost Cinema City otevřela v horním patře komplexu největší tuzemské kino s 18 kinosály. Sedm z nich je vybaveno technologií 3D a tři multiprostorovým zvukovým systémem Dolby Atmos s desítkami reproduktorů, které posílají zvuk sálem všemi směry. Pro fajnšmekry jsou k dispozici tři VIP sály, které umožňují spojit sledování filmu s večeří či rautem a také 4DX kino.

Principem 4DX je vychutnat si filmový zážitek všemi smysly. V sále diváci sedí v pohyblivých křeslech, která reagují na akci na plátně. Všudypřítomné trysky, zabudované v sedačkách, na stropě i stěnách, se postarají o počasí. Divák je vystaven větru, dešti, mlze - nebo dalším efektům, mezi které patří vůně, světelná show či bubliny.

„Spousta lidí nám, možná už od padesátých let minulého století, říká, že s byznysem kin je konec. Po televizi přišlo video, poté DVD, video na vyžádání... Vždycky někdo věštil konec. Ale my tomu nevěříme,“ říká ředitel společnosti Cineworld Moshe Greindinger.

Dalším lákadlem má být sekce 23 prémiových obchodů „The Designer Gallery“ s nabídkou módy od předních designerů. Samostatný prostor dostali na 5 tisících metrech čtverečních i čeští návrháři. Tuto část pozná zákazník jednoduše - na podlaze není dlažba, ale koberec. Centrum nabízí i nový dětský koutek či restaurační zónu (otevřela se už v březnu) s nabídkou mezinárodní kuchyně, vegetariánské nebo raw stravy.

Rekonstrukcí vzniklo v obchodním centru nových 1 700 pracovních míst. V současnosti OC zaměstnává na 8 tisíc lidí. Kromě tří komerčních prostor jsou všechna místa pronajatá. Parkoviště areálu pojme 110 tisíc vozů denně, k dispozici je také deset dobíjecích stanic pro elektromobily.

Unibail-Rodamco poněkud neskromně hovoří o obchodním centru budoucnosti. „Pevně věřím, že pro návštěvníky začíná nová éra v oblasti nakupování a zábavy,“ uvedl ředitel pro střední a východní Evropu Arnaud Burlin.

Unibail-Rodamco je přední evropskou retailovou skupinou s francouzskými majiteli. V Evropě vlastní 71 obchodních center, z toho dvě v Česku. Tím druhým je Centrum Černý Most.