Ukazují to statistiky společnosti JATO Dynamics, která monitoruje trh s auty.
Podle nich se v Evropě prodalo za srpen 10 169 octavií, což stačilo na desáté místo v žebříčku nejprodávanějších vozů. Na desáté místo se dostala Škoda i přesto, že v meziročním porovnání klesly registrace octavií o téměř osm procent. Propad je ale způsoben hlavně postupným náběhem nového modelu. Za celý rok prodala Škoda v Evropě 98 tisíc octavií, což je pokles o pětinu.
Model | Počet registrací |
Volkswagen Golf | 27 004 |
Renault Clio | 14 770 |
Volkswagen Polo | 14 137 |
BMW 3 | 12 874 |
Ford Fiesta | 12 369 |
Audi A3 | 12 089 |
Peugeot 208 | 11 613 |
Opel Corsa | 11 587 |
Nissan Qashqai | 10 501 |
Škoda Octavia | 10 169 |
Zdroj: Jato, údaje o počtu registrací za srpen |
Nejprodávanějším vozem v Evropě zůstává i přes mírný pokles Volkswagen Golf, jehož prodeje v srpnu klesly podobným tempem jako celý evropský trh. Daří se dražším prémiovým značkám, BMW se dokonce s trojkovou řadou dostalo na čtvrté místo před auta, jako je Ford Fiesta či Peugeot 208. Audi se dostalo za srpen dokonce na post druhé nejúspěšnější značky v Evropě hned za Volkswagen.
Škoda se poprvé v historii dostala i mezi desítku největších automobilek v Evropě, za srpen předstihla Fiat a Citröen. "Srpnové výsledky ukazují popularitu prémiových značek. I když celý trh klesá, je jasné, že zákazníci jsou stále ochotni platit za prémiové značky," říká Gareth Hession, viceprezident JATO Dynamics.