Od příštího roku přestanou platit výjimky pro dovoz ojetin

  11:50aktualizováno  11:50
- Na konci roku 1999 skončí platnost vyhlášky ministerstva dopravy a spojů, která upravuje technické podmínky pro dovážená ojetá vozidla, zejména z hlediska brzdění, emisí škodlivin a vnější hlučnosti. Od příštího roku budou ojeté vozy při schvalování do provozu posuzovány podle stejných kritérií jako nové automobily. Ministerstvo dopravy a spojů zároveň dopravním inspektorátům doporučilo, aby letos dovezená vozidla, u kterých již bylo zahájeno řízení pro uvedení do provozu, byla v příštím roce posuzována podle letos platných předpisů.

Podle metodiky se dovozci nemusejí pro doklady o plnění technických podmínek obracet pouze na akreditované zástupce jednotlivých značek, na což si dovozci rovněž stěžovali s tím, že těmto zástupcům za vydání prohlášení platí několikatisícové částky, ale mohou využít i služeb pověřené zkušebny nebo plnění dokladovat originálním homologačním štítkem na vozidle a původním technickým průkazem ze země dovozu.

Jak řekl mluvčí ministerstva dopravy a spojů Martin Šváb, vyhláška platila od roku 1996 a dovozci byli dostatečně informováni o časovém omezení její platnosti.

Resort však částečně reagoval na protesty dovozců ojetých vozů. Nevyhověl však jejich požadavku na oddálení platnosti ekologické normy Euro 2, která v příštím roce omezí dovoz zejména vozů starších než pět let.

Podle Švába není pravda, že by ministerstvo na žádost dovozců zmírnilo ustanovení vyhlášky o přihlašování vozidel do provozu v příštím roce. "Pouze jsme vydali upřesňující metodiku, jak při dokladování technické způsobilosti postupovat," vysvětlil.

Autor:


Témata: Euro

Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...

Matky, které si nemohou přivydělávat, tratí 180 miliard, tvrdí ekonom

práce, děti, žena, matka

Kdyby matky v Česku po roce narození dítěte pracovaly 13 hodin týdně, získaly by celkem 60 miliard a ekonomika by se...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...



Najdete na iDNES.cz