Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odborníci si ze značek nejvíce váží Škody a Kofoly

  16:21aktualizováno  16:21
Nositeli nejúspěšnější české obchodní značky jsou automobily Škoda. Další významné značky jsou podle marketingových odborníků limonáda Kofola a pivo Pilsner Urquell. Za jejich obchodním úspěchem stojí vedle tradice a kvality především dobrý marketing.
Auta značky Škoda jsou na trhu již více než sto let.

Auta značky Škoda jsou na trhu již více než sto let. | foto: Ondřej Littera

Značky Škoda a Kofola se staly jednoznačnými vítězi v průzkumu nejúspěšnějších tradičních českých značek, který uskutečnila komunikační agentura Mather. Spontánně je jmenovalo shodně 72 procent oslovených manažerů.

Odpovědi, které následovaly po nápovědě, už byly příznivější pro Škodu. Přibližně třetina dotazovaných vzpomněla ještě značky piva Pilsner Urquell a Budweiser Budvar a pětici nejúspěšnějších značek doplňují ještě boty Baťa.

Nejúspěšnější tradiční české značky podle manažerů
Poř.   Značka  %
1. Škoda 72
2. Kofola 72
3. Pilsner Urquell 36
4. Baťa 32
5. Budweiser Budvar 28
6. Orion 17
7.  Fernet 15
8. Becherovka 15
9. Jar 13
10. Vitana 13

Manažerům se podle průzkumu nejvíce stýská po osobních automobilech Tatra a motocyklech Jawa. Také boty Botas či žvýkačky Pedro by si podle jejich názoru zasloužily opět se vrátit do obchodů.

FOTOGRAFIE VÝROBKŮ Z DOBY PŘED ROKEM 1989 NAJDETE ZDE

Jawa se již o návrat na český trh pokouší, když v polovině letošního roku představila nový model legendárního motocyklu Pionýr.

Dotazovaní představitelé významných společností se shodují na tom, že dlouhá tradice a vysoká kvalita nejsou vždy zárukou úspěchu. V dnešní době totiž mnohé značky doplatily na nedostatečný marketing.

Tradiční nízká cena českých výrobků se v současnosti podílí na úspěchu u zákazníků pouze z jedné čtvrtiny. Ve stejné míře je důležitý i zájem spotřebitelů podporovat domácí značku. Z průzkumu dále vyplynulo, že na nostalgii by se podniky vracející se na trh spoléhat neměli.

Autoři:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Vetešnictví skomírají, ale po některých věcech je stále sháňka

Známé vetešnictví na Újezdě zavírá.

Po revoluci se s vetešníky roztrhl pytel. Poměrně jednoduchý byznys lákal podnikatele na lehce vydělané peníze. Tento...

Obří létající „velryba“ od Airbusu má za sebou první zkušební let

Nový airbus Beluga XL poprvé vzlétl z letiště v Toulouse

Vysokokapacitní nákladní letoun Airbus Beluga XL ve čtvrtek poprvé vzlétl. Obrovský stroj, který svým vzhledem nápadně...

Další z rubriky

Vietnamci si budou muset počkat. Vláda přiškrtila víza pro podnikání

Ilustrační snímek

Vláda ČR ve čtvrtek rozhodla o dočasném pozastavení příjmu žádostí o dlouhodobý pobyt za účelem zaměstnání a žádostí...

Nejvytíženější opravovaný úsek D1 dokončíme v termínu, slíbil šéf ŘSD

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa sdělil na tiskové konferenci, jak pokračuje modernizace úseku dálnice D1...

Pivo při degustaci musím spolknout, ochutnávám od rána, říká kontrolorka

Kontrolorka piva Dana Hriczová pracuje v pivovaru Gambrinus už třicet let. (13....

Výroba piva je tak trochu alchymie, ale výsledek by měl být vždy stejný. Proto je třeba ho neustále kontrolovat a na...

Najdete na iDNES.cz