Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Odborníci si ze značek nejvíce váží Škody a Kofoly

  16:21aktualizováno  16:21
Nositeli nejúspěšnější české obchodní značky jsou automobily Škoda. Další významné značky jsou podle marketingových odborníků limonáda Kofola a pivo Pilsner Urquell. Za jejich obchodním úspěchem stojí vedle tradice a kvality především dobrý marketing.
Auta značky Škoda jsou na trhu již více než sto let.

Auta značky Škoda jsou na trhu již více než sto let. | foto: Ondřej Littera

Značky Škoda a Kofola se staly jednoznačnými vítězi v průzkumu nejúspěšnějších tradičních českých značek, který uskutečnila komunikační agentura Mather. Spontánně je jmenovalo shodně 72 procent oslovených manažerů.

Odpovědi, které následovaly po nápovědě, už byly příznivější pro Škodu. Přibližně třetina dotazovaných vzpomněla ještě značky piva Pilsner Urquell a Budweiser Budvar a pětici nejúspěšnějších značek doplňují ještě boty Baťa.

Nejúspěšnější tradiční české značky podle manažerů
Poř.   Značka  %
1. Škoda 72
2. Kofola 72
3. Pilsner Urquell 36
4. Baťa 32
5. Budweiser Budvar 28
6. Orion 17
7.  Fernet 15
8. Becherovka 15
9. Jar 13
10. Vitana 13

Manažerům se podle průzkumu nejvíce stýská po osobních automobilech Tatra a motocyklech Jawa. Také boty Botas či žvýkačky Pedro by si podle jejich názoru zasloužily opět se vrátit do obchodů.

FOTOGRAFIE VÝROBKŮ Z DOBY PŘED ROKEM 1989 NAJDETE ZDE

Jawa se již o návrat na český trh pokouší, když v polovině letošního roku představila nový model legendárního motocyklu Pionýr.

Dotazovaní představitelé významných společností se shodují na tom, že dlouhá tradice a vysoká kvalita nejsou vždy zárukou úspěchu. V dnešní době totiž mnohé značky doplatily na nedostatečný marketing.

Tradiční nízká cena českých výrobků se v současnosti podílí na úspěchu u zákazníků pouze z jedné čtvrtiny. Ve stejné míře je důležitý i zájem spotřebitelů podporovat domácí značku. Z průzkumu dále vyplynulo, že na nostalgii by se podniky vracející se na trh spoléhat neměli.

Autoři:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Kdo dřív přijde, ten pracuje. Sdílené kanceláře budoucnosti patří všem

Coworkingové centrum Paralelní Polis v Praze

Sdílené kanceláře táhnou. Do půl roku se rozrostou o čtvrtinu, a to nejen v Praze. Zájem o pracovní místa v...

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Benzinky mají oproti 90. letům třetinové marže. Dolů je tlačí konkurence

Pohonné hmoty (ilustrační foto)

Česko patří s téměř čtyřmi tisíci veřejných čerpacích stanic mezi země s nejhustší sítí benzinek. Silně konkurenční...

Najdete na iDNES.cz