Pondělní stávka má být pětidenní. Předchozí stávka znamenala pro firmu velké ztráty. Během sedmidenních výpadků v březnu přišly aerolinky o 45 milionů liber.
Stávku plánují odbory už delší dobu a o víkendu se ji aerolinky snažily odvrátit při vzájemných jednáních s odbory. Ta ale podle tajemníka odborového svazu Unite Tony Woodleyho v sobotu katastrofálně selhala a ještě v neděli odpoledne neviděl žádné šance na rychlé obnovení rozhovorů.
Pak ale přišly odbory s nabídkou na odvrácení stávky v případě, že účastníkům minulých stávek společnost vrátí cestovní benefity.
Rozhovory s odboráři byly v sobotu přerušeny poté, co na ně pronikli demonstranti. Plánované stávky jsou důsledkem sporů ohledně mezd a pracovních podmínek.
Zatím není jasné, zda bude mít případná stávka vliv i na létání mezi Velkou Británií a Českou republikou. "Aktuální situaci České aerolinie samozřejmě monitorují. Reagovat na ni budou flexibilně, bude-li to například vyžadovat zvýšená poptávka ze strany cestujících, zváží nasazení letadel s vyšší kapacitou na spoje, kde to bude z provozního hlediska možné," sdělila iDNES.cz mluvčí Českých aerolinií Hana Hejsková.
Loni podnik prodělal 16 miliard
Odborový svaz Unite ve čtvrtek uspěl s odvoláním proti soudnímu zákazu stávek. Odboráři se chtějí v pondělí pustit do pětidenní stávky. Další pětidenní stávky by se měly konat od 30. května a od 5. června. Palubní personál British Airways již stávkoval sedm dní v březnu, což firmu stálo 45 milionů liber (1,3 miliardy Kč).
Společnost British Airways v pátek oznámila, že za uplynulý finanční rok, jenž skončil v březnu, vykázala rekordní ztrátu 531 milionů liber (téměř 16 miliard korun) kvůli nepříznivému počasí a negativním důsledkům stávek.
Ztráta stoupla ze 401 milionů liber v předchozím finančním roce.
"Návrat podniku k ziskovosti vyžaduje trvalé změny v celé firmě a je zklamáním, že odborový svaz palubního personálu to nedokáže pochopit," uvedl při zveřejnění výsledků Walsh.