Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odbory i zaměstnavatelé odmítli rozšíření mýta i na silnice první třídy

  12:56aktualizováno  13:15
Případné rozšíření mýta i na silnice první třídy by museli dopravci promítnout do svých cen a v konečném důsledku by se tak zdražilo zboží i přeprava osob. S takovou kritikou vystoupili na jednání s vládou zástupci zaměstnavatelů a proti rozšíření mýta na silnicích se vymezily i odbory.

Prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák, premiér Bohuslav Sobotka a šéf odborové centrály ČMKOS Josef Středula | foto: ČTK

„Jsme zásadně proti. Plánované rozšíření mýta o 900,2 kilometru silnic první třídy je prosazováno vládou přes nesouhlas dotčených profesních organizací. Dopravní firmy odmítají takové rozšíření, protože by ho musely promítnout do výše ceny přepravy osob a zboží, a velmi pravděpodobně přenést na spotřebitele,“ uvedl prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák.

Zakázka desetiletí. Ministr Ťok vypsal soutěž na mýto za 29 miliard

Kromě Svazu průmyslu a dopravy a Hospodářské komory kritizovaly rozšíření mýta i Asociace krajů i sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007. Za deset let se z mýtného získalo 77,5 miliardy korun, loni to bylo téměř deset miliard.

Hanák: V době růstu schodek 50 miliard nedává smysl

Zástupci odborů, zaměstnavatelů a vlády se při jednání tripartity neshodli na podobě rozpočtu pro příští rok. Z pohledu odborů je podle předsedy Josefa Středuly prioritou zdravotnictví a u důchodů by měla vzrůst solidární složka.

Prezident Svazu průmyslu a dopravy Hanák hovořil při jednání o tom, že není dobrou cestou zvedat mandatorní výdaje ve státním rozpočtu. Zástupci zaměstnavatelů by raději větší důraz kladli na veřejné investice. Ministr financí Ivan Pilný z ANO ale v tuto chvíli eviduje požadavky jednotlivých ministrů, které převyšují možnosti rozpočtu, jenž má mít schodek do 50 miliard korun, o 111 miliard korun.

„V době ekonomického růstu nedává smysl plánovaný schodek 50 miliard korun. Pokud vláda chce plánovat schodek, tak maximálně kvůli investicím do aplikovaného výzkumu, dopravní infrastruktury či učitelů. Nesouhlasíme ani s nárůstem úředníků. Namísto modernizace státní správy a její digitalizace roste i počet úředníků. To je špatně,“ uvedl Hanák.



Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Svatby jako řemen. Svatební agentury mají čím dál víc práce

Svatba pořádaná společností White Agency

Kdo tvrdí, že manželství není v módě, neví, o čem mluví. Jen loni bylo podle Českého statistického úřadu uzavřeno téměř...

Bakalářská práce exministra Krčála je shodná v 28 procentech, řekl rektor

Petr Krčál, ČSSD, kandidát na ministra bpráce a sociálních věcí.

Kontrola bakalářské práce exministra Petra Krčála na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně ukázala, že se obsahově shoduje v...

Nejvytíženější opravovaný úsek D1 dokončíme v termínu, slíbil šéf ŘSD

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa sdělil na tiskové konferenci, jak pokračuje modernizace úseku dálnice D1...

Najdete na iDNES.cz