"Pokud nebude rada s řešením spokojena, vyhlásí stávku, která by v takovém případě začala nejdříve ve středu 21. července. Rozhodnutí musí padnout tento čtvrtek, protože zákon ukládá oznámit zaměstnavateli konání stávky tři dny před jejím zahájením," dodal Binko.
Odbory spoléhají při řešení kolapsu ČKD Dopravní systémy na vládu premiéra Miloše Zemana. "Domníváme se, že současná vláda po několika konstruktivních jednáních s námi najde jiný způsob řešení Dopravních systémů než je případný konkurs, protože ten v současné podobě nic neřeší,"dále uvedl Binko.
Odboráři podle něj o svých krocích informují poradce předsedy vlády Františka Škodu a jsou v kontaktu s konzultantem vicepremiéra Pavla Mertlíka Vlastimilem Horkelem, který situaci v ČKD Dopravní systémy sleduje.
Dnes se rovněž podle Binka koná jednání v České spořitelně o financování dokončení výroby vagónů pro pražské metro. V úterý budou zástupci spořitelny jednat s Investiční bankou, jak se budou na dalším financování výroby ve druhém pololetí podílet. "Spořitelna je připravena financovat výrobu pro metro, chce však, aby se s ní na tom podílela i Konsolidační banka," dodal.
Odboráři chtějí do čtvrtka využít všech možností, protože si uvědomují, že by případná stávka ohrozila dokončení výroby tramvají pro Manilu i existenci podniku. Rádi by se ještě sešli s premiérem Zemanem nebo s vicepremiérem Mertlíkem či ministrem průmyslu a obchodu Miroslavem Grégrem.
"Problém ČKD Dopravní systémy není v nedostatku zakázek," uvedl Binko. Připomněl rozpracovanou výrobu tramvají pro filipínskou Manilu, vagónů pro pražské Metro a sjednanou dodávku lokomotiv pro vietnamskou železnici. Problémem podniku podle něj je financování výroby.