Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odbory prodejen Tesco se přou o stávku

  10:51aktualizováno  11:15
Odbory řetězce supermarketů Tesco, které by měly společně hájit zájmy zaměstnanců, se mezi sebou místo toho pošťuchují. Stávkovou pohotovost, kterou vyhlásila jedna větev odborářů, neuznává konkurence. A přirovnává to k exhibici.

"Momentálně vyhlášená stávková pohotovost je exhibicí, která nic neřeší a nepřispívá k sociálnímu dialogu," říká šéf odborů Podnikový výbor OSPO Tesco Stores ČR Milan Matušík.

Pohotovost včera téměř po roce obnovila Odborová organizace zaměstnanců Tesco Stores ČR. Ta například tvrdí, že zaměstnanci jsou nadměrně vytěžováni a dostávají úkoly nad rámec svých pracovních povinností.

"Provozy se stavem zaměstnanců jsou na hranici reálného minima, a to kvůli velmi nízkým mzdovým fondům, jež mají k dispozici a které za posledních 10 let klesly o více jak polovinu," říká odborový předák Ivan Předinský. Jeho sdružení situaci prý dlouhodobě kritizuje, ale nikdo s ním nejedná.

"Je potřeba redukovat stav centrály, aby nemuseli její zaměstnanci vymýšlet nesmyslné projekty, aby bylo vidět, že něco dělají. Raději nechť nedělají nic, tím nadělají méně škody," dodal.

Odbory kritizují i zaměstnávání na 20 hodin týdně a mzdy. Podle nich jsou hluboko pod průměrnou mzdou, rychlost růstu platů pak označují za komickou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.