Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odbory si vynutily nová pracovní místa

  10:33aktualizováno  10:33
Ačkoli poslední čísla o stavu německé ekonomiky naznačují spíš potřebu některé tamní zaměstnance v nejbližší době propustit, jejich zástupci se vydali opačným směrem. Vlivný odborový svaz IG Metall totiž po nočním vyjednávacím maratonu s vedením automobilky Volkswagen dosáhl dohody, podle které v Hannoveru a Wolfsburgu vzniknou nová místa celkem pro pět tisíc dělníků.

Způsob, jakým se největší evropská automobilka dohodla s odbory může podle agentury Reuters signalizovat nové příležitosti na německém trhu práce. Zároveň se projevila síla odborové organizace.

Noví zaměstnanci budou na montážních linkách 35 hodin týdně (jak požadoval IG Metall) vyrábět minivany se VW ve znaku. Jejich mzda bude záviset mimo pevný základ na osobních výkonech a úspěšné výrobě.

Na začátku jednání, která byla přerušena v červnu, nabízela automobilka odborům mzdu převyšující průměr v odvětví v případě, že pracovníci nové výrobní linky budou pracovat tak dlouho, jak bude třeba pro dokončení konkrétních zakázek.

Později VW požadoval standardní 42,5hodinový pracovní týden. Do jednání se ale vložil německý kancléř Gerhard Schröder, kterému na dohodě obou stran velmi záleželo.

Jeho sociálnědemokratická vláda si totiž vytyčila za cíl snížit do voleb počet nezaměstnaných na 3,5 milionu. Na jeho splnění jí zbývá zhruba rok.

Na konci července bylo v Německu bez práce přes 3,8 milionu lidí. Volkswagen předpokládá, že 3500 z pěti tisíc nových pozic nabídne právě lidem, kteří přišli o práci v posledních měsících.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.