„Jsme potěšeni, že jsme společně se závodní radou a odborovým svazem IG Metall dosáhli nezbytného snížení nákladů o zhruba 850 eur na jedno vozidlo,“ prohlásil ředitel divize Volkswagen Brand Group Wolfgang Bernhard.
Šéf závodní rady VW Bernd Osterloh uvedl, že dohoda zajistí práci pro více než 1000 lidí. Nový vůz bude vyrábět divize Auto 5000 GmbH, jež nyní montuje minivany Touran. Divize využívá levnější pracovníky, kteří nejsou zahrnuti ve vnitropodnikové mzdové dohodě.
Manažeři při jednání tlačili odbory k ústupkům a úsporám osobních nákladů. Podle německého deníku Die Welt požadovaly koncernové špičky snížení osobních nákladů nezbytných na výrobu jednoho vozu o 850 eur. Jen tak se může nové auto prosadit v konkurenčním boji atraktivní cenou a přinést zisky i na americkém trhu.
Propočty VW přitom ukazovaly, že výrobou Marrakesche v Portugalsku by se na jednom voze dalo oproti německým poměrům ušetřit až tisíc eur.
Se zahájením výroby nového terénního modelu, který by měl vycházet z typu Golf, se počítá v roce 2007.