Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odhady webové reklamy se nenaplní

  17:07aktualizováno  17:07
Jaký rozdíl v odhadu vývoje internetové reklamy může přinést jeden rok? Přes patnáct miliard dolarů. Ještě loni v létě předpovídala přední technologická poradenská společnost Jupiter Media Metrix, že v roce 2005 se na celém světě utratí za reklamu na webových stránkách 28 miliard dolarů. Nyní opět snížila už dříve upravený odhad na 12,9 miliardy.

Analytici Jupiteru vidí za tak prudkým poklesem vedle krize v informačním a telekomunikačním sektoru také určitá nenaplněná očekávání. "Marketingová oddělení firem nedokázala online reklamu často efektivně využít, což rovněž přispělo k současnému zakolísání investic," tvrdí analytička Jupiteru Marissa Glucková.

Přesto se však podle ní internetová reklama prosadí, protože dokáže být silným nákupním impulsem pro surfující potenciální zákazníky, umí podpořit prodeje i věrnost příslušné značce výrobku.

I proto by měl internet během pěti let získat sedmiprocentní podíl ze všech investic do reklamy. Letos, kdy se na online propagaci vynaloží asi 5,7 miliardy dolarů, je tento podíl asi tříprocentní. Největší inzerenti budou v průběhu příštích let na web přicházet z řad finančních institucí, automobilového průmyslu a oblasti médií.

O něco pomaleji, než se čekalo, porostou i výdaje směřující do českého internetu. Podle původních předpokladů měli letos inzerenti utratit za on-line propagaci 190 milionů korun. Poslední revidovaný odhad mediální agentury ARBOmedia počítá pro tento rok jen se 170 miliony. Internet však i nadále zůstává nejrychleji rostoucím médiem.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.