Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW musí v USA koupit zpět 115 000 vozů, hojení skandálu potrvá tři roky

  9:56aktualizováno  9:56
Německý automobilový koncern Volkswagen bude ve Spojených státech v důsledku emisního skandálu nucen odkoupit od zákazníků zhruba 115 000 naftových vozů umožňujících falšování testů emisí. Informoval o tom list Süddeutsche Zeitung. Podle šéfa VW Müllera budou změny po skandálu trvat až tři roky.

V nadcházející reklamní kampani německé automobilky Volkswagen již nebude její logo provázet slogan "Das Auto". | foto: Profimedia.cz

Američtí zákazníci podle listu obdrží od firmy zpět plnou kupní cenu, nebo získají výraznou slevu na nový automobil.

Ostatní automobily, kterých se skandál v USA týká, budou podle Volkswagenu vyžadovat velkou úpravu, jež si vyžádá významné náklady na součástky a dlouhý pobyt v servisu, píše Süddeutsche Zeitung.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento týden podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600 000 naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku (více čtěte zde).

Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními testy instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Šéf VW: Změny po skandálu trvat až tři roky

Volkswagenu bude trvat dva až tři roky, než po skandálu kolem měření emisí dokončí změnu strategie a podnikové struktury. Německému týdeníku Wirtschaftswoche to řekl šéf společnosti Matthias Müller. Skupina by se podle něj měla do budoucna místo zvyšování prodeje zaměřit na zlepšování ziskovosti.

„Strategické přeorientování skupiny potrvá určitě dva až tři roky a nebude to žádná hračka,“ řekl Müller v rozhovoru. Müller dodal, že Volkswagen se přestane zaměřovat na zvyšování objemu výroby a prodeje. Své konkurenty bude chtít naopak porážet v ziskovosti.

Odbyt vozů se za Müllerova předchůdce Martina Winterkorna zdvojnásobil na více než deset milionů ročně a Volkswagen loni dočasně předstihl Toyotu na pozici největšího světového prodejce aut. „Honba za novými rekordy v prodeji z mého hlediska nedává moc velký smysl,“ řekl výkonný šéf skupiny.

Müller chce také i přes skandál s emisemi u naftových vozů dál pokračovat v dieselové ofenzivě na americkém trhu. Šéf Volkswagenu tento týden zavítá do USA poprvé od loňského září, kdy skandál s měřením emisí v naftových autech Volkswagenu vypukl.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fronty jsou typické také pro prodejny firmy Apple ve chvílích, kdy startuje...
Reklamní průmysl zuří. Apple přestal sdílet historii prohlížení uživatelů

Při příležitosti aktualizace operačního systému a vyhledávače Safari udělala minulý měsíc společnost Apple důležitý krok k ochraně soukromí uživatelů....  celý článek

Harvey Weinstein (New York, 28. duna 2017)
Sexuální aféra potápí Weinsteinovu firmu, filmová společnost hledá kupce

Filmová společnost je kvůli sexuální aféře svého spoluzakladatele Harveyho Weinsteina ve finančních potížích a hledá kupce. Podle tiskových agentur to v...  celý článek

Pilotní kabina airbusu A320 (ilustrační snímek)
Problémy Ryanairu jsou jen špičkou ledovce. Svět hledá 600 tisíc pilotů

Potíže Ryanairu s nedostatkem pilotů jsou předzvěstí globálních problémů. Světové aerolinky začínají být v úzkých se sháněním pilotů, kteří mají nahradit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.