V nadcházející reklamní kampani německé automobilky Volkswagen již nebude její...

V nadcházející reklamní kampani německé automobilky Volkswagen již nebude její logo provázet slogan "Das Auto". | foto: Profimedia.cz

VW musí v USA koupit zpět 115 000 vozů, hojení skandálu potrvá tři roky

  • 63
Německý automobilový koncern Volkswagen bude ve Spojených státech v důsledku emisního skandálu nucen odkoupit od zákazníků zhruba 115 000 naftových vozů umožňujících falšování testů emisí. Informoval o tom list Süddeutsche Zeitung. Podle šéfa VW Müllera budou změny po skandálu trvat až tři roky.

Američtí zákazníci podle listu obdrží od firmy zpět plnou kupní cenu, nebo získají výraznou slevu na nový automobil.

Ostatní automobily, kterých se skandál v USA týká, budou podle Volkswagenu vyžadovat velkou úpravu, jež si vyžádá významné náklady na součástky a dlouhý pobyt v servisu, píše Süddeutsche Zeitung.

Americké ministerstvo spravedlnosti tento týden podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600 000 naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku (více čtěte zde).

Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními testy instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Šéf VW: Změny po skandálu trvat až tři roky

Volkswagenu bude trvat dva až tři roky, než po skandálu kolem měření emisí dokončí změnu strategie a podnikové struktury. Německému týdeníku Wirtschaftswoche to řekl šéf společnosti Matthias Müller. Skupina by se podle něj měla do budoucna místo zvyšování prodeje zaměřit na zlepšování ziskovosti.

„Strategické přeorientování skupiny potrvá určitě dva až tři roky a nebude to žádná hračka,“ řekl Müller v rozhovoru. Müller dodal, že Volkswagen se přestane zaměřovat na zvyšování objemu výroby a prodeje. Své konkurenty bude chtít naopak porážet v ziskovosti.

Odbyt vozů se za Müllerova předchůdce Martina Winterkorna zdvojnásobil na více než deset milionů ročně a Volkswagen loni dočasně předstihl Toyotu na pozici největšího světového prodejce aut. „Honba za novými rekordy v prodeji z mého hlediska nedává moc velký smysl,“ řekl výkonný šéf skupiny.

Müller chce také i přes skandál s emisemi u naftových vozů dál pokračovat v dieselové ofenzivě na americkém trhu. Šéf Volkswagenu tento týden zavítá do USA poprvé od loňského září, kdy skandál s měřením emisí v naftových autech Volkswagenu vypukl.

,