Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

On-line rozhovor s šéfem Českých drah

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 1. října 2007 do 10:22

OTÁZKA: Hezký den! mám pár drobných dotazů: 1) jak je možné, že před cca 2 roky byly veřejnost v médiích přesvědčována že hlavní koridor z Prahy na východ je hotov, když to není pravda. Pamatuji si na tehdejší velkou slávu.... Neměla by se říct pravda? Vždyť se teprve začínají dělat stanice Běchovice, Červenka... a nezačala se ještě Česká Třebová, Brandýs n.O., ˇUstí n. O., Pardubice, Kolín... atd. i Pendolína se plouží často krokem. Řekněte prosím pravdu o dokončení koridoru a taky jméno člověka, který byl za tehdejší dezinformace zodpovědný 2) jak je možné, že ve vlacích IC je často cestování spíš mučením... viz. nesnesitelné horko v "klimatizovaných" vagonech včerejšího odpoledního spoje z Varšavy do Prahy 3) Kam se má cestující obrátit, jestliže nádražní halu zaneřádí nějaký asociál příšrným smradem, jako se mi stalo třeba včera odpoledne v Olomouci. Málem jsem se z toho pozvracel. 4) Neprospělo by renomé ČD spíše jednoduchý úklid na pražském hlavním nádraží než bilboardové kampaně? Nevyšla by laciněji bezpečnostní služba, která by z prostor hala a okolí vykázala ty největší humusáky, feťáky, prostituty, alkoholiky a kriminálníky? Jak je možné, že uprostřed haly hl. nádraží jsem na jaře dlouhou dobu vídal ošumtělého prodavače konvalinek(snad nějaký homeless - ale s cedulkou firmy na ošumtělém stolečku). Nejspíš měl povolení k prodeji!! 5) Cestujete někdy vlakem? Nedělá se Vám špatně z míst kde to příšerně zapáchá močí, plno individuí vás otravuje s žádostí o peníze a o špíně raději nemluvit? děkuji Kamenický Martin Kamenický
OTÁZKA: Dobrý den, uvažujete i o investicích do školení personálu?? Konkrétně v Zábřeze na Moravě, odkud denně dojíždím do Olomouce, se setkávám s neochotou, neznalostí, leností. Na informacích v ČD centrum mi ani jednou nebyli schopni odpovědět na dotazy ohledně zpoždění, které je tam na denním pořádku, na infomačních tabulích svítí špatné údaje udávající zpoždění, někdy tam nesvítí nic. Výpravčí pravidelně nechají ujet před nosem vlak lidem, kteří v Zábřeze přestupují, jindy zase 20 minut hledají kladívko na kontrolu brzd u vagonů a způsobí tak zpoždění naprosto zbytečně. Takovým přístum spoustu zákazníků odradíte a ti cestují raději autobusem nebo jinak. Dá se s tím něco dělat nebo se s tím mají cestující smířit? Děkuji za odpověď Petr
OTÁZKA: Na Západě roste síť (opravdu) vysokorychlostních tratí. Plánuje se napojení Prahy nebo je to furt sci-fi? Jana P.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je možné, že mezinárodní rychlík R423 Cassovia jedoucí z Prahy do Košic má zařazené pouze 3 vagony s kupé oddíly.Ze čtvrtka na pátek 28.10. jsem si připadal jako někde v Indii, když v Bohumíně na nádraží zůstalo asi 300 lidí na nástupišti. Tito lidé se snažily lezlt do vlaku i okny. Po hodinovém zdržení nakonec byli přidány dva vgony. Proč ČD nepřidaly posilové vagony dopředu, když se před statním svátkm dal očekávat zvýšený přesun turistů na slovensko. Děkuji. Petr
OTÁZKA: Cenová politika ČD mi přijde dost nepřehledná pro cestující a obzvláště mi připadají znevýhodněni "příležitostní" cestující. Dělám na ČD, tak vím, že spoustu takových cestujících raději zvolí jiný způsob dopravy, protože peníze za jednorázovou jízdu bez jakékoliv slevy prostě nedají. Myslím, že nám tudy unikají docela slušné tržby. Nešlo by s tím něco dělat? Děkuji Jaroslav Macejík
OTÁZKA: Pěkný den, kdy jste se naposledy projel vlakem jako "běžný cestující"? Nemyslím pendolinem, ale "klasickým" spojem, jaké jezdí např. na trati Olomouc-Brno... A pokud jste tak skutečně cestoval, měl jste ze služeb Českých drah dobrý pocit? Díky. Matěj
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě,proč ČD odmítají či velmi neochotně jednají např. se zástupci měst tam, kde tito zástupci chtějí,aby si ČD zajistili pořádek na vlakovém nádraží města? Starosta našeho města např.uvedl,že mu trvalo téměř půl roku než s ním někdo z ČD zasedl k jednacímu stolu.Jak je možné, že když upozorním pracovníka ČD (výpravčí),že má v čekárně 2 náctileté sprejery, tak se otočí a uteče se slovy,že to není jeho věc? Jak je možné,že zákaz kouření v prostorách nádraží a zastávek zcela běžně porušují lidé,kteří by měli pomáhat tento zákon dodržovat - tzn. samotní zaměstnanci ČD? Děkuji a přeji hezký den. V. Doleček
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, proč ČD, když ví, že před svátky vždy jede víc lidí enž obvykle. S touto situací dopředu nepočítají(když se opakuje s každým svátkem) a nezajistí více vagónů a větší počet okýnek k odbavení cestujících? Příklad: Jela jsem domů ve čtvrtek 27.9. V Brně fronta na jízdenky strašná, člověk čekal min půl hodiny, vlaky narvané k prasknutí, lidé museli stát v uličkách, nedalo se sednout. Pak přijedeme do přestupní stanice, odkud pokračujeme osobním vlakem, na tento vlak přestupuje opět spousta lidí a jede pouze motor, bez dalšího vagónu, až na nepříznivou reakci cestujících, se teda připojí další vagón. Tato situce se opakuje neustále, co s tím hodláte dělat? Eva
OTÁZKA: Pane řediteli, využívám Pendolino i jiné vlaky každý týden při cestách na VŠ. I přes pár nedostatků vidím na ČD pozitivní změny. Železnici moc fandím! Ráda bych po dokončení VŠ příští rok pracovala u Vás. Kam se mohu obrátit? Předem děkuji za odpověď. M.S. Markéta S.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se s Vámi podělit o svou dlouholetou zkušenost. Kvůli své práci hodně cestuji, a dlouhé jízdy autem nemám ráda, proto bych moc chtěla jezdit vlakem. Jednou za dva měsíce to zkusím a vždycky si řeknu NEVER MORE. Jak je možné že v soupravách EC (za příplatek)např. jede starý špinavý vagón, ve kterém na toaletě neteče voda? Chápala bych krizovou situaci, ale stalo se mi to několikrát.... O špíně, netekoucí vodě a odporných toaletách v "menších" vlacích nemluvím, to je pravidlo. Nebylo by nejlepší investovat právě do této, v podstatě jednoduché problematiky - udržovat vlaky čisté a příjemné? Přece jen, je 21. století... Karolina
OTÁZKA: Dobrý den, jsem z Ostravy a studji v Praze již 5 let. Měl bych několik dotazů, všechny se vztahují k trase Ostrav-Praha. Za prvé proč zdražilo Pendolina pro studenty z 250 korun na 382 korun (myslím že aspoň po dobu rekonstrukce kdy mají vlaky stále zpoždění by ste ceny měli snížit). Toto zdražení mě donutilo jezdit vlaky IC/EC a nechápu proč se již k zakoupené jízdence nedává místenka tak jako dříve. Když si teĎ zakoupím místenku na vlak cena se mi opět neúměrně zvedne. Neuvažují ČD o změně ? Na závěr bych chtěl dodat, že toto určitě není způsob jak přilákat cestující znám řadu studentů, kteří kvůli cenám začali využívat autobusy Student Agency, které jezdí do Ostravy za 140 korun, přičemž jedou jen asi o hodinu a půl déle a cena je poloviční. Díky za odpověď Petr
OTÁZKA: Dobry den, jaké je propojení mezi vznikem ČD Cargo a nedávno vzniklou společností ČD Logistic ? Ředitelem ČD Logistic je Ondřej Jašek, bývalý náměstek ministra Řebíčka, nevidíte zde konflikt zájmů ? lucie
OTÁZKA: Dobrý den, proč jsou tak nedůstojné a strašné zahraniční pokladny na pražském hl. nádraží, cizinci se stále diví. Dobrá"reklama" pro celou naši zem!A další:proč se ruší na naádražích úschovné boxy Pha hl. n,či Masarykovo n. Díky Miloš Miloš Peer
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, proč České Dráhy nenasadí vlaky směr Bohumín-Břeclav nebo Bohumín-Luhačovice a zpět... V Přerově všichni musejí přesedat na rychlík od Olomouce a rychlík Bohumín-Brno je skoro prázdný! Nebylo by vhodnější, aby byly přímé vlaky Bohumín-Břeclav a zpět? Ulehčilo by se cestujícím!!! Děkuji Tomáš
OTÁZKA: Dobry den, kde se dozvím, co se děje nového ohledně ČD Cargo ? milan
OTÁZKA: Dobrý den, připadá vám kvalita Češkých drah adekvátní 21. století? Stavěly se koridory, ale vlaky na trasách Praha-Brno, Praha-Ostrava stejně mají obrovská zpoždění, vozový park (obzvláště na regionálních trasách) je často jako Franze Josefa... Během poslední doby mě překvapilo, že "obyčejný" expres někde stojí dlouhých dvacet minut jen proto, aby mohlo projet pendolino... co si ale budeme namlouvat - pendolino je v důsledku pro celkový obraz ČD asi stejné, jako byste na trabanta namontoval spojlery - obrázek to sice vylepší, ale jinak je to pořád křáp... Jirka
OTÁZKA: Je pravda, že přednostové uzlových železničních stanic jsou vybíráni tak, aby jen plnili pokyny vedení a hlavně neměli vlastní iniciativu. Mohou zaměstnanci iniciovat odvolání svého naprosto neschopného šéfa tak, aby nedosáhli pouze toho, že tento (neodvolaný) se jim bude mstít? Není to tak, že jste si za relativně královské platy koupili jen "bandu blbců"? anonym
OTÁZKA: Vysvětlete mi: Jel jsem od kamaráda s chaty na kole. Chtěl jsem si nechat přepravit kolo vlakem. Platil jsem přirážku, protože se to prý musí rezervovat dvě hodiny dopředu. Poštovní vagon byl přitom uplně prázdný. Nezdá se vám to přitažené za vlasy? Proč si musí cyklisté rezervovat? To přece nejde, když jedu na výlet, říct, kdy se budu vracet dvě hodiny napřed! Jenda Klimša
OTÁZKA: Dobry den, UHOS setri Ceske drahy kvuli zneuzivani monopolniho postaveni a k tomu se hovori o ruznych firmach (napriklad SPEDITRANS), ktere maji napojeni na lidi z managementu CD. Neni zde zakopany pes - ze se kazdy ridi heslem "ukoristi co muzes, dokud muzes" a skutecne rozvojove plany Ceskych drah jsou jenom zasterka a pekne vypadajici reci na papire? Radomir Prasek
OTÁZKA: Dobry den, nebude se na drahách propouštět, když se bude oddělovat osobní a nákladní doprava ? simona
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, kdy bude ve vlacích větší čistota? Děkuji. paskudilek
OTÁZKA: Dobrý den. Dočkáme se někdy, aby vozy 1. třídy poskytovaly nějaký jiný komfort, než že v nich bývá volné místo k sezení? Až příliš často v nich jsou prastará plyšová sedadla, která snad několik let nebyla řádně čištěna. Čistota ve vlacích je někdy skutečně na tristní úrovni. Pavel Velecký
OTÁZKA: Jak jste spokojen s úrovní služeb dceřiné společnosti ČD-T v oblasti servisu VT ČD, a.s. a s cenami dodávaného zboží? Honza
OTÁZKA: Dobrý den, ráda bych se zeptala, z čeho bude financována ztrátová osobní doprava v okamžiku, kdy dojde k vyčlenění ziskové nákladní dopravy do samostatné akciovky ČD Cargo? Děkuji za odpověď. Kristýna M.
OTÁZKA: Dobry den, jak to bude s vlastnictvím nové společnosti ČD Cargo ? marta
OTÁZKA: Bude do r.2011 zaveden ERTMS - ETCS 2 z Děčína do Břeclavi, jak to předpokládá Evropská komise. A jaký je současný stav zavádění GSM-R? Jonas
OTÁZKA: Dobry den, proč se proces odčlenění připravuje právě teď, je to nutné ? frantisek
OTÁZKA: Dobrý den, včera jsem ve Starkoči přestoupila na vlak R1785/962 do Prahy. Jela jsem z Teplic nad Metují. Zaplatila jsem plné jízdné 224,- Kč (199 km). Cestu ze Starkoče do Hradce Králové jsem doslova prostála na jedné noze. A se mnou samozřejmě i spousta dalších cestujících. Měla jsem štěstí, v Hradci se mi podařilo "urvat" místo k sezení. Nemusím mít věštecké nadání, abych pochopila, že po prodlouženém víkendu se budou do Prahy vracet studenti, skauti, chalupáři, výletníci,.... Proč České dráhy nepřidají k vlaku 2-3 vagony ? Obávám se, že jako nepravidelného zákazníka mě bohužel České dráhy o kvalitě svých služeb nepřesvědčily. Monika
OTÁZKA: pry zneuzivate informaci ziskanych diky Vasemu postaveni u CD k ziskavani kseftu spedicni firmy Spedi trans, kterou jste vlastnil a na kterou jste napojen. Je to pravda? CD
OTÁZKA: Dobry den, je vyčlenění nákladní dopravy do dceřiné společnosti ČD Cargo dobře připraveno ? Aby to nedopadlo jako na Slovensku. libor
OTÁZKA: Dobry den, bude mít odčlenění nákladní dopravy nějaký přínos pro zákazníky ? Zlepší se tím služby ? karolina
OTÁZKA: Dobrý den, často jezdím vlakem na trati Ostrava-Praha, letos se stalo jednou, že jsem přijel včas. Chápu, že probíhají opravy koridorů, ale proč tzto nejsou zohledněny v jizdních řádech? Proč vlaky IC/EC často pouštějí osobní či dokonce nákladní vlaky? Marek
OTÁZKA: Dobrý den, podle výsledku loňské kontrolní akce NKÚ dosáhla kumulovaná ztráta ČD od jejího založení v roce 2003 do 30. 6.2006 vyše 2,720 mld. Kč, přičemž v okruhu osobní dopravy činila 10,764 mld. Kč. To tedy asi mj. znamená, že jste museli dohromady 8 mld. Kč věnovat na snížení této ztráty – odkud jste je vzali, když z (údajně) ziskové nákladní dopravy hradíte (údajnou) ztrátu osobní dopravy „pouze“ částkou okolo 700 mil. ročně ? Petr Kadeřávek
OTÁZKA: Dobrý den. Myslíte si, že můžete konkurovat na poli mezinárodních spojení s cenami vlaků, které jsou do většiny evropských destinací dražší, než jsou ceny letenek? Jaroslav Jirků
OTÁZKA: Přeji hezký den! V pendolinu vám dělají PR Gott, Berdych a další. To určitě něco stojí! Jste si opravdu jistý, že to Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Andrea Majská Andrea Majská
OTÁZKA: Dobry den, kdy dojde k odčlenění nákladní a osobní dopravy ? jirka
OTÁZKA: Dobrý den, na trati Praha - Č. Budějovice je možné jet s kolem pouze na povinnou rezervaci a to na všech spojích. Proč byla povinná rezervace zavedena? Na trati Praha Plzeň, Praha Ústí n.L. nic takového není. Není to jen snaha vydělat? Je mi jasné , když si nerezervuji nemusí být místo, ale proč mě k tomu nutit? Jan Vávra
OTÁZKA: Dobry den, proč se vlastně oddělí osobní a nákladní doprava ? Není lepší, aby byly pod jednou velkou společností ? petr
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat co děláte pro převedení kamionů na železnici? Vždyť se už dneska ani nedá po dálnicích bezpečně jezdit! Není dne, kdy by nebyl rozsypaný tirák na D1. Nebo se vzájemně předjíždí půl hodiny! Děkuji Tomas
OTÁZKA: Dobry den, chystá se privatizace ČD Cargo? Připravuje se už vstup strategických partnerů do ČD Cargo? Koho a kdy ? tomas
OTÁZKA: Nepřipadá vám trapné holedbad se úspěchy, když jediné co vám jde opravdu dobře je pózovat někde se sbíječkou a v blembáku? Myslíte si, že úspěšnou společnost vybudujete tím, že naštvete a znechutíte naprostou většinu zaměstnanců? Není ubohé chvástat se jakousi "vstřícností k zákazníkům" a přitom z vysoka kašlat na jejich bezpečnost, kdy jsou naprosto nekoordinovaně spouštěny trestuhodně nepřipravené výluky??? Pozorovatel
OTÁZKA: Dobrý den! Nepřehnali jste to trochu s plakáty hořícího muže, které se objevily pro celé republice? Přijde mi to příliš! Děkuji za odpověď. Miriam Ravingerova
OTÁZKA: Dobry den, chystá se privatizace ČD Cargo? Připravuje se už vstup strategických partnerů do ČD Cargo? Koho a kdy ? tomas
OTÁZKA: Pořád se mluví o příchodu konkurence na železnici a nic. Proč myslíte, že to tak je? Není to tím, že mají České dráhy monopol a nikoho na koleje nepustí? pvozm
OTÁZKA: Proč není přímé vlakové spojení s Bruselem? Uvítal bych cestování do hlavního města Evropy v lůžkovém voze, než tam stále lítal nebo jezdil po ucpaných dálnicích Tomas
OTÁZKA: Dobry den, jak se stavite k ruseni vlakovych spoju nebo dokonce celych trati, napriklad trat 063 Kopidlno - Dolni Bousov, kde bude zeleznicni doprava nahrazena autobusy. Pripadne, kde mohu vratit nedavno porizenou kartu Z? Milan
OTÁZKA: Proč ČD nechtějí umožnit nastupovat cestujícím do Pendolin v Bohumíně, když tam dvě Pendolina stejně zajíždějí? To musejí ti chudáci vystoupit v Ostravě a více než půl hodiny zbytečně čekat na os. vlak. Vyjádření náměstka Koláře, že už mezi Ostravou a Bohumínem nefunguje bufet je směšné, když četa JLV a i průvodčí jsou z Bohumína … Domovská stanice Bohumín
OTÁZKA: Dobrý den, chci se optat - to že má vlak zpoždění se dozvím na idosu v poloze vlaku, je někde možno zjistit důvody zpoždění? Děkuji Kamil Novotný
OTÁZKA: Aby mohlo být pendolino Super, mělo by jezdit do více míst v Evropě. Uvažujete o rozšíření destinací - např. Berlín, Mnichov, Varšava, Linec, Curych, Paříž? Marcela
OTÁZKA: Změní se něco ve vlacích na hraničních přechodech po vstupu do Schengenu? Přijde mi naprosto nesmyslné, aby écéčka zastavovaly v malých vesnicích jen kvůli hranicím. Třeba Petrovice u Karviné nebo Kúty... Pavel Zavadil
OTÁZKA: Dobry den, chystá se privatizace ČD Cargo? Připravuje se už vstup strategických partnerů do ČD Cargo? Koho a kdy ? tomas
OTÁZKA: Dobrý den, Jaká je prosím budoucí koncepce zásobování na ČD a.s.. Předpokládá se vznik dceřinné společnosti, která bude mít na starosti zásobování ČD a.s. náhradními díly, nebo zůstane jako podpůrná činnost součástí mateřské ČD a.s. ? Případně půjde ČD a.s. cestou outsourcingu? Ing. Petr Nešetřil
OTÁZKA: Dobrý den, chci se Vás zeptat, (1) proč při výlukách mají často přednost nákladní vlaky před osobními? (2) proč již pár let platí, že vlaky od Kralup nad Vltavou musí několik minut čekat před Masarykovým nádražím až tam bude volná kolej? (3) proč mi na nádraží není nikdo schopen sdělit ani přibližně, jaké bude zpoždění? (4) proč mi někteří starší průvodčí ve vlaku tykají, ačkoliv jsem je v životě neviděl? Kamil
OTÁZKA: Ing.Josef Bazala (www.cd.cz): "Náš cíl je jediný: posílit image Českých drah coby přepravce, který se dynamicky mění a cestujícím stále více nabízí služby s vysokou přidanou hodnotou. Proto představujeme strategii Živé nádraží právě pod touto značkou; proto zároveň hodláme z nádraží učinit místa, která budou reprezentativní součástí center českých a moravských měst." Domníváte se, že nahrazením služby úschovny kol hernou s výherními automaty (Prostějov hl. n.) nádraží dostatečně ožije a stane se reprezentativní součásti města? Nebylo by v rámci dynamicky se měnící image ČD vhodné komplexní sortiment služeb s vysokou přidanou hodnotou rozšířit též o výkupnu barevných kovů a zastavárnu s celonočním provozem? PS: A než začnete argumentovat ekonomickými důvody (ano, jsem schopen pochopit, že úschovna kol není žádný zlatý důl), tak mi prosím zkuste vysvětlit, k jaké úspoře dojde, když pracovník, který obsluhu zajišťoval (jako jednu ze svých pracovních činností) ve stanici nadále je (personální náklady se nezmění, pouze klesnou tržby) a hned vedle je zcela nevyužitý prostot bývalé odchodové haly. Radoslav Řezníček
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jaká je další strategie ČD v oblasti údržby kolejových vozidel. Pracuji v oblasti konstrukce a výroby KV, takže mám celkem solidní přehled o nepěkném stavu v této oblasti u ČD (nejsem zaměstnanec ČD). Před několika měsíci jste vyhlásil, že jediné rezervy vidíte právě v této oblasti. Jak bude potom vypadat údržba? V celé síti ČD není např. k dispozici jediný OPRAVDOVÝ podúrovňový soustruh, ty staré herky v Ústí, Nymburce apod. jsou již dávno za zenitem. Přitom kvalitní funkce pojezdů vozidel má zásadní vliv na provozní náklady. Po modernizovaných koridorech jezdí vozy s podvozky typu Görlitz V, jejichž čepové vedení vykazuje nadlimitní tolerance, to vše s drastickým dopadem na dynamické účinky vozidla na trať (rozkmitávání pojezdů v příčném směru). Na tyto skutečnosti je poukazováno již více než deset (!!!) let. Přesto se s tím stále setkáváme. Stále mluvíte o koupi moderních vozidel (to je samozřejmě nutné), ale nedokážete se postarat ani o ta, která momentálně máte... Proč např. nebyly jednotky 471 nebo 680 koupeny i s údržbou na 15-20let, jako je to dneska běžné? Mimochodem rachotící odpadkové koše ve vlajkových lodích ř. 471, to je taky ukázka toho, jak si ČD všímá stavu vozidel... :-( Dusan Havlicek
OTÁZKA: Jezdíme pravidelně vlakem z Prahy do Českých Budějovic a většinou dojedeme třeba 10 i 15 minut zpoždění. Proč nemůžete jezdit včas? petr

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.