Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hostem iDNES.cz byl šéf Eurovie, která postavila zvlněnou dálnici D47

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. února 2012 do 11:45

OTÁZKA: Dobrý den. Že kompromisy jsou cestou do pekla už jistě víte. Nechápu jak mohla Eurovia přistoupit na tyto podminky. Jan Vavříček
OTÁZKA: Dobrý den, mám pouze 3 dotazy, těším se na Vaší odpověď, především na třetí dotaz ! 1) Kolik km silnic postavilo Eurovia v republice ? z toho dálnice, km? 2) Jaká je statistika pro životnost postavených silnic Eurovia, za vlivu dlouhodobého průměrného klimatického podnebí, které máme zde a s průměrným zatížení silnice; tj. kolikrát dle doporučení bude muset průměrně opravovat silnice co postaví Eurovia po dobu používání 50 let ? V prvních 5 letech, 10, 15,20 atd... ? 3) Kdo je podle Vás zodpovědný za kvalitu silnic postavených firmou Eurovia ? T K
OTÁZKA: Dobrý den, mám pouze 3 dotazy, těším se na Vaší odpověď, především na třetí dotaz ! 1) Kolik km silnic postavilo Eurovia v republice ? z toho dálnice, km? 2) Jaká je statistika pro životnost postavených silnic Eurovia, za vlivu dlouhodobého průměrného klimatického podnebí, které máme zde a s průměrným zatížení silnice; tj. kolikrát dle doporučení bude muset průměrně opravovat silnice co postaví Eurovia po dobu používání 50 let ? V prvních 5 letech, 10, 15,20 atd... ? 3) Kdo je podle Vás zodpovědný za kvalitu silnic postavených firmou Eurovia ? T K
OTÁZKA: Dobrý den, jak se vy osobně srovnáváte s tím, že jste na Slovensku v PPP projektu R1 obrali slovenský stát o minimálně desítky mil. € - míním tím tzv. úspory a další věci... Je to standardní podnikatelská taktika, nebo dobře zaplacené služby politikům? Děkuji za odpověď Nik Adler
OTÁZKA: Pane Borovka, i přes několik mých dotazů, na které se asi nedostane Vás alespoň trochu chápu. Myslím, že je to zbytečná hysterie a má to podle mě zakrýt úplně jiný problém. Vy jste se jim do toho hodili. Protože pokud se dnes podíváte, co politici vyvádí, tak je to velmi smutné, stejně jako kauzy o ŘSD, kde se ztrácely peníze na různá konta. V boji proti státu vytrvejte a pokud máte pravdu, tak to budete mít hodně těžký Milan Bureš
OTÁZKA: Jsem toho názoru, že Vaše firma je v tom zcela nevinně. ŘSD chce vinu svalit na někoho jiného, aby je to nakonec nestálo tak moc. Stačí se projet po úseku v Bohumíně a i zde naleznete úseky cesty, které se vlní. A to přitom Eurovia nestavěla. Je dobré, že za pravdu bojujete. Doufám, že tento masový boj brzo vyhrajete!!! Milena Hermannová
OTÁZKA: Dobrý den, 86% tržeb máte u neprivátní sféry (stát, obce....zdroj - vaše web stránky). Zajímala by mne výše odměn top managementu, myslím si, že i když jste formálně privátní firmou, tak pokud de fakto žijete z daní, jste na úrovni státních úředníků a měli byste tyto údaje zveřejňovat....Děkuji
OTÁZKA: Pane řediteli, vysvětlete prosím nám občanům, proč se naklánějí stožáry světel a proč jste dosud nezveřejnil, který konkrétní pracovník Vám uložil,aby byl používán tak nekvalitní materiál do podloží dálnice,kde byly vidět dokonce kusy hadrů-jako když se materiál bral z nějaké skládky? Proč byly zjištěny závady i na mostech,proč jste nezveřejnil kupříkladu,kdo z odpovědných pracovníků investora docházel na kontrolní dny stavby a nebo ty se po celou dobu výstavby dálnic už nekonají? Ještě vysvětlete občanům, jak dlouhou záruku má dálnice vybudovaná Vaší firmou! Má alespoň zárku na 2 roky a nebo ve smlouvě o výstavbu této konkrétní dálnice žádná záruka nebyla stanovena?Také byste měl doložit,že jste skutečně měli povolení ŘSD používat méně kvalitní-tedy i levnější ocelárenskou strusku a občany zajímá,kdo toto povolení z odpovědných pracovníků ŘDS podepsal a schválil! Helena Rybenská
OTÁZKA: Dobry den, domnivate se, ze stavebni firma muze stavet nekvalitne pokud pokud ji to projektova dokumentace umozni treba nekdy obecnou specifikaci nekterych stavebnich materialu?
OTÁZKA: Myslíte, že se jako občané někdy dozvíme, kde je pravda? Já mám pocit, že od lživých a zkorumponaných politiků se ji nedozvíme. U Vás se mohu obávat něčeho podobného, protože jste dodavatelem mnoha staveb a to jistě není zadarmo. Takže, buď jste jim dal málo a proto takhle divoce kvičí :) a nebo je problém někde jinde. Myslím tedy ve státní správě:) Milan Bureš
OTÁZKA: Kdyby nějaký dodavatel Eurovie dodal dle Vašeho posouzení zmetek, který by nechtěl vyreklamovat. Obchodovali byste ještě někdy s takovým dodavatelem či ho znovu zvali do výběrových řízení?
OTÁZKA: Pokud jste měli pochybnosti o firmě, kterou jak tvrdíte vám ŘSD nadiktovalo - co jste udělali? Dali jste trestní oznámení? Napsal jste ministrovi? Vy jako normálně klidně tvrdíte, že jste se podvolil korupčnímu jednání? Sice nepřímo, ale nic jste proti tomu neudělal? Jan Bardejovsky
OTÁZKA: Donry den, takze jinak vasi stavebni delnici nevedeli ze tam davaji chybny material i pres vsechny certifikace? Vas nenapadlo upozornit zadavatele ze tento material nebudete pouzivat protoze by to pak mohlo vest k problemu a spatne povesti vasi firmy? Prijde mi to logicke. Dekuji za odpoved.. PO Pavel Zajíček
OTÁZKA: to ,že je stavba provedena nekvlitně je zjevné z jejího současého stavu.není lepší ji rovnou postavit pořádně? a že to často lze i levněji dokládají stavby v cizině. Tedy : když již stavíme dálnice nejdráž , nemohly by být alespoň nejkvalitnější? Michal Novák
OTÁZKA: Tvrdíte na stránkách www.pravdaod47.cz, že ta ocelárenská struska je stabilní a je jí v tom tělese jen 8% a nemůže to mít vliv. Tak proč se teda krucinál po té dálnici nedá jezdit? Řidiče nezajímá, jestli za to může struska nebo sádrovec, ale to, že za drahé peníze nemáme dálnici. Pokud neumíte postavit normální dálnici, proč nejdete podnikat v něčem jiném? Zdeněk Wernhart
OTÁZKA: Dobrý den, pane generální řediteli. Chtěl jsem se zeptat, proč se s Vámi ŘSD nemůže prostě dohodnout. Standardní postup v Čechách je, že pokud se stane takový problém jako na D47, tak polovinu zaplatí stát a polovinu zhotovitel (byť samozřejmě zhotovitel by měl správně platit vše, ale potom by nezbylo na všimné), Nejde mi na rozum, že VV, přestože jejich jediná motivace jsou peníze, na toto nepřistoupí. Jako jediná možnost se mi jeví to, že při nástupu do funkce ředitel ŘSD Poruba deklaroval, že chce změnit ŘSD na akciovku a zapojit soukromý kapitál (tedy jinými slovy zprivatizovat dálniční síť - samozřejmě pro sebe). Potom by do sebe vše zapadalo - trestní oznámení na Halu a hádky s Eurovií. No řekněte sám - pokud by Vám stavební firma udělala špatně střechu, taky se s ní budete hádat a volňásky na hokej Vás přitom asi nepřesvědčí o kvalitě díla, že? :-)
OTÁZKA: Váže pane Borovky, jak může někdo, kdo má trochu profesní cti tvrdit, že na vině jsou všichni kromě něj? Můj automechanik by mi odmítl dát do auta součástku, o které by věděl, že tam nepatří i kdybych mu o to řekl. Lékař si dá podepsat revers na úkon do kterého je tlačen a kterým nesouhlasí. Vy jste odevzdal práci, která je vadná a jenom kopete kolem místo toho aby jste převzali alespoň část odpovědnosti. Není to profesionální a měli by jste se stydět. Jan Bardejovsky
OTÁZKA: Dobry den rad bych se zeptal Kdo presne ktera osoba dohlizela na to jakou strusku dodavatel na stavbu vozi - muzete zverejnit nejaky "stavebni denik"???? kde je uvedeno co kdy a v jake kvalite bylo dodano???? Marek Stastny
OTÁZKA: Neni pro vas "trochu" ostuda, ze jste postavili takovy smejd? Martin Jizdný
OTÁZKA: Na vaši stránkách www.pravdaod47.cz je seznam závad, které ŘSD reklamuje, jsou tam závady typu vypadlá odrazka ze směr. sloupku x krát se opakující, uražený roh bet. svodidla x krát se opakující, vždy jako nová závada. Když se to pak posčítá, dává to tato nesmyslná čísla jako 911 závad. Proč tímto nahlas neargumentujete. A proč odpovídáte "hvozdíkovi", že seznam závad neznáte, když visí na vašich stránkách? V C
OTÁZKA: Proč vůbec byla do podloží použita struska, když je ze své chamické podstaty objemově nestabilní?
OTÁZKA: Jako laikovi odkazanemu pouze na zverejnovane informace mi ze vseho vychazi, ze RSD si vyzadalo stavbu z materialu A, vy jste v domneni ze jej nakupujete nakoupili pravdepodobne chybou vaseho dodavatele material B, ktery je nakonec pricinou drtive vetsiny problemu na stavbe. Nijak nemuzu prijit na to kde udelalo chybu RSD, prece vas dodavatel je vase starost a vy jako zhotovitel jste zodpovedni za predani stavby ve spravnem stavu. Pokud se mylim tak mne prosim opravte. Nerikam ze chyba je vylozene vase, pravdepodobne na strane dodavatele strusky, ale preci stavba jako celek je vasi zodpovednosti, nebo je tomu jinak? Jak by jste se k tomu stavel Vy, byt na strane zadavatele a bylo Vam predano takoveto dilo?
OTÁZKA: Kolik desitek nebo stovek milionu mate na svem uctu? Staci radove :-P Martin Jizdný
OTÁZKA: Dobrý den, kdo zaplatil tu první část opravy o které jste mluvil, Eurovia nebo stát? Miloslav Krátký
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi prosím objasnit, jak je možné, že v podloží je nevyhovující materiál? Dáváte ho tam vědomě nebo to děláte stylem pokus omyl? Petr Dvořák
OTÁZKA: Kolik jste museli dat "bokem", aby vam byla pridelena zakazka na stavbu dalnice? Bylo to obvyklych 10%?
OTÁZKA: Jaký důvod spatřujete v tom, že se u nás staví km dálnice celkem běžně o cca 30% vyšší než např. v Německu (povětrnostní podmínky i případní zelení aktivisti jsou tady jako tam). Nadhodnocuje to nesmyslné zadávání ze strany státu, nebo se stavební firmy tady naučily, že v ČR se staví za pro ně "lepší peníz"?? A jak je vůbec možné, že jak silnice, tak dálnice, jsou s D nesrovnatelné?? Opět chyba na straně zadavetele, na straně špatné kontroly, nebo mj. mdlé morální chování firmy, která stavbu provádí? Tomáš Vlček
OTÁZKA: V USA jsem viděl, že se na dálnicích pracuje i v noci. U nás jsem to nikdy neviděl... V ČR není možné na dálnici pracovat i v noci? Jan Bardejovsky
OTÁZKA: Má společnost Eurovia vlastní etický kodex? Jak vnímate míru korupce v ČR? Jaké by jste navrhoval opatření aby se snížila? Jan Bardejovsky
OTÁZKA: Jediné, co se dá ocenit, je Vaše odvaha přijít do tohohle rozhovoru. Muselo být jasné, že se moc pochval nedočkáte.. Zdeněk Wernhart
OTÁZKA: jste schopen říct důvody této mediální kampaně vůči vaší firmě?
OTÁZKA: dobrý den. Na Vaši odpověď cituji: "drtivá většina údajných vad na mostech jde na vrub špatné údržby ze strany ŘSD" musím reagovat. Myslíte si, že tak krátkou dobu po odevzdání stavby je tenhle argumen bratelný? To si děláte srandu, ty stromky se nestačily snad ani zakořenit. Děláte z lidí s prominutím blbce Milan Bureš
OTÁZKA: Vaše odpověď je určena pro nevědomé, nebo sám neznáte své povinnosti. To, že vám ŘSD stanovilo dodavatele vás nezprošťuje povinnosti kontrolovat kvalitu dodávaného materiálu. Jak máte doloženo, že jste všechen doporučený materiál pro stavbu dálníce kontrolovali? Walter walter komarek
OTÁZKA: Jste poctivy clovek? Martin Jizdný
OTÁZKA: Proc jste staveli dalnici s pouzitim nevyhovujici struzky? Nejak se mi nezda vase vymluva,ze si RSD takovou strusku objednalo, pokud ano, pak bych predpokladal, ze jako odbornici na tuto skutecnost RSD upozornite a nechate si pisemne potvrdit. To je bezna vec treba u lekare, kdy pacient chce podstoupit na vlastni prani zakrok, ktery neni standardni. Podle me je to proste tim,ze lzete ;) JInak je jasne,ze jste do podlozi dalnice pouzili kdejaky odpad a obrana typu, ze norma jeho mnozstvi nijak blize nespecifikuje, mi prijde hloupa a alibisticka. Vam proste bylo jasne,ze delate smejd a ze se z toho mozna v budoucnu vymotate, coz je mozna legalni,ale kazdopadne nemoralni...Doufam,ze vam to pekne natrou a ze budete solit jak mourovati...a v nejlepsim pripade byste si meli par let posedet v base,aby vas na dalsi podvody presla chut. S pozdravem Daniel ;) Daniel Kroner
OTÁZKA: jen strucne:dva dotazy : predpokladam ze jezdite po Evrope.Ja dost casto. 1.Jake mate vysvetleni ze kvalita dalnic napr. ve Svycarsku je nesrovnatelna s nasimi novymi dalnicemi a problemy s vlnenim tam (nejen tam) neznaji. 2.Proc u nas krade a šidí každý kdo může ? Janko Pravda
OTÁZKA: Dobrý den! Příčinu zvlněné dálnice vysvětlujete na vámi zřízených stránkách pravdaod47.cz - ovšem už tam nepíšete, kdo za ten problém - dle vás "objemovou nestálost tzv. studeného odvalu", může! Kdo za to podle vás může? Pokavaď některý z vašich dodavatelů, uplatňujete již reklamace?? Dále tvrdíte, že se o zvlnění ví již 3 roky, proč první oprava probíhala až po více jak 2 letech, když jste tak ochotni to opravovat předně (bez ohledu na to, kdo za to může, a u koho budete příp. později fakturovat onu opravu, nebudete-li tím viníkem vy, byť sekundárním)? Tomáš Vlček
OTÁZKA: Dobrý den. Dal jste někdy úplatek? Nabídl jste někdy úplatek? Šel by jste odpovědět i na detektor lži? - otázky jsou myšlené v souvislosti se stavbou dálnic - ne všimné ve školce a u doktora... Jan Bardejovsky
OTÁZKA: V jakem aute jezdite? Fabie? Jak bydlite? Panelak? Martin Jizdný
OTÁZKA: Dobrý den. Pokud trochu odbočím od D1/D47 - proč je betonový povrch dálnic stavěných Skanskou horší než třeba od firmy DSP, která je má na jedničku s hvězdičkou? Povrch od vás není nic moc, i když je pravda že na ty experty ze Slovenska co dělali povrch kolem Hl. Životic to nema, to je fakt tragédie... Nemyslím teď to medializované zvlnění, ale kvalitu obecně - hrubost, schodovitost, přechody mezi betonem a asfaltem... Přeji pěkný zbytek dne
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné že si nehlídáte kvalitu materiálu a dálnice u nás jsou i přes časté opravy stále nekvalitní a .Tahle to pořád vypadá že je to "malá domů".Dík za pravdivou odpověď Marketa Hartlová
OTÁZKA: Dobrý den, pokud byla použita na stavbu nevyhovující struska, tak byla zajisté pořízena za jiné peníze, než ta, která se požadovala. Kam se tedy poděly "ušetřené" peníze? Milan Bureš
OTÁZKA: Dobrý den, viděl jsem "Vaši" ceduli připevněnou k oplocení tunelu Blanka v Praze...Podílíte se i na tomto projektu? Pokud ano a je stavěn "stejným" způsobem, minimálně první rok si počkám, než do něj vjedu. Co kdyby náhodou. M.Elstner, Praha Martin Elstner
OTÁZKA: Dobrý den, pokud tvrdíte, že jste se na opravách dohodli s ŘSD, ta se ale najednou chová jinak, proč tedy nedoložíte Vaši dohodu písemně? Předpokládám, že v takových závažných a finančně náročných případech je na místě písemná dohoda obou stran. Existuje vůbec něco takového? Pokud ne, jak dokážete, že to naopak nebylo jinak? Petr Hejlek
OTÁZKA: Píšete, že jste připraveni opravit závady. Laicky si nedovedu představit jinou formu opravy, než vytěžení na podklad a postavení úplně všeho znova. Jak to dlouho potrvá a kdo odškodní řidiče a okolí, že něčí neschopností (a to doufám, že to nebyl záměr) budou další léta bez silnice a žít u stavěniště? Zdeněk Wernhart
OTÁZKA: Dobrý den, rozumím tomu správně že výstavbu nekvalitní dálnice zaplatil daňový poplatník, a proto,že jste "státní" firma, tak její opravu opět zaplatí daňový poplatník, nejedná se o trestní čin?Děkuji za odpověď. Pavel Schelinger
OTÁZKA: Dobrý den, jaký máte vztah s Alešem Řebíčkem? Vídáte se často?
OTÁZKA: Dobry den, smotnete nekdy brcko..?
OTÁZKA: S běžným podnikatelem se nikdo nebaví. Neodevzdal jsem práci dle zadání, mám problém, mojí dodavatelé nikoho nezajímají, ty si musím ohlídat sám, stejně jako kvalitu materiálu a všechno ostatní. Proč je to u velkých staveb jinak? Zdeněk Wernhart
OTÁZKA: Dobrý den, když jsem předloni dostavěl rodinný dům a následně se na něm objevily závady - stavební firma je bez řečí odstranila na své náklady a jak si to pak vyřešila s dodavatelem materiálu/lidí/kýmkoliv už je její věc. Tomu říkám normální a poctivé chování firmy. Proč tohle nejde i u dálnic? Že je vadná o tom snad už nikdo nepochybuje, tak proč je takový problém to v záruce opravit a o tom kdo z dodavatelů udělal chybu se dohadovat až potom? Pavel Obdržálek
OTÁZKA: Dobrý den, jak je možné, že firma, která předkládá při výběrových řízeních certifikáty kvality ISO, dokáže přistoupit na používání nekvalitního stavebního materiálu a postaví dálnici s tolika závadama? Richard Oleownik
OTÁZKA: To co se děje ve velkých stavebních firmách je jen důsledek. Stavební firmy kupují velmi často nekvalitní materiály z Číny apod., slušný dodavatel který nedá všimné nemá šanci, na zásobování sedí lidé kteří materiálům nerozumí a jejich jediným kritériem je cena. Jsem rád že je stavebnictví tam kde je, musí se to pročistit a snad někdy budou velké stavební firmy fungovat normálně. Poslední roky je top neuvěřitelná žumpa. bono vox
OTÁZKA: Dobrý den, prosím o objasnění, jak je možné, že stát najde při stavbě dálnice celých 901 chyb? I kdyby byla z toho oprávněných nedostatků polovina, nějak mi uniká - z jakého důvodu se tak děje, a kdo za to nese odpovědnost. A pak si dovolím na Vás spíš takovou spekulaci - kde vidíte největší rozdíl mezi českými a rakouskými/německými dálnicemi? Proč to tam funguje a za o mnoho nižší peníze, než u nejdražších dálnic v Evropě, které jsou podstatně horší? Je to v materiálu, v zaměstnancích, stavebních firmách, přístupu ŘSD, korupci atd? Děkuji.
OTÁZKA: Dobrý den.Když něco postavím tak za to nesu zodpovědnost. Nebo u vás to funguje jinak?
OTÁZKA: Kolik byl na tom úseku zisk pro Eurovia? Proč se domníváte že jako zhotovitel nenesete zodpovědnost za kvalitu díla? Pokud vás někdo oklamal (např. dodavatel špatným posudkem na materiál) nebylo by normální, že vy uhradíte opravy a pak požadujete úhradu škody po vašem subdodavateli?
OTÁZKA: Reklamaci by jste měli neodkladně vyřešit a teprve pak hledat viníka jinde! Tak to aspoň funguje v běžném životě. Kdy bude dálnice z Bohumína opravena?
OTÁZKA: Proč se materiál, který se navážel do tělesa D47 vůbec nakupoval, proč nebyl zadarmo, resp. proč za něj jeho producent dokonce neplatil jako za uložený materiál. Vím že je to otázka spíš na ŘSD, ale není v kupčení s materiálem trochu zakopaný pes??? Jinak Vám držím palce. V C
OTÁZKA: Jak je možné, že jste fakturovali státu vysokopecní strusku, když sami připouštíte, že jste používali dle povolení ŘSD levnější strusku ocelárenskou? To je přeci okrádání státu, pane řediteli.....?
OTÁZKA: Co budete dělat, až se objeví podobné vady na dalších vašich stavbách? Opět se budete zříkat odpovědnosti a házet vinu na stát?
OTÁZKA: Dobrý den, ŘSD našel na dálnici stovky vad. Za které z nich můžete a za které ne? Podle mne je správné, že vám stát vrací celu stavbu jako neodevzdanou. Proč to odmítáte?
OTÁZKA: To, ze je dálnice nekvalitní postavena, ze ma zjevne závady ve sjízdnosti, které denne my jako řidiči zazivame, je všem jasné. Proč se jako stavebni firma tímto bojem snažíte zbavit své zodpovědnosti a nepristoupite k řádné nápravě. Proč máme nést následky my daňoví poplatníci?
OTÁZKA: Jak je možné, že tvrdíte, ze jste v souvislosti s použitým materiálem nepochybili, když současně žalujete svého subdodavatele společnost Harsco a v žalobě sami uvádíte, že materiál je nekvalitní a způsobuje nerovnosti povrchu dálnice?

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.