Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hostem iDNES.cz byl šéf Eurovie, která postavila zvlněnou dálnici D47

Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia
velikost textu:
vydáno 27.2.2012 10:55
Stát se vlekle dohaduje s firmou Eurovia, kdo může za chyby na dálnici D47, kvůli kterým musí řidiči jezdit pomaleji. ŘSD ukazuje na jediného viníka, společnost Eurovia, která dálnici postavila. Firma na sebe všechna obvinění vzít odmítá. Například dodavatele kritizovaného materiálu určil stát sám, namítl v chatu se čtenáři šéf firmy Martin Borovka. ŘSD podle něj navíc prý neumožňuje vady na dálnici opravit.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. února 2012 do 11:45

OTÁZKA: Dobrý den, jaký máte vztah s Alešem Řebíčkem? Vídáte se často?
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Neviděl jsem ho prakticky od jeho odchodu z funkce ministra. Těch ministrů se nám na resortu střídá až nezdravě mnoho, nemyslíte? :-) 27.2.2012 11:47
OTÁZKA: Píšete, že jste připraveni opravit závady. Laicky si nedovedu představit jinou formu opravy, než vytěžení na podklad a postavení úplně všeho znova. Jak to dlouho potrvá a kdo odškodní řidiče a okolí, že něčí neschopností (a to doufám, že to nebyl záměr) budou další léta bez silnice a žít u stavěniště? Zdeněk Wernhart
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Laicky možná, odborně nikoliv. Ostatně první fáze opravy už proběhla, druhou jsme připraveni spustit na jaře, pokud tedy ŘSD bude souhlasit. Je jen velká škoda, že nesmyslnou mediální kampaní ŘSD, jež nikomu nic nepřinese, jsme ztratili celou zimu, kdy jsme mohli provádět další diagnostiku. 27.2.2012 11:49
OTÁZKA: Dobrý den, rozumím tomu správně že výstavbu nekvalitní dálnice zaplatil daňový poplatník, a proto,že jste "státní" firma, tak její opravu opět zaplatí daňový poplatník, nejedná se o trestní čin?Děkuji za odpověď. Pavel Schelinger
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Nerozumíte tomu správně. Nejsme státní firma. Pokud máte o problematiku zájem, doporučuji www.pravdaod47.cz. 27.2.2012 11:50
OTÁZKA: Dobrý den, pokud tvrdíte, že jste se na opravách dohodli s ŘSD, ta se ale najednou chová jinak, proč tedy nedoložíte Vaši dohodu písemně? Předpokládám, že v takových závažných a finančně náročných případech je na místě písemná dohoda obou stran. Existuje vůbec něco takového? Pokud ne, jak dokážete, že to naopak nebylo jinak? Petr Hejlek
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Veškerou dokumentaci máme k dispozici, část jsme zveřejnili na www.pravdaod47.cz. Další jsme připraveni poskytnout. Ostatně, bez souhlasu a součinnosti ŘSD bychom tu podzimní opravu ani nemohli provést. 27.2.2012 11:52
OTÁZKA: Dobrý den, viděl jsem "Vaši" ceduli připevněnou k oplocení tunelu Blanka v Praze...Podílíte se i na tomto projektu? Pokud ano a je stavěn "stejným" způsobem, minimálně první rok si počkám, než do něj vjedu. Co kdyby náhodou. M.Elstner, Praha Martin Elstner
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Tak to je Vaše rozhodnutí. :-) Tuto stavbu staví Metrostav, my jsme pouze v roli subdodavatele. 27.2.2012 11:53
OTÁZKA: Dobrý den, pokud byla použita na stavbu nevyhovující struska, tak byla zajisté pořízena za jiné peníze, než ta, která se požadovala. Kam se tedy poděly "ušetřené" peníze? Milan Bureš
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Bohužel jste uvěřil poslední mediální manipulaci ze strany ŘSD. Trvám na tom, že žádný takový problém se struskou není. Struska nezpůsobuje vlnění. Vlnění způsobuje tzv. "studený odval NH". Tím, že v průběhu výstavby došlo k částečnému nahrazení jednoho typu strusky za druhý (což schválilo ŘSD), nedošlo k žádné úspoře peněz. Pro matematiky: cena vysokopecní strusky byla 42 Kč za tunu, cena ocelárenské strusky byla 35 Kč za tunu, objemová hmotnost vysokopecní strusky je 1,8 tuny na metr kubický, objemová hmotnost ocelárenské strusky je 2,1 tuny na metr kubický, tedy ocelárenské strusky je třeba dodat a zaplatit o třetinu více, také doprava je tím o třetinu dražší. Více opět na www.pravdaod47.cz! 27.2.2012 12:00
OTÁZKA: dobrý den. Na Vaši odpověď cituji: "drtivá většina údajných vad na mostech jde na vrub špatné údržby ze strany ŘSD" musím reagovat. Myslíte si, že tak krátkou dobu po odevzdání stavby je tenhle argumen bratelný? To si děláte srandu, ty stromky se nestačily snad ani zakořenit. Děláte z lidí s prominutím blbce Milan Bureš
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Děkuji za reakci. Možná jste přehlédl, že dálnice D47 je v provozu od roku 2007. Za pět let Vám na dvoře či zahradě ledacos zakoření a vyroste, pokud se o to nebudete správně starat... 27.2.2012 12:05
OTÁZKA: jste schopen říct důvody této mediální kampaně vůči vaší firmě?
Martin Borovka, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Eurovia ODPOVĚĎ: Důvodů mne napadá hodně, ale o většině z nich nemohu bohužel otevřeně hovořit, protože nemám potřebné důkazy. Mohu se pouze bránit, a proto jsme se rozhodli veřejnosti zpřístupnit všechny podstatné dokumenty na stránkách www.pravdaod47.cz. Věřte mi, že mne tato situace nijak osobně netěší. Doufám, že řidiči budou do Bohumína jezdit po kvalitní silnici. A jsem připraven pro to udělat maximum. Musím se ale nyní rozloučit a omluvit všem, na něž se nedostalo. 27.2.2012 12:12

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.