On-line rozhovor s odvolaným šéfem odborů Jaromírem Duškem.
vydáno 14.9.2007 13:00
Nejznámější odborový předák v Česku Jaromír Dušek skončil ve své funkci. Z čela vedení železničních odborů ho sesadili jeho bývalí kolegové. Překračoval prý své pravomoce při hospodaření s penězi odborářů. Dušek to odmítá a chce se kvůli tomu soudit. Jak své odvolání Dušek vnímá, na to odpoví v on-line rozhovoru.
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 14. září 2007 do 13:20
OTÁZKA:
Zdravíme Vás Jaromíre, jsme stále v šoku z puče, který na Vás provedli spolupracovníci a zejména agenti Pejša, Bazger a Jílek. Soucítíme s Vámi. Pokud bychom mohli nějak pomoci nebo poskytnout zázemí apod. jsme připravení. Ještě jednou děkujeme za záchranu režijních jízdenek. Prosíme o zavolání na číslo 777 158 720 nebo na mail 226@atlas.cz . Za Odborovou radu DP Praha zdraví L.Olejár.
Odbor. rada DPP
ODPOVĚĎ:
Děkuji za podporu. Budu ji potřebovat. Chci vyzvat všechny nezmanipulované členy OSŽ, aby požádali o svolání mimořádného sjezdu, protože jim bezcharakterní a všehoschopné funkcioáře v čele svazu nepřeji.
14.9.2007 13:13
OTÁZKA:
Dobry den, co se chytate ted delat? Budete take konecne pracovat?
Tomas
ODPOVĚĎ:
Jestli se domníváte, že jsem se třináct let flákal a denně patnáct hodin předstíral práci, máte možnost si to sám vyzkoušet. Nemám strach, že bych se neuživil i něčím jiným. JInak jsem stálým zaměstnancem ČD, a.s.
14.9.2007 13:14
OTÁZKA:
Co říkáte tvrzení, že na každou svini se už vaří voda?
Kamil
ODPOVĚĎ:
S tímto tvrzením souhlasím. Protože jsem přesvědčen, že voda na mě se ještě nevaří, začínám topit pod kotlíkem, aby se v něm ti, kteří se zachovali jako svině, mohli povařit.
14.9.2007 13:15
OTÁZKA:
Dobrý den,
jaký bude Váš další postup?
Jan Novák
ODPOVĚĎ:
Přesvědčování členské základny o tom, že na základě pomluv se nelze rozhodovat. Že je nutné tuto situaci řešit mimořádným sjezdem, kde bude nutné řešit budoucnost OSŽ vzhledem ke změnám na železnici. Tedy nejen Duška.
14.9.2007 13:16
OTÁZKA:
Jeste jednou dobry den. Nemyslite, ze stavka, kterou jste uz jednou predvedli a ktera si bere za rukojmi lidi, ktere vase problemy nezajimaji, je nestydata a mela by byt nelegalni?
Tomas
ODPOVĚĎ:
Ústava umožňuje občanům ČR stávkovat za obhajobu svých oprávněných zájmů. Stávka v jakémkoli odvětví vždycky někoho bolí a poškodí. I druhá strana (zaměstnavatelé) má na stávce vždy svůj podíl, neboť se nedokázala dohodnout a přijmout kompromisy.
14.9.2007 13:17
OTÁZKA:
Pane Dušku, nebýt Vás, už bychom byli bez režijních letenek. ODS by to prosadila, nebýt Vás. Díky. Tomáš
odbory ČSA
ODPOVĚĎ:
Myslím, že se nám podařilo za uplynulé roky prosadit mnohem víc než jen režijky. Já věřím, že se nám společnými silami podaří ještě mnohé dosáhnout poté, co s podporou ostatních členů OSŽ vyženeme pučisty.
14.9.2007 13:19
OTÁZKA:
Pane Dušku, copak vás nikdy nenapadlo, že na vaše šťavnaté koryto se budou cpát i ostatní prasátka? Zvlášť v prostředí železnic, kde pracují především lidé s potřebou co nejvíce peněz za co nejméně práce.
obyčejný člověk
ODPOVĚĎ:
Nikdy jsem své tzv. koryto nepovažoval za šťavnaté. Mám nižší mzdu než kterýkoli vrchní přednosta na Českých drahách. Kdybych nedělal v odborech, měl bych nepochybně vyšší životní úroveň. Pro OSŽ jsem získal stovky miliony korun absolutně nezištně. Mohl jsem je mimo odbory získávat pro sebe. Že jsem si vybudoval nezanedbatelný vliv v české politice, o tom není pochyb.
14.9.2007 13:21
OTÁZKA:
Pane Dušku, metro se řídí podle stejného Drážního zákona jako České dráhy. Pojďte k nám do metra a ihned Vás zvolíme do čela zdejších odborů. Co Vy na to? Petr K.
Odbory Metro Praha
ODPOVĚĎ:
Já myslím, že i mezi zaměstnanci metra a jejich odboráři je spousta velmi schopných a obětavých lidí. Nerad odcházím od nedokončené práce. Železničáři se nacházejí v nejhorším období za celou existenci železnice. Já bych je v tom nerad nechal samotné.
14.9.2007 13:23
OTÁZKA:
A mají odbory svoje odbory?
Pompo
ODPOVĚĎ:
Ano, i já musím na pracovišti vyjednávat s místní odborovou organizací kolektivní smlouvu. Není to vždycky jednoduché.
14.9.2007 13:23
OTÁZKA:
Pane Dušku, dráhy jsou v mínusu a zaměstnanci panečku jezdí po rekreacích skoro zadarmo ,jak to děláte, v naší firmě to prostě není možný aby každý zaměstnanec měl tuto možnost a ve ztrátě nejsme, to zřejmě ždímete stát , děkuji.
kolemjdoucí
ODPOVĚĎ:
Nemáte dost informací o financování železnice. Je tomu naopak. České dráhy neždímají stát, ale stát ždíme České dráhy. Už od vzniku ČR stát nehradí Českým drahám zákonem určenou ztrátu z provozování osobní dopravy a České dráhy tuto ztrátu každoročně proúčtovávají buď na úkor snížení svého jmění, nebo na úkor budoucích zisků. U rekreací je to jednoduché. V některých firmách se sociální fond propije, projí nebo jinak promrhá. U ČD je využíván mimo jiné k dotování rekreací a dětských táborů.
14.9.2007 13:27
OTÁZKA:
Pane Dusku, proc se nechovate jako bezny odvolany "urednicky manazer" a nehledate si jinou zasivarnu, ale vztekate se jako by Vam odbory patrily?
Zvedavec
ODPOVĚĎ:
Nejsem běžný úřednický manažer. Byl jsem u zrodu tohoto svazu v roce 1989 a způsob mého odstřelu určitě není demokratický a manažerský. Ředitel firmy obvykle neoznamuje svému podřízenému manažerovi smskou, že už nemá práci. Nebojte se, uživil bych se i bez odborů.
14.9.2007 13:28
OTÁZKA:
Gratuluji, teď máte skvělou příležitost založit si vlastní prosperující firmu, kde budou brát zaměstnanci 40 tisíc a budou mít měsíc dovolené, tím ukážete, jak má fungovat sociální smír v praxi.
Pompo
ODPOVĚĎ:
Čtyřicet tisíc průměrné mzdy dosáhne ČR při dosavadním tempu růstu mezd až po roce 2010. Nevím, kde berete údaje o zkreslených představách o platu na železnici. Pro Vaši informaci jsem vlastníkem malé vodní elektrárny a asi Vás zarazí, že prosperuji.
14.9.2007 13:30
OTÁZKA:
Tak teď to asi zkusíte jako senátor za ČSSD, ne?
igor
ODPOVĚĎ:
Nabídek na místo poslance či senátora za různé politické strany jsem měl již několik. Netvrdím, že bych nemohl vstoupit do politiky.
14.9.2007 13:31
OTÁZKA:
Vážený soudruhu. Jezdím denně na trase Kutná Hora Praha a zpět a prakticky neexistuje ´jediný vlak který by měl spoždění. 20 let po revoluci a na dráze je stejný bordel jako dříve,jezdí stejné vagony které topí příšerně jako dnes přetopíno v zimě mrzneme. Tak se ptám kdy přestanete stávkovat a začnete pracovat??!!
Sergej Stokurev
ODPOVĚĎ:
Nikdy jsem nebyl členem žádné politické strany, takže oslovení "soudruhu" mi rozhodně nenáleží. Četná zpoždění v letošním roce na řadě tratí ČD nejsou způsobeny stávkováním či nepracováním, ale rozsáhlými výlukovými pracemi, které realizuje Správa železniční dopravy, s.o. za prostředky Státního fondu dopravní infrastruktury a Evropské unie. Předpokládám, že i Vy budete chtít jezdit po bezpečných a rychlých tratích. Vagóny mohou ČD obnovovat velmi pomalu proto, co jsem uvedl v předchozích dotazech. Nedostatečná úhrada prokazatelné ztráty z provozování osobní dopravy ze strany státu rychlejší obnovu vozového parku neumožňuje.
14.9.2007 13:35
OTÁZKA:
Není to ostuda, když si zaplatím drahou jízdenku na Pendolino a rozvalují se v něm ušmudlaní nádražáci s režíjkou?
kloupa
ODPOVĚĎ:
Souhlasím s Vámi, že jsou-li železničáři ušmudlaní, měl by jejich nadřízený sjednat pořádek a docílit větší ústrojové kázně. Vystupují-li nevhodně ustrojeni na veřejnosti, špatně tím reprezentují ČD. Nicméně tam nejsou zadarmo. Musí uhradit pro jízdu Pendolinem nejen zvýšenou cenu kuponu, ale i místenku.
14.9.2007 13:37
předchozí | 1 2 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.