Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se zástupce pilotů ČSA Dušana Horáka

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 31. srpna 2001 do 15:30

OTÁZKA: Díky za odpověd, ale samozřejmě v přibližovací zoně na Ruzyni snad nikoho s "padáčkářů" nemůžete potkat. Už na kurzu to bylo první věc kterou do nás tlouky, že jestli tam někdy někdo vlétne tak ho snad i zastřelý :). Měl jste někdy opravdový strach např. při špatném počasí? riki
OTÁZKA: Odpověděl jste,že díky platům budete moci odvádět větší výkony.Znamená to,že bude jeden pilot létat na dvou strojích současně(typ Korabelniková) nebo že budete létat rychleji? Andrea
OTÁZKA: Kolik nalétá pilot u ČSA letových hodin měsíčně? Je to stejné jako u zahraničních společností, když má ČSA jen 2 stroje A-310? kat
OTÁZKA: Kdo přišel s myšlenkou, že máte málo peněz. Nebo jak jste na to přišli? Hasaj
OTÁZKA: Vcera odpovedel p. Plovajko, ze prumerny nalet je 56 hodin za mesic. Kolik je normalni a kolik jsou z toho prescasy? Kolik hodin mesicne ztravite v praci? Anonym
OTÁZKA: Nemyslíte, že i tak je plat pilotů dost velký? Jaké jsou argumenty, při odpovědi ne? SV
OTÁZKA: Gratuluji alespon k castecnemu uspechu a nic si nedelejte ze skarohlidu, kteri ostatnim zavidi chlup na dlani a pritom tomu nerozumi. Hlavne nas vzdycky bezpecne dovezte na zem. Otazka je trochu mimo, ale jen tak> proc se na delsi trasy lita Airbusem a ne nekterym z vetsich Boeingu? Nebyl by potom jednodussi prechod z 737 na vetsi stroj? Fox
OTÁZKA: dělal byste za 10 000 čistého jako lékař? nezdá se vám, že máte až dost? john
OTÁZKA: Vyždímal jste s té mašiny někdy všechno tak říkajíc na doraz? Asi né co? To by Vás asi vyrazily. Já na Vašem místě bych to nevydžel :)). Proto asi nejsem profesionální letec :)) riki
OTÁZKA: dobrý den, je možné během letů s ČSA, aby se některý z cestujících mohl během letu po dohodě např. s pilotem, letuškou??? podívat do kabiny letadla k pilotovi?Možná otázka zní naivně, ale když jsme vloni letěli s Malta Air, tak se tam toto běžně praktikovalo jako "turistická atrakce" - jednalo se o běžnou linku, nikoliv charter. Jeden pán si tuto prohlídku i točil kamerou.Díky a mějte se mar
OTÁZKA: Asi se ptám pozdě a už jste to možná zodpověděl, ale včera tady na Netu jste mezi lidma moc podporu neměly. Neřekl bych, že Vám lidi zavidějí ty peníze, ale při takových mzdách při takovém navršení, tuším 50% za 3roky, to mi připadá dost nefér. Jsem rád, že jste sem přišel třeba nám to vysvětlíte, ale podle medií to působilo jako hamounění a nefér nátlak na zaměstnavatele. Prosím Vás jen o jediné nesrovnávejte mzdy s Evropou. To by jsme to tady mohly zabalit všichni. Přeji hodně šťasných přistání. šuperka
OTÁZKA: Dobry den, piloti argumentuji vysi platu v zapadnich zemi. Ovsem, takhle by mohli argumentovat temer vsichni v CR. Ja pracuji jako programator. Na zapade take maji mnohonasobne platy a odbornici IT v CR nestavkuji. Nemuzete srovnavat platy na zapade s platy u nas v CR vzhledem k ekonomicke situaci. Asi namitnete, ze mohu jit pracovat na zapad. Ovsem, kdyz tohle udela kazdy ,jak to pak dopadne ? Dekuji. Tom
OTÁZKA: Dobrý den, mám veliký strach z létání (přesto létám) a chtěla bych se zeptat, co je pravdy na tom (co mi říkalo již více lidí), že největší nebezpečí je vždy při vzletu a dosedu letadla. Je to tak,nebo to jsou jen nějaké řeči laiků atd.? Díky za odpověď cham
OTÁZKA: Dobry den, gratuluji vam, ze jste aspon trosku priblizili k platum, ktere odpovidaji vasi odpovednosti atd.Doufam,ze ted se vam bude letat lepe.Berete si ted dovolenou [urcite byste ji potrebovali vsichni, kdo vyjednavali]. Blanka
OTÁZKA: Jak zvyšuje produktivita práce u letců? To budete lítat rychlejc? Jinak jste pro mne jen sprostí vyděrači. Kamil
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na dvě věci. První - Vám asi přijde korektní brát si jako rukojmí cestující, když se necítíte dobře ohodnocen. Máte přece možnost změnit místo (jak zaměstnavatele, tak i pozici). Pokud máte pocit, že zaměstnavatel jedná protizákonně, máte možnost podat žalobu. Zvláště pilot by měl moc dobře vědět, jaké to je brát si na vynucení svých požadavků (jedno, zda adekvátních či ne) rukojmí. Druhý dotaz: včera to tiskový mluvčí ČSA chytře vynechal, proto by mně zajímal Váš názor: jestliže ČSA platí svým zaměstnancům rozhodně méně než západní společnosti (nevím, zda polovinu, třetinu apod., ale rozhodně méně,že?), čím to je, že ČSA má letenky (přes evidentně nižší mzdové náklady) dražší než západní společnosti? Zrovna před měsícem jsem kupoval letenku do Irska a od ČSA byla asi 1500 dražší než od SAS! Hospodaří ČSA mizerně nebo si co se děje s těmi penězi? HandCutter
OTÁZKA: Hezký, byť deštivý den. Chtěla jsem se zeptat, jestli jste měl někdy během Vašich letů (letu) opravdu nahnáno - zkrátka, jestli jste někdy zažil situaci, kdy vypadalo, ze by se letadlo např. mohlo zřítit apod?Jaké to jsou pocity? děkuji a přeju příjemný víkend. Kajla
OTÁZKA: Jsem lékař a zdá se mi, že mám strašně málo peněz. Mám stávkovat? My jsme přece strašně důležité povolání, nám by se mělo vyhovět! Jiří Troník
OTÁZKA: Vážený kolego, doufám-že se neurazíte, že Vás takto oslovuji, ale lítam na křídle. Takže jsem ten co se bojí ve vzduchu aby když letí v mraku nepotkal "Vás" (já vim, že nesmim, ale můj let nikdo tak moc nekontroluje jako Váš ;) a bavímě to). Je mi jasné, že potkat se z dopravním letadlem je téměř nemožné oba víme proč, ale i tak se chci zeptat jestli Vás někdy neohrozil při letu nějaký jiný pilot (padáku, větroně atd.) Hodně štěstí. riki
OTÁZKA: Kolik máte nalétáno? Rarach
OTÁZKA: Vcera jsem se pana Plovajka ptala, proc by CSA pilotum nezvysila platy, kdyz prodava letenky za minimalne stejnou (casto i vyssi) cenu jako dlasi renomovane letecke spolecnosti (Lufthansa, Delta, British Airways atd.). Neodpovedel, ale rikal, ze srovnavat platy pilot CSA s dalsimi zapadoevropskymi ci americkymi aerolinkami neni fer. Brala bych to, kdyby i na ceny sluzeb CSA versus jine aerolinky pohlizel stejne. Zkratka, ja Vam to preji, CSA by mela vydelavat, aspon podle cen, stejne jako ostatni na Zapade a Vase prace se nelisi. Dasa
OTÁZKA: Dobrý den, doufám že přesnost letání vašich pilotů nebude stejná, jako Vaše dochvilnost od avizovaneho zacatku rozhovoru. Presnost je vysadou králů. Co Vás zdrželo? Dvořák
OTÁZKA: Neděsí vás, že jste to u veřejnosti prohráli? Kadel
OTÁZKA: Dobrý den, jakou mzdu pilota byste povazoval za odpovídající, vzhledem k ekonomické situaci v ČR. Děkuji Petr
OTÁZKA: Byla jednání tvrdá? Hádali jste se? puntik
OTÁZKA: Přeji hezký den a gratuluji k dohodě s managementem. Přestože jsem vám (pilotům) fandil, paradoxně jsem na cele kauze prodělal. Rád bych se ucházel v nejbližších letech o místo u ČSA jako pilot, ale nyní jsem se dočetl, že nebudete brát tolik nových lidí, kolik se předpokládalo. Můžete mi odpovědět, o kolik se zhruba sníží tento počet? Petr
OTÁZKA: pred rokem prezident CZALPA podepsal kolektivni smlouvu, ve ktere stoji, cituji: Vsechny ostatni zakonne priplatky jako napr. priplatek za praci prescas, priplatek za nocni praci a za praci ve ztizenych a zdravi skodlivych pracovnich podminkach a ostatni jsou jiz zahrnuty ve mzdovem tarifu. Proc, kdyz jste zahajil kolektivni vyjednavani, jste v sobe nenasel tu moralni silu a tyto castky, ktere ve vasi prumerne mzde jiz byly (publikovano neco kolem 60tisic) neodecetl a nezacal jednat o jejich zvyseni a nikoli tak, jako by vam je firma FAKTICKY neplatila - takto jste vlastne vyhlasil stavku za neco, co jste pred rokem podepsali, ze mate zaplaceno..............karel karel
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě co je důvodem stávky. Pokud je to samotná fixní výše platu, který byť s vyspělým zahraničím, neporovnatelný, u nás vysoce nadprůměrný, tak mi to přijde jako nehoráznost. V podtatě nevidím rozdíl mezi řidičem autobusu a pilotem dopravního letounu na pravidelných linkách. tedy otázka 1 co je důvodem stávky, otázka 2 čím jste tak výjmečná profese.. Jan Cernik
OTÁZKA: dobrý den, považujete dohodu za vítězství? tečka
OTÁZKA: Dobrý den, co se vám nelíbilo na stávajících platech? Proč se vám to zdálo málo? Plíca

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.