OTÁZKA:
Dobrý den, rád bych se zeptal na dvě věci. První - Vám asi přijde korektní brát si jako rukojmí cestující, když se necítíte dobře ohodnocen. Máte přece možnost změnit místo (jak zaměstnavatele, tak i pozici). Pokud máte pocit, že zaměstnavatel jedná protizákonně, máte možnost podat žalobu. Zvláště pilot by měl moc dobře vědět, jaké to je brát si na vynucení svých požadavků (jedno, zda adekvátních či ne) rukojmí. Druhý dotaz: včera to tiskový mluvčí ČSA chytře vynechal, proto by mně zajímal Váš názor: jestliže ČSA platí svým zaměstnancům rozhodně méně než západní společnosti (nevím, zda polovinu, třetinu apod., ale rozhodně méně,že?), čím to je, že ČSA má letenky (přes evidentně nižší mzdové náklady) dražší než západní společnosti? Zrovna před měsícem jsem kupoval letenku do Irska a od ČSA byla asi 1500 dražší než od SAS! Hospodaří ČSA mizerně nebo si co se děje s těmi penězi?
HandCutter
ODPOVĚĎ:
Nemyslím si, že se stalo, abychom brali cestující jako rukojmí. Snažili jsme se o dohodu včas. Možnost stávky jsme celou dobu brali jako krajní řešení situace, kdy nedošlo ke shodě ani po osmi měsících intenzivních jednání. Na každé kolektivní vyjednávání jsou zákonné lhůty a ty jsme překročili několikanásobně. Už jste se někdy zkoušel soudit se zaměstnavatelem? Vřele doporučuji. Váš druhý dotaz jsme při jednáních pokládali vedení společnosti také. Věřím, že se vedení ČSA podobnými tématy bude v brzké době zaobírat.
31.8.2001 15:35