Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Ptejte se marketingového šéfa Českého Telecomu Václava Kouckého

velikost textu:
vydáno 18.1.2002 12:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. ledna 2002 do 13:15

OTÁZKA: Dobrý den, je to pravda, že příští rok, bude paušál u standardu už za čtyři stovky? Tedy pokud vám to ČTÚ dovolí... Vacátko
ODPOVĚĎ: Toto prohlášení se objevilo v rozhovoru s panem Stádníkem, předsedou ČTÚ. Těžko můžeme komentovat výroky pana Stádníka. Ceny, které jsme oznámili, platí. Ceny pro příští období se budou odvíjet od vývoje na trhu telekomunikací v ČR. 18.1.2002 13:00
OTÁZKA: Kdy se dočkáme od ČT tarifu, který nabídne za nějaký paušál neomezené množství minut na internetu, tedy nějaký model a la USA. Zdeněk
ODPOVĚĎ: Nejbližší příležitost bude zavedení služeb xDSL, u ostatních typů telefonie vám dosud nemohu dát přesnou odpověď. 18.1.2002 13:02
OTÁZKA: Jestli jsem to pochopil, musí se zdražovat, abyste "pokryli náklady", odkud se ale pak berou ty miliardové zisky, to vypadá že nákaldy pokrýváte bohatě, ne? George
ODPOVĚĎ: Obrovské investice do budování infrastuktury v minulosti nebyly plně hrazeny z prostředků ČTc. Investoři samozřejmě očekávají u svých investic určitou návratnost. Proto musí ČTc generovat zisk. Jen pro srovnání, za předminulý rok vykázal ČTc zisk okolo 6ti mld. Kč, investice do sítě představují okolo 150 mld. Kč. 18.1.2002 13:05
OTÁZKA: Zpravy prilis nesleduji, ale Cesky Telecom udajne zakazal telefonovani mobilnim pristrojem v prostorach jeho telefonich budek. Prekroceni zakazu ma byt trestano odejmutim veci... (tedy mobilu?) Zajimalo by me, jak tohle bude Cesky Telecom kontrolovat a kdo odebirat "veci"... Anonym
ODPOVĚĎ: Ano, a zabavené věci Vám budou na konci školního roku vráceny. Samozřejmě se pouze jedná o žert Daniela Dočekala v článku na Světě namodro. 18.1.2002 13:07
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mně, co vedlo Telecom k tomu, že vytvořil tolik nepřehledných tarifů? Proč jsou takové chaotické? Mně osobně se chování monopolního Telecomu (pro občany) nelíbí. Ceny a úroveň služeb jsou hrozné. Asi se ze strany Telecomu někdy těžko dočkáme změny přístupu ke svým zákazníkům. Nebo se mílím? Mojmír
ODPOVĚĎ: K zavedení možnosti volby více cenových programů nás vedla kritika zákazníků z minulosti, kdy si na nemožnost výběru po vzoru mobilních operátorů stěžovali. Opět ve srovnání s cenami mobilních operátorů se jen velmi obtížně dá hovořit o tom, že naše ceny a úroveň služeb je hrozná. K přetížení a zhroucení naší sítě ještě, pokud vím, nedošlo. 18.1.2002 13:10
OTÁZKA: Od jakého data platí pro mne nový tarif, když zúčtovací perioda mé tel. linky začíná 11. den v měsíci? Bouše
ODPOVĚĎ: Na tuto otázku odpovím obzvláště rád. Zúčtovací období pro naše zákazníky jsou celkem čtyři. Do které z těchto skupin patříte zjistíte v levém horním rohu svého telefonního účtu. Termín pro změnu cenového programu je deset dní před začátkem zúčtovacího období. Tedy ve Vašem případě do 1. dne v měsíci. Pro upřesnění uvádím i přehled všech zúčtovacích období: 1. - 30. (31.), tedy změna do 20. (21.) 11. - 10., tedy změna do 1. 17. - 16., tedy změna do 7. 25. - 24., tedy změna do 15. Jenom pro doplnění - informace v dnešní MF Dnes byla nepřesná. 18.1.2002 13:17
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte, že jste zvýšením tarifů využili svého postavení na trhu a chybějící konkurence? Jak chcete "trumfnout" konkurenci až přijde? Plíca
ODPOVĚĎ: S tímto názorem nesouhlasím. Nyní si můžete vybrat cenový program odpovídající Vašemu způsobu používání telefonní linky. Nejedná se automaticky o zdražení, protože při správné volbě mohou naši zákazníci naopak ušetřit. Konkurenci (která už mimochodem přišla) bychom rádi trumfnuli rozsahem a kvalitou poskytovaných služeb. 18.1.2002 13:21
OTÁZKA: Počítáte s tím, že byste v blízké době ještě nějak víc zvýhodili pořízení a poplatky za ISDN linky? Troll
ODPOVĚĎ: V souvislosti s narůstajícím rozsahem konkurenčních či substitučních služeb je to možné, přesný termín a rozsah změn v tuto chvíli nemohu uvést. 18.1.2002 13:24
OTÁZKA: Mohu si vybrat na soukromé stanici některý z cenových programů a ještě k tomu internetový program? Marie
ODPOVĚĎ: Bohužel Vaší otázce přesně nerozumím: u bytové stanice si můžete vybrat celkem z pěti základních cenových programů, ke kterým si můžete přidat některý z pěti nadstavbových programů pro internet. Jsou to konkrétně: i-night, i-nonstop, i-office, i-surf a i-office gold. Podrobnější informace k uvedeným doplňkovým programům najdete na našich internetových stránkách. 18.1.2002 13:28
OTÁZKA: Vzhledem k chystanému zdražení uvažuji o zrušení pevné linky. Mohl byste mi říci, proč bych si ji měla vlastně nechat? Markéta
ODPOVĚĎ: Pokud jste nyní připojena k internetu prostřednictvím pevné telefonní linky, jeden z důvodů se okamžitě nabízí. Dále bych například uvedl spolehlivost, dostupnou cenu a řadu bezplatných komfortních doplňkových služeb. Navíc, pokud budete chtít v budoucnu zrušenou linku obnovit, po uplynutí měsíční lhůty od zrušení budete muset opět uhradit plnou cenu za její zřízení. 18.1.2002 13:32
OTÁZKA: Můžete mi prosím vysvětlit jak je možné, že telekom nevydělává a musí zdražovat svoje navíc extrémně nekvalitní a zkostantělé služby. Například teledanmark poskytuje službu pevné linky aď digitákní či ISDN2 za podstatně nižší cenu než vy a to i v přepočtu kursu. V D je to podobné, v AT také snad jenom SCH a SWE jsou na tom hůř než my. Z jakého důvodu jsou například tak ukrutně předražené místní hovory a spojení k datové síti. V mnoha vyspělých zemích jsou tyto služby zcela zdarma tedy součástí měsíčního paušálu. navíc vaši zaměstnanci to je kapitola sama pro sebe. Image -100, služby -300 Jan Č
ODPOVĚĎ: ČTc, jak již zde bylo uvedeno, vykazuje zisk, tedy vydělává. Služby se při vhodné volbě cenového programu nezdražují, ceny jednotlivých druhů hovorného v průměru klesají o 13 %. Jediná zásadní změna je v rozložení ceny paušálu a hovorného s poměrně širokou možností výběru. 18.1.2002 13:37
OTÁZKA: Pravděpodobně jsem správně nepochopil službu přítel. Je to tak, že si nahlásím nějaká čísla a na ty budu mít slevu? komu a jak je mám nahlásit? Lze to udělat po internetu? Budu muset platit při nahlášení nových čísel po Přečíslování? díky za odpověď! Marek S.
ODPOVĚĎ: Nepodceňujte se, pochopil jste princip naprosto správně :-) Sleva u tří Vámi vybraných čísel je 15 % ve špičce a 10 % mimo špičku. Čísla můžete nahlásit buď v prodejním místě Telepoint, nebo (ze svého telefonu) prostřednictvím bezplatné linky 0800 123456. Možnost zřízení služby přes internet se připravuje. Zřízení služby PříTel je bezplatné. Po přečíslování 22. září bude možno zvolená čísla změnit bezplatně. 18.1.2002 13:43
OTÁZKA: Proč jste změnili způsob fakturace a místo kalendářního měsíce nám provádíte vyúčtování k polovině měsíce? Je možné mít vyúčtování jako bylo původně (t.j. za kalendářní měsíc)? venda
ODPOVĚĎ: Rozdělení do čtyř zúčtovacích období umožňuje rychlejší a spolehlivější zpracování vyúčtování pro téměř 4 miliony našich zákaźníků. Do jednotlivých vln byli zákazníci rozděleni na základě způsobu úhrady (hotovostní, inkaso z účtu, SIPO apod.). V principu je možné změnou způsobu úhrady změnit zúčtovací období. 18.1.2002 13:55
OTÁZKA: Počítáte v nejbližším období s nějakým novým "tahákem" pro zákazníky? Jíra
ODPOVĚĎ: Připravujeme další doplňkové programy, ale s ohledem na konkurenci nemohu být konkrétnější. 18.1.2002 13:56
OTÁZKA: Co je to xDSL? Mám Euro ISDN2. U tohoto tarifu neplánujete model nějakého paušálu a za tento neomezený přístup na síť? Děkuji. Lízal Petr
ODPOVĚĎ: xDSL je moderní širokopásmová technologie přenosu dat. První službou, kterou ČTc připravuje je ADSL, technologie vhodná pro aplikace jako např. video on demand. Úprava či nové cenové programy pro ISDN jsou záležitostí budoucího vývoje, o kterém je v okamžiku uvedení nových cenových programů předčasné hovořit. 18.1.2002 14:00

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz