Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čtenářům odpoví Vratislav Kulhánek

velikost textu:
vydáno 11.11.2004 13:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. listopadu 2004 do 14:25

OTÁZKA: Dobrý den, mám jeden dotaz, který možná nebudete schopen zodpovědět, ale zkusím to. U vozů Škoda Felicia velmi často reznou 5. dveře nad a pod plastovým pásem, proč Škoda neuzná to, že se zkrátka tato část vozu nepovedla a že to je zmetek a nutí tak zákazníky ke koupi nového dílu ?? A druhá otázka - bude škoda vyrábět vůz pro nižší a stř. třídu obyvatel - něco mezi Fabií, Felicií a Favoritem ? Petr Novotný
ODPOVĚĎ: Některými problémy u modelů Felicia jsme se poučili a u Fabie, Octavie a Superbu k podobným problémům již nedochází. Ale je to spíš otázka vývoje a rozhodně nelze říct, že by to byl zmetek. 11.11.2004 14:24
OTÁZKA: Dobrý den, jak se díváte na možnou konkurenci z Kolína? Znáte nějaký vtip o škodovkách? Cézi
ODPOVĚĎ: Již jsem se vyjádřil. 11.11.2004 14:25
OTÁZKA: kdy se objeví u nové Octavie verze s 2,0 FSI konkrétně na trhu? díky. honzajs
ODPOVĚĎ: Na trhu se objeví spolu s uvedením nové Octavie combi začátkem roku 2005. 11.11.2004 14:26
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku, Moc se mi líbí reklama na vozy Škoda. Je velmi vtipna a lidska. Ovlivnil jste z Vasi pozice nejakym zpusobem styl dnesni Skodovacke reklamy? A pokud ne, jste s ni spokojen? Jirka
ODPOVĚĎ: Samozřejmě, že jsem se pokoušel a někdy snad i úspěšně. Ale, jak to bývá, někdy se reklama povede, někdy ne. 11.11.2004 14:27
OTÁZKA: Škoda je jednou z nejstarších značek v Evropě a zároveň je dávána jako podnikatelský vzor součastnosti. V čem úspěch škodovky spatřujete? Říká se že vše je v lidech. Kolik pomoht kapitál VW a co dnešní mladá generace třeba v Mladé Boleslavi vůbec ví o tradicích továrny pana Laurina a Klementa? František L.
ODPOVĚĎ: V roce 2005 bude Škoda Auto slavit 100 let výroby automobilů. Úspěch samozřejmě vyplývá z vlastně již 4. generace lidí, kteří v Mladé Boleslavi a v Kvasinech a ve Vrchlabí vyrábějí auta. Bez vstupu VW s jeho kapitálem ale zejména technickou výbavou by Škoda byla druhořadou automobilkou. Informace o historii a o tradicích se našim učňům i všem zaměstnancům prostřednictvím Muzea Auto Škoda ,podnikového časopisu i běžným vzájemným kontaktem dostává víc než dost. A myslím, že právě hrdost na historii naší značky je jednou z příčin našich úspěchů. 11.11.2004 14:31
OTÁZKA: Dobry den, doneslo se ke me od dobreho zdroje, ze mate vztah s pani ministryni Buzkovou. Co je na tom pravdy? TAJNY AGENT
ODPOVĚĎ: S paní ministryní jsme v přátelských vztazích. Spolupracujeme na pracovní bázi. 11.11.2004 14:32
OTÁZKA: Dobrý den. Kolik bude nová ŠKODA ROOMSTER stát ? Jenda
ODPOVĚĎ: Cena nového modelu se určuje podle situace na trhu a různě pro jednotlivé země, čili cena Roomsteru bude známa s jeho uvedením na trh. 11.11.2004 14:32
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku. Bylo mnoho řečeno o nejpokrokovější technologii u žívan ve Vaší automobilce. Jsou organizovány návštěvy ve Vašem podniku? Takové návštěvy v jiných automobilkách bývají běžné, Návštěva u Vás by byla jistě velmi zajímavá a pro mnohé jistě i motivující. Je možné odebrat koupený vůz Vaší výroby také přímo ze závodu (jako na př Mercedes, atd.) ?Děkuji. Jaroslav Koloc
ODPOVĚĎ: Rovněž u nás jsou návštěvy běžné. Je třeba se spojit s příslušným oddělením návštěv: telefon 326 83 11 35. Vůz je možno odebrat u nás v zákaznickém centru v Mladé Boleslavi. Objednán musí být ale u příslušného obchodníka. 11.11.2004 14:34
OTÁZKA: připravuje škoda nástupce Fabie Combi? V současné době jednu vlastním a až budu za 2-3 roky uvažovat o novém autě, rád bych si pořídil něco podobného, nebot jsem s ní spokojený. Nemám však namysli malá MPV typu Meriva (relativně malý zavazadlový prostor) ale spíše klasické Combi. Jindra
ODPOVĚĎ: Ano. Myslím, že můžete uvažovat v pozitivním smyslu. 11.11.2004 14:34
OTÁZKA: Blíží se výročí studetského převratu. co jste dělal před 15 lety vy? Honza V.
ODPOVĚĎ: Byl jsem zaměstnán v Motoru České Budějovice. 11.11.2004 14:35
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kulhánek. Připravuje Škodovka (nebo koncern VW) pro nejbližší budoucnost hydrib typu Toyoty Prius třeba jen v konceptu? Jak vidíte budoucnost hydribních aut. Není to cesta do budocnosti. Byla by škoda, kdyby Evropě ujel vlak... Daniel
ODPOVĚĎ: Škodovka nepřipravuje vůz s hybridním pohonem. Osobně se domnívám, že perspektivním mediem bude vodík. 11.11.2004 14:36
OTÁZKA: Dobrý den, jako absolvent Vaší VŠ neustále sleduji vývoj v automobilovém průmyslu. Bydlím v Liberci. 90% investic míří do automobilového průmyslu a téměř 50% obyvatel v tomto průmyslu pracuje. Neuvažujete o úzké spolupráci i s okresy mimo Mladou Boleslav při tvorbě clustru, který by zabránil téměř nulové diverzifikaci průmyslu, podobně jak to provedl Wolfsburg? Děkuji za odpověď a přeji Vám mnoho dalších pracovních úspěchů. Denis Tomáš
ODPOVĚĎ: Dost dobře nechápu obsah otázky, zejména co se týče Wolsburgu. Jinak jsem toho názoru, že celorepublikově extremní závislost na jednom průmyslovém oboru není šťastné řešení. Na druhé straně celý automobilový průmysl celé ČR produkuje necelých 8 % HDP a necelých 20 % exportu. 11.11.2004 14:38
OTÁZKA: Dobrý den, držím Vám i Škodě palce. Martin
ODPOVĚĎ: Velmi děkuji. 11.11.2004 14:38
OTÁZKA: Existuje ve škodovce nějaké vývojové cetrum, které by hledalo nové možnosti pohonu automobilů - vodík, elektromotory,... nebo na tom pracuje někde celý koncern VW? Cézi
ODPOVĚĎ: Fáze alternativních pohonů je problematikou výzkumu, nikoli aplikovaného vývoje. Ve vývojovém centru Škody, které pro zajímavost má více než 1300 pracovníků, vyvíjíme nové vozy a klasické motory. 11.11.2004 14:40
OTÁZKA: Dobrý den, již čtyři roky mám Fábii, celkem najeto pouhých 37 000 km. Za tu dobu mi však už prasklo těsnění pod hlavou motoru, odešel torzní stabilizátor přední nápravy, čidlo teploty mototru a další drobnosti. Koupil jsem si poprvé v životě nové auto, abych nemusel vrážet peníze do oprav jako u ojetého, ale výsledek je stejný. UVAŽUJETE O ZLEPŠENÍ KVALITY? Lubomír Diviš
ODPOVĚĎ: Je mi velmi líto, ale v každodenní produkci téměř 2 tisíc vozů se bohužel stane i to, že některý vůz není takový, jaký má být. Na druhé straně hodnocení kvality nezávislými evropskými agenturami vychází pro Škodu velmi lichotivě. Ale o zlepšování kvality uvažujeme každý den a každou hodinu. 11.11.2004 14:42

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.