Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šéf Leo Expressu o konkurenci na železnici

Majitel Leo Expressu Leoš Novotný
velikost textu:
vydáno 2.11.2012 9:50
Černo-zlaté soupravy Leo Expressu hodlají příští středu poprvé vyrazit s cestujícími na trať Praha-Ostrava. Firma se tak stane třetím železničním dopravcem, který bude na této trase jezdit. Zvládnou koleje uživit České dráhy, RegioJet i Leo Express? Jeho šéf věří, že ano. Řekl to v chatu se čtenáři iDNES.cz.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 2. listopadu 2012 do 10:21

OTÁZKA: Zdravím p.Novotný Chci se zeptat, zdalipak neuvažujete protáhnout Vaše vlaky z Ostravy až k slovenským hranicím Josef
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Ano, Slovensko máme také v plánu, stejně jako další okolní země, ale omlouvám se, nemohu v tuto chvíli uvést konkrétní datum, protože vše záleží na koupi dalších našich nových vlaků, financování atd. 2.11.2012 11:36
OTÁZKA: Dobrý den, můžeme očekávat, že služby Leo Expresu budou na lepší úrovni než výrobky Hamé, plné éček? Jiří
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Očekávám, že se LEO Express stane stejným lídrem středoevropského trhu, jako se podařilo firmě Hamé. Zeptejte lidí, kteří kupují výrobky Hamé, proč si je oblíbili, rozhodně si nemyslím, že by to bylo jen kvůli přijatelné ceně. 2.11.2012 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli byste v budoucnu měl zájem o provozování regionálních železničních tratí, které jsou dotovány státem. Nebo se chcete soustředit na dálkové tratě (Pha - Ost, Pha - ČBU aj.)? Vojta
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Chceme se hlásit do tendrů vyhlašovaných ministerstvem dopravy, případně jednotlivými kraji,o provozování dopravy i na dalších trasách. Ale do takové té klasické vyloženě lokální železniční dopravy jít nechceme, to je spíše úkolem státu, zajistit nezbytnou míru dopravní obslužnosti v regionech. 2.11.2012 11:46
OTÁZKA: Dobrý den, Praha-Ostrava, kam dál, před časem jsme se měli sejít, bohužel to nebylo dotaženo do konce, setkání proběhlo s panem Vomáčkou. Co regiony. Myslíte, že jezdit bez bez "zálohy" je možné. Jinak zlomte vaz.. Ladislav
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Určitě chceme rozjet dopravu také na dalších trasách, takže lidi svezeme i do dalších krajů. A k té záloze - určitě budeme mít vždy nachystáno rezervní řešení tak, abychom se vždy plně postarali o naše cestující. 2.11.2012 11:56
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vám popřát mnoho úspěchů. Otázka: Jaké jsou první reakce zákazníků na váš branding? Interiér je velmi tmavý, neosobní. Stejně působí i černý nátěr souprav. Není to přátelské, ani luxusní. Děkuji. Tomáš Koška
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Máte právo na váš názor, ale na design našich souprav - a to jak exteriéru tak interiéru - máme jeden z vůbec nejlepších ohlasů. Drtivé většině lidí v našich průzkumech i těch, se kterými jsem měl možnost mluvit, se líbí. Jinak samozřejmě design je vždy do velké míry otázkou subjektivního vnímání, ale osobně podobu našeho vlaku považuji za velmi přátelskou a moderní. 2.11.2012 12:00
OTÁZKA: Kolik bude stát jízdenka nejvyšší třídou ve špičce? Lojza
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Ceny máme pohyblivé, čili do třídy Premium se může pohybovat řádově od osmi set a může přesáhnout i tisícovku. Záleží jak dlouho dopředu si jízdenku objednáte, na jaký čas a jaký bude zájem. 2.11.2012 12:06
OTÁZKA: Pokud dovolíte, položím Vám ještě jednu otázku. RegioJet tvrdí, že jeho spoje dosahují obsazenost kolem 80 až 90 procent. Chci se proto zeptat, s jakou obsazeností počítá Leo Express, aby bylo provozování vlaků ziskové. Děkuji za odpověď. maxitom1
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Děkuji za otázku, my doufáme, že budeme mít naše vlaky plné. Máme proti konkurenci výhodu, že naše soupravy spotřebovávají mnohem méně elektřiny a jsou lehčí, nižší náklady nám tak umožňují nabídnout cestujícím lepší služby. Ale omlouvám se, na železnici nyní začíná zuřit konkurenční boj a já bych nerad prozrazoval naše kalkulaci soupeřům, proto s dovolením nechám tuto odpověď takto. 2.11.2012 12:11
OTÁZKA: Pane Novotný, proč se vrháte zase na trať z Prahy do Ostravy, která už je podle mého názoru přehnaně dopravně obsloužena. Jezdím pravidelně z Prahy do Zlína a tam je dopravní obslužnost mizerná. Nemůžete nasadit také nějaký vlak z Prahy třeba do Břeclavi přes Otrokovice? Oldřich
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Chceme i na trasu z Ostravy přes Otrokovice a Břeclav do Vídně i z Prahy přes Brno do Vídně. Je to náš úkol a záměr do několika dalších let, protože cítíme poptávku po moderní, rychlé a pohodlné železniční dopravě. 2.11.2012 12:13
OTÁZKA: Kam se obrátit , kdybych měla zájem u vás pracovat? věra
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Jednoduchá odpověď - sledujte náš web www.le.cz rubriku kariéra nebo náš profil na Facebooku. 2.11.2012 12:14
OTÁZKA: Jedna z otázek je zde o tom jestli železnice uživí tři dopravce. Ono podle mě je tohle jen začátek. Dopravců v budoucnu bude určitě více třeba tak jak je tomu i v nákladní dopravě. Je dobré že už je aspoň to že na jedné trati si může člověk vybrat. Pane Novotný přeji ať se vše podaří. Cestujících bude tento rok určitě hodně a zájem o svezení velký. Jen jedna věc mě zajímá jak to bude v případě poruchy vozidla nebo překážky na trati. karel.f
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Děkuji za otázku, souhlasím s tím, že konkurenční boj může na železnici přitáhnout hodně dalších cestujících. Pokud k něčemu na trati dojde, určitě se o naše cestující postaráme, buď nasadíme naši další soupravu nebo cestující odvezeme za pomoci dopravců, které máme domluveny. 2.11.2012 12:19
OTÁZKA: Jak velký kufr si můžu vzít bez problému do nejlevnější třídy? já jen že nerad bych pak nechal věci bez dozoru v někde mimo...přesněji v místě tomu určeném pro větší zavazadla. stejný problém je v pendolinu, který mě tím odradil. I když na místo k tomu určené se vztahuje pojištění a náhrada škody tak fakt raději bych měl kufřík u sebe :-D díky za odpověď Jiří
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: To je jednoduché, pokud vaše zavazadlo nebude bránit pohybu cestujících a posádky, tak si ho můžete vzít uložit buď na horní polici nebo i třeba pod sedačku, což je naše výhoda. Rozhodně máme třeba na horních policích více místa na věci než Pendolino, máme i speciální regály na rozměrnější zavazadla. 2.11.2012 12:29
OTÁZKA: Dobrý den pane Novotný, moc fandím Vaší nové společnosti, v zájmu zákazníka je potřebná co největší konkurence. Mám na Vás více dotazů - Vaše vlakové soupravy jsou mnohem lehčí než vlaky konkurence. V čem je vlastně hlavní výhoda tohoto? Dále bych se rád zeptal, zda neplánujete např. linku Praha-Brno, protože v tom vidím velký potenciál...A jako poslední otázku - vzhledem k tomu, že nemáte žádnou náhradní soupravu, jak budete řešit případnou poruchu vlaku? Máte dohodu s ostatními dopravci? Děkuji mockrát za odpověď! Tomáš V
Majitel Leo Expressu Leoš Novotný ODPOVĚĎ: Hezký den, hmotnost soupravy ovlivňuje i poplatky, které platíme státu za provoz na železnici a promítá se to i do spotřeby energií, čili čím nižší hmotnost, tím nižší náklady. Můžeme pak více investovat do kvality souprav a našich služeb. Trasu Praha-Brno určitě chceme, s protažením do Vídně, souhlasím s tím, že je na této trase velký potenciál. A k případné rezervě našich spojů - až do příštího roku budeme mít jednu rezervní soupravu, pak vše vyhodnotíme a rozhodneme, zda nenasadíme i tu nebo ji jako rezervu ponecháme. Ale i tak jsme již nyní domluveni s dalšími dopravci a naše cestující rozhodně na holičkách nenecháme. Děkuji všem čtenářům za dotazy a omlouvám se všem, na které se s odpověďmi nedostalo. Těším se někdy příště. Váš Leoš Novotný. 2.11.2012 12:36

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.