Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

On-line rozhovor se zástupci Sdružení obrany spotřebitelů

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. října 2007 do 11:25

OTÁZKA: Dobrý den... mám zcela konkrétní dotaz plynoucí z mé čerstvé zkušenosti. Koupila jsem si před dvěma lety docela drahý notebook u renomované firmy. Nyní, před ukončením záruční doby jsem jej musela, mj. pro stejnou závadu už podruhé, reklamovat. Výsledek... jedna závada mi byla uznána, ovšem několik dalších mi nebylo uznáno s tím, že jde o běžné opotřebení a notebook mi byl vrácen až po 7 týdnech. Když jsem poukazovala na povinnost vyřídit reklamaci do měsíce, bylo mi řečeno, že vzhledem k tomu, že mi ne všechny mnou nahlášené závady byly firmou uznány jako reklamace a protože jsem na jejich odstranění trvala i za cenu, že si je uhradím sama, nemusí být 30-ti denní lhůta dodržena... Jak to tedy v tomto případě je a co všechno mi nemusí uznat jako reklamaci? Poukazovala jsem například na naprosto ošoupané šasi notebooku,opět prasklé víko s panty, již nefunkční baterii atd... Děkuji za odpověď... Zem. D.Zem.
OTÁZKA: Dobrý den, má známá má internet od jedné nejmenované firmy a kvůli zavirování jejího počítače jí byl odpojen a následně jí bylo sděleno, že kvůli potížím, které firmě způsobila (pád velké části sítě providera) ji bude zaslána výpověď. Ve všeobecných obchodních podmínkách o něčem podobném není ani zmínka, jen povšechně, že musí dbát, aby nemohlo být její zařízení zneužito, což se i stalo, protože antivirový program byl nainstalován a aktuální. Jak by měla proti podobným praktikám postupovat? Tom
OTÁZKA: Dobrý den, prosím, reklamovala jsem kožené !!boty, které propouští vodu skrz ozdobné prošití = prošití mezi svrškem a podrážkou. Reklamaci firma Asylum neuznala, prý to takto prošité boty dělají. Podotýkám, že na chození v kalužích mám gumáky :-), v reklamovaných botech je, když prší, mokro po ujití 200 m. Má význam obrátit se na znalce? Děkuji. Jana K.
OTÁZKA: O mobilnich operatorech se jiz zde mluvilo, jiz mi sebrali mnoho penez v ramci omezene platnosti kreditu. Podle mne se jedna o predplatne na sluzbu a pokud ji nevycerpam, mela by mi byt zaloha vracena. Misto toho propada. Pritom je ta zaloha vynucena. Jeny problem vidim treba v tom, ze zakaznik neni informovan o tarifu, za ktery vole. Dnes jsou mozne prenaset cisla ze site do jine a tudiz nemam jak poznat, kolik bude hovor stat. To se dozvim az po ukonceni a casto se nestacim divit. Coz mi prijde jako velmi zakerne!!! Lukas Kalista
OTÁZKA: Dobrý den, před půl rokem jsem si pořídil v poměrně renomovaném autobazaru vůz v hodnotě 90.000,-. Za půl roku jsem musel řešit cca 8 zásadních oprav. Když jsem se dostal k deváté, která má stát 25.000,- (tedy oprava), tak mi došla trpělivost a jel jsem věc řešit do bazaru. Tam jsem byl poměrně arogantně vykázán s tím, že prodávají použité zboží a že závady nebyly závadami v době převzetí vozu. Ručí tedy prodejce použitých vozů vůbec za něco? Mám jako zákazník také nějaká práva? Ta práva myslím taková, která se obejdou bez nákladů na soudní řízení či na odborné posouzení stavu vozu a jeho závad? Abych to ještě přiblížil, tak by mě zajímalo jestli se bez dalších investic mohu vůbec něčeho pro mě pozitivního domoci? MM
OTÁZKA: Fobry den, chci se zeptat, co mam delat kdyz mam podezreni, ze jsem zakoupil vyrobek, ktery neprosel kontrolou pro cesky trh a nema na sobe etiketu s CE apod. Jedna se o samoobsluzny vysavac znacky Autov, kterou jsem nikde na netu nenasel. Pavel Matěcha
OTÁZKA: Na Příkopech v Praze jsem koupil boty.Když sem to tam jel reklamovat, prodejna Elegance nNa příkopech byla zrušena. Po dlouhé korespondenci prý to vyřídí někdo jiný. Jsou prosím povini vzít reklamaci když to tam pošlu poštou??/Jako balík/ Bydlím od Prahy 200 km a jednou jsem tam už zbytečně jel Reklamace ve zrušené prodejně
OTÁZKA: Dobrý den, již několikrát se mi stalo,že v prodejně Tesco na Zličíně mě účtovali jinou cenu, než byla napsána v pultech u zboží. Po mé reklamaci mi vždy účtovali správnou cenu? Ale nikde nevidím žádný postih? Kolik lidí takto okradou za den? kamil.berka
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je to se zbožím, objednávaným z internetu. Může se prý vrátit do 14 dnů bez udání důvodu,ale setkal jsem se s problémem, kdy po mě chtěl majitel eshopu storno poplatek 150 Kč, prý jako poštovné pro jeho distributora, má na to právo? chetit
OTÁZKA: Dobrý den, reklamovali jsme závady při přebírání bytu na podzim v roce 2005. Developerská firma stále nebyla schopná zajistit některé nutné opravy. Za jakých podmínek si můžeme najmout na opravy jinou firmu a vzniklé náklady developerovi přeúčtovat? Jedná se o reklamaci okenních rámů. Děkuji. anonym
OTÁZKA: Zdravím, můžete mi prozradit nějakou internetovou adresu, nebo email, na kterém by bylo možné vás kontaktovat v případě nějakých problémů? Děkuji. Petr H
OTÁZKA: Dobrý den, pokud už jsem 2x reklamovala výrobek prodlužuje se záruční doba do dny kdy byl výrobek přebrán prodejcem k reklamaci? Jana
OTÁZKA: Jaké vedlejší náklady (ztráta času, ušlý zisk, náklady na korespondenci s firmou apod. lze uplatnit) v případě žaloby na neoprávněně zamítnutou reklamaci? Vážný
OTÁZKA: Kde koupím časopis dTest (kromě předplatného)? Poslední číslo vyšlo teď ve čtvrtek a v žádné trafice ho nemají (ani třeba nevěděli co to je za časopis). Vydáváte ho tedy i do volné distribuce? Luki
OTÁZKA: Dobrý den, docela by mě zajímalo, jakým způsobem se může člověk bránit proti točení piva pod míru? Bohužel je moje zkušenost v Praze taková, že točit pod míru je absolutně normální. A když už zákazník protestuje proti "lehce" nedotočenému pivu, tak mu vrchní s ledovým klidem odpoví: "To Vám dojde!" Co na to říci? Jediná vtipná reakce, která mě vždy napadne, je zaplatit méně s tím, že to taky dojde! Zbyněk D.
OTÁZKA: Dobrý den, dovolte prosím tento dotaz: Kamarádce se stalo, že si koupila sandály, které za dva měsice zcela prošlapala (kamarádka má asi 46 kg). Byly vcelku drahé, proto je šla reklamovat. Prodavač ji odpověděl, že se nemá co divit, neboť ty sandály jsou tak na sezení na zahradě (stály 800 Kč), a ona je tedy nadměrně užívala. Má prodavač právo v tomto případě reklamaci odmítnout? Jak by se situace změnila, pokud by sandály byly označeny jako trekingové? Děkuji Vám za odpověď a přeji mnoho štěstí ve Vaší užitečné práci. Tom
OTÁZKA: Dobrý den, dítěti jsme zakoupili zimní boty, které po jednom měcíci používání měly zcela prošlapané (děravé) podrážky na patách. Při reklamačním pososuzení nám bylo sděleno, že boty byly zatěžovány nesouměrně, nejedná se tedy o vadu výrobce, nýbrž nesprávé používání(zřejmě v nich dítě nesmí chodit) Existuje tedy nějaká lhůta po koupi zboží, do které pokud materiál se ukáže jako nekvalitní, nebo nedostatečně odolný lze hovořit o "výrobní vadě" ? Děkuji Markéta
OTÁZKA: V prodejně obchodního řetězce Delvita jsem v automatu vrátil zálohované lahve. Vzal jsem si potrvzení, které mi automat vydal, ale u pokladny jsem ho zapoměl uplatnit. Pokoušel jsem se o to později, ale byl jsem odmítnut s tím, že takový doklad lze uplatnit pouze ten samý den. Myslím si, že takové jejich jednání nemá oporu v zákoně. Automaty na vratné lahve
OTÁZKA: Dobrý den, stalo se nám, že po výstavbě bytového domu, skončil stavební podnik v konkurzu. Máme problémy s garážovými vraty a přestože zástupce stavebního podniku reklamoval opravu, tak od dodavatele vrat jsme dostali odpověď, že reklamaci vyřídí až dostane zaplaceno. Reklamace je záruční. strolený
OTÁZKA: Dobrý den, koupili jsme si přes internet domácí pekárnu. Když jsme ji doma vybalili, všimli jsme si, že má promáčká dvířka. Volali jsme do firmy, abychom se poradili, co dál, zda ji vymění. Nikdo nebral telefon. Poslali jsme mail a požádali je, aby se ozvali. Pracovník reklamačního oddělení sice zavolal, ale dovolal se v nevhodnou dobu, proto jsme požádali, aby zavolal později. To už se ale neozval. Poslali jsme proto mailem do této firmy sdělení, že bychom byli rádi, kdyby tuto pekárnu uznali jako reklamaci a měli jsme snahu domluvit se s nimi, že do Prahy, kde mají sídlo, zajedeme a osobně ji vyměníme za dobrý kus. V příloze jsme také přiložili fotografii promáčklých dvířek (nejde o vadu fukční, spíše estetickou). Na mail neodpověděli, proto jsme jim zaslali doporučený dopis, že chceme pekárnu reklamovat. Pekárnu máme doma, bojíme se, že když ji odešleme, neuvidíme ani pekárnu, ani peníze. Na doporučený dopis opět nereagovali, ale nejspíš ho převzali, protože se nám nevrátil zpět. Pekárnu jsme objednali na přelomu srpna a září a nevíme, jak postupovat dál. Nevíme, jak se s firmou domluvit. Telefon neberou, na mail nereagují. Poradíte, prosím, jak postupovat? Obávám se, že když to dáme k soudu, povleče se to a náklady s tím spojené budou neúměrně vysoké... Děkuji. Mirka Mirka
OTÁZKA: Co lze dělat, pokud u zboží je na regálu jiná cenovka, než je cena u pokladny? Nebo pokud u zboží není cena vůbec? Lze to zdokumentovat a oznámit jako přestupek? Vážný
OTÁZKA: Dobry den, v Klenotech Hubacova-Scarabella jsem koupila nausnice z bileho zlata. Zbozi je jeste v zaruce a uz po 2. se u nic odlomil zapinaci hacek.1. reklamaci mi uznali a zbozi opravili u 2. reklamace naprosto stejne zavady mi oznamili, ze mi nausnici neopravi, ze jde o mechanicke pozkozeni. Co mohu v tomto pripade delat, kdyz si zadneho mechanickeho pozkozeni nejsem vedoma. Dekuji. Jana
OTÁZKA: Dobrý den. Koupili jsme byt v novostavbě a po několika měsících jsme zjistili, že nám zatýká do bytu a následkem toho máme plíseň v kuchyňské lince. To jsme u stavitele reklamovali, ale po dvou měsících se nic neděje. Tuto závadu jsme reklamovali také již dříve před nastěhováním a bylo nám tehdy řečeno, že je to opraveno.Mohla byste mi poradit, jak dále postupovat? Děkuji anonym
OTÁZKA: Dobrý den. Koupili jsme byt v novostavbě a po několika měsících jsme zjistili, že nám zatýká do bytu a následkem toho máme plíseň v kuchyňské lince. To jsme u stavitele reklamovali, ale po dvou měsících se nic neděje. Tuto závadu jsme reklamovali také již dříve před nastěhováním a bylo nám tehdy řečeno, že je to opraveno.Mohla byste mi poradit, jak dále postupovat? Děkuji anonym
OTÁZKA: Dobrý den. Koupili jsme byt v novostavbě a po několika měsících jsme zjistili, že nám zatýká do bytu a následkem toho máme plíseň v kuchyňské lince. To jsme u stavitele reklamovali, ale po dvou měsících se nic neděje. Tuto závadu jsme reklamovali také již dříve před nastěhováním a bylo nám tehdy řečeno, že je to opraveno.Mohla byste mi poradit, jak dále postupovat? Děkuji anonym
OTÁZKA: Jak postupovat v případě opatřebení obuvi? Může obchodník říci při reklamaci, že běžné boty (vel. 46) nejsou stavěny na váhu 120 kg? Jak je povinnen s takovým omezením zákazníka seznaámit při prodeji, stačí papír na pokladně drobným písmem? Vážný
OTÁZKA: Dobrý den. Jak se zachovat při reklamaci vykradeného zavazadla při cestování s leteckou společností, připadá mi, že postup, který je leteckou společností uplatňován je nastaven tak, aby poškozený cestující neměl šanci při případném soudním sporu. F.Letec
OTÁZKA: Dobry den, muzete poradit, jaka prava, prip. narok na kompenzace, mame v pripade, ze dodana kuchynska linka (od renomovaneho vyrobce) byla dodana s vadnym lakovanim (reklamace uznana, vadne casti odvezeny zpet) a o mesic pozdeji byla dodavka opet s reklamovatelnymi vadami? Na co mame narok, kdyz je problem opakovany? Dle smlouvy termin dodani linky vyprsel. Dekuji. mamamia
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, koho bych měl kontaktovat v případě, že pošta neplní své povinnosti? Měli mi doručit balík do vlastních rukou, poštovné jsem odesilateli z Velké Británie platil předem. Pošta doručenku nedodala, balík při telefonickém i osobním dotazu zapírala a po uplynutí lhůty poslala zpět do Velké Británie. Kontrolní oddělení pošty uznalo pochybení, ale o jakékoliv náhradě ani zmínka. Odesilateli jsem platil náklady na dopravu ve výši 60ti liber, cena balíku (opět placená předem) byla taktéž 60 liber. Nyní nemám ani zásilku, ani peníze. Jak bych prosím měl pokračovat? Děkuji za odpověd a přeji hezky den. Petr
OTÁZKA: Dobrý den, rozbil se mi notebook (3.zavada) a prodejce mi navrhl vymenu za jiny. Poslal mi nabidku jednoho modelu za urcitou cenu a ja ji prijal, rozdil ceny doplatil a vymena se uskutecnila. Probem je ale v tom, ze nabidka kterou mi poslal se neshoduje s notebookem, ktery jsem obdrzel. Jeho vybava je chudsi. Chyba je pry ve spatnem popisku a mne slibovany notebook se zrejme ani nevyrabi. Muzu zadat vraceni penez? Ci jake mam moznosti. Notebook co ted vlastnim lze na netu sehnat mnohem levneji (cca 1900 Kč). Děkuji Message
OTÁZKA: Dobrý den.Jak je možné, že se v supermarketech prodávají životunebezpečné výrobky (konkrétně jízdní kola).Zabývám se opravami kol. Kola ze supermarkétů jsou neopravitelná.Podle mne se jedná o klamání spotřebitele. V.M.
OTÁZKA: Vážení, jak se lze bránit, kdy například na třetí pokus nedojde k opravě reklamovaného zboží ,s tím, že zboží neustále vykazuje špatnou funkčnost (pokaždé mi řeknou, že "reklamace nebyla uznána - není žádná vada") - konkrétně takhle už 3krát vracím mp3 přehrávač a žádný posun vždy to z jednoho nejmenovaného el. řetězce posšlou výrobci a ten jim to vrátí--a nic se nstane moc děkuji za odpověď honza Jan Šulc
OTÁZKA: Telefonice O2 v mobil, síti používá při vypnutém či nedostupném signálu hlášku Na slyšenou!, které spojí hovor na 3 sec. Tento hovor je účtován jako celá 1 minuta započatého hovoru. Telefonica mi slíbila, že prošetří ...a nic. hanka ulrichová
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz k reklamaci zboží. Reklamoval jsem vysavač a reklamace byla shledána jako neopravněná s tím, že závada nebyla nalezena. Vysavač jsem proto znova doma odzkoušel a závada se projevovala neustále. Po důrazném rozhovoru s prodejcem byl vysavač vzat do reklamace a reklamace byla shledána jako oprávněná. Trochu Kocourkov! Můj dotaz je ten, zda jsem již reklamovl dvakrát nebo jen jednou a závada byla odstraněna? Děkuji Vysavač
OTÁZKA: Dobry den,rada bych se zeptala na praktiky GE MOney Bank.Dcera si tam zalozila bezny ucet Genius Active.Minimalni vklad dle banky byl 200 Kc.Nyni ji na tento ucet prila prvni vyplata a zjistila,ze castka na uctu se presne shoduje s jeji vyplatni paskou, puvodnich 200 Kc, ktere tam byly vlozeny na ucte nejsou.Po dotazu primo v pobocce, proc jejich 200 vlozenych Kc na uctu chybi ji bylo sdeleno,ze tuto castku pouziva banka jako "zalohu" na to, pokud se klient dostane do tzv. "minusu", aby banka mohla event. platbu, ktera by presahovala vysi zustatku na uctu, provest.Jo vubec neco takoveho mozne?Banka sveho klienta jiz od zacatku podezriva,ze se dostane se svym uctem do minusu a proto mu zadrzuje vlozene prostredky? I kdyz se jedna pouze o 200 Kc, tak tyto praktiky mi prapadaji minimalne zvlastni.Navic,pokud banka ma od kazdeho sveho klienta 200 Kc k dispozici, ma pomerne velike prostredky k dispozici. Je to vubc mozne a zakonne? Dekuji Vam za odpoved. Blanka
OTÁZKA: např. při reklamaci bot po půl roce, mi v obchodě řekli, že problém vznikl opotřebováním. že jako když se mi odlepila podrážka (klasický žralok), že jsem holt asi někde zakopnul a podrážka se na špičce odlepila. Když vám zkrátka reklamaci obchod neuzná, nenaděláte vůbec ale vůbec nic. Můžete je tam seřvat, ale schválně napište čtenářům kolik stojí soudní znalec. Já se nebudu soudit o boty za patnáct stovek, ale to je přesně to na co ty obchody sází. můžete psát dopisy že neuznáváte jejich rozhodnutí, ale opravdu jedině soud vám může vrátit peníze. Kolika lidem v ČR se vyplatí jít do soudního sporu. Necítíte tady mezeru jako vrata? reklamace bez legrace
OTÁZKA: Jak se bránit u duplicitního účtování položek na pokladně v supermarketu, zvlášť při velkých nákupech (rodinný nákup potravin na týden)? Jde o to, že vy stojíte někde u nakládací rampy a odebíráte zboží a sotva můžete sledovat každou položku, která se objeví na dvouřádkovém displeji. Většinou to prý pípne dvakrát ale ve šrumci to často nepostřehne (nebo nechce opravit ani prodavačka - zdržení či postih pro přeblok). Jak postupovat, pokud toto zjistíte (prodavačka poznamená do účtu a vy musíte vystát cca 30minut na informacích/reklamacích)? Vážný
OTÁZKA: Dobry den, jak se divate na prodej padelku na internetu. Jedna se napriklad o padelky kabelek Luis Vuitton a podobne veci. V Cechach se to deje hlavne na jednom velmi velkem a znamem aukcnim serveru A...o, ikdyz je vedeni upozorneno, z nektery ze clenu prodava padelky, oni s tim pry nic udelat nemohou, kdyz se jim pry prodavajici zaruci za originalitu. Da se v takovem pripade nejak branit? Napriklad slecna, ktera tam prodava uz asi 300-stou kabelku Gucci si jede stale da a okrada lidi.... Petr
OTÁZKA: Hezké a ničím nerušené úterní dopoledne. Jsem postarší důchodce z Jimramova Ústí nedaleko Mastviny na Uherskobrodsku. S jezevčíkem Bety žijeme v chalupě po rodičích už 55 let. Občas zajdu i do místní jednoty. Koupil jsem si tam jednou videorekordér. Musím si schovávat krabici, abych mohl přístroj reklamovat? Zbyšek Jan Lahodný
OTÁZKA: dobrý den, koupil jsem novou pc komponentu, u které byla zkrácena doba záruky na 1 rok, bohužel jsem při koupi na tuto skutečnost nebyl upozorněn(na fa. ale byla uvedena), a zjistil jsem to až při reklamování tohoto dílu a reklamace byla odmítnuta, je to v pořádku? SeeM
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal za jakých podmínek má kupující právo na vrácení peněz za zakoupené zboží? V mém případě se jedná o reklamaci mob. telefonu, potřetí tutéž závadu. Pokud mám nárok na vrácení částky, tak jaké? Jedná se o pořizovací cenu nebo poníženou s přihlédnutím k opotřebení? Děkuji za odpověď a přeji krásný den Michal
OTÁZKA: Dobry den, jak si na tom Cesi stoji ve srovnani s Evropou? jsou nase sluzby horsi, lepsi, nebo je to tak nastejno? Diky anonym
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, když platím letenku 1Kč a poplatky za odbavení cca 1500Kč, a následně let zruším, tudíž nepoužiji vůbec letiště, neměli by být tyto poplatky vráceny. Když se nejedná o letenku. domino
OTÁZKA: Dobry den, chtela jsem se zeptat, jak ma clovek posutpovat v pripade, ze se mu prokazatelne deje krivda - viz pripad slunecniho cirkusu. Kazdy vi, ze je neco spatne, ale kdyz Sazka /potazmo jiny obchodnik/ rekne Ne, clovek sam moc nezmuze.Diky a pekny den anonym
OTÁZKA: jíte svíčkovou? maron
OTÁZKA: Psal jsem vám jednou o jeden problém a zjistil jsem, že vy jste spíše takoví rádci. Ale sami moc věcí neřešíte. Šlo o neuznanou reklamaci spotřební elektroniky za 5 000 Kč a vy jste mi napsali, že dalším krokem je jen soudní znalec a soud. Že zkrátka jinak z firmy peníze nevymámíte. Bohužel je tomu tak. Nechcete se více zapojovat do samotných problémů než k nim jen pasivně přistupovat? Ondra K.
OTÁZKA: Dobrý den, mému muži je, stejně jako většině lidí v jeho věku, 52 let. Chtěla jsem se zeptat na co má kupující právo, když vrací prošlou potravinu. Může být obal otevřený? Milada Nachtmanová-Rachmaninov
OTÁZKA: Dobrý den, Co takhle si posvítit na mobilní operátory, jejichž všeobecné obchodní podmínky jsou v rozporu s obchodním zákoníkem. Pokud zákazník po určité časové období nedobije svůj kredit, je mu omezena činnost SIM karty a posléze SIM karta zrušena a kredit propadá. V takovém případě se však jedna ze strany operátora jedná o bezdůvodné obohacení se za nevyčerpanou službu a kredit by měl být správně zákazníkovi vrácen, což mobilní operátoři nečinní. podvodní operátoři
OTÁZKA: Arbed Dobrý den. Víte, že v centrálním internetovém "REGISTRU OBČANSKÝCH PODNĚTŮ" (podnety.cz) jsou i takové, které by mohly zajímat SOS ? Arbed

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.