Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

On-line rozhovor se zástupci Sdružení obrany spotřebitelů

Pivo, výčep, hospoda
velikost textu:
vydáno 15.10.2007 11:00
Tuzemské společnosti se často nechovají k zákazníků slušně a Češi si to nechávají líbit. Tvrdí to Sdružení obrany spotřebitelů, které loni řešilo 35 tisíc stížností na neférové jednání firem. Jak se dá tato situace změnit?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. října 2007 do 11:25

OTÁZKA: Telefonice O2 v mobil, síti používá při vypnutém či nedostupném signálu hlášku Na slyšenou!, které spojí hovor na 3 sec. Tento hovor je účtován jako celá 1 minuta započatého hovoru. Telefonica mi slíbila, že prošetří ...a nic. hanka ulrichová
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Snahou SOS je , aby hovory byly účtovány podle skutečně protelefonované doby. Zatím to ještě u všech operátorů není běžné. Snažíme se... 15.10.2007 11:37
OTÁZKA: Dobrý den, mám dotaz k reklamaci zboží. Reklamoval jsem vysavač a reklamace byla shledána jako neopravněná s tím, že závada nebyla nalezena. Vysavač jsem proto znova doma odzkoušel a závada se projevovala neustále. Po důrazném rozhovoru s prodejcem byl vysavač vzat do reklamace a reklamace byla shledána jako oprávněná. Trochu Kocourkov! Můj dotaz je ten, zda jsem již reklamovl dvakrát nebo jen jednou a závada byla odstraněna? Děkuji Vysavač
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Ano, reklamoval jste dvakrát - doufáme, že máte dva reklamační protokoly. Pokud závadu neodhalili, jejich škoda. 15.10.2007 11:37
OTÁZKA: Vážení, jak se lze bránit, kdy například na třetí pokus nedojde k opravě reklamovaného zboží ,s tím, že zboží neustále vykazuje špatnou funkčnost (pokaždé mi řeknou, že "reklamace nebyla uznána - není žádná vada") - konkrétně takhle už 3krát vracím mp3 přehrávač a žádný posun vždy to z jednoho nejmenovaného el. řetězce posšlou výrobci a ten jim to vrátí--a nic se nstane moc děkuji za odpověď honza Jan Šulc
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: V tomto případě zřejmě nezbývá než soudní znalec, ale zkuste - než vydáte větší peníze - ještě nějaký autorizovaný servis. Třeba Vám poradí a vadu odhalí. 15.10.2007 11:38
OTÁZKA: Dobrý den.Jak je možné, že se v supermarketech prodávají životunebezpečné výrobky (konkrétně jízdní kola).Zabývám se opravami kol. Kola ze supermarkétů jsou neopravitelná.Podle mne se jedná o klamání spotřebitele. V.M.
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Pokud máte podezření, obraťte se na Českou obchodní inspekci. Nebezpečné výrobky na trhu - to je jejich oblast. 15.10.2007 11:39
OTÁZKA: Dobrý den, rozbil se mi notebook (3.zavada) a prodejce mi navrhl vymenu za jiny. Poslal mi nabidku jednoho modelu za urcitou cenu a ja ji prijal, rozdil ceny doplatil a vymena se uskutecnila. Probem je ale v tom, ze nabidka kterou mi poslal se neshoduje s notebookem, ktery jsem obdrzel. Jeho vybava je chudsi. Chyba je pry ve spatnem popisku a mne slibovany notebook se zrejme ani nevyrabi. Muzu zadat vraceni penez? Ci jake mam moznosti. Notebook co ted vlastnim lze na netu sehnat mnohem levneji (cca 1900 Kč). Děkuji Message
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Výměna zboží za jiné se rovná odstoupení od kupní smlouvy a uzavření nové. Z této nové kupní smlouvy máte právo na uvedení výrobku do souladu s kupní smlouvou. Trvejte na tom - prodávající je povinen Vám poskytnout takový notebook, na který jste uzavřel kupní smlouvu. 15.10.2007 11:41
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, koho bych měl kontaktovat v případě, že pošta neplní své povinnosti? Měli mi doručit balík do vlastních rukou, poštovné jsem odesilateli z Velké Británie platil předem. Pošta doručenku nedodala, balík při telefonickém i osobním dotazu zapírala a po uplynutí lhůty poslala zpět do Velké Británie. Kontrolní oddělení pošty uznalo pochybení, ale o jakékoliv náhradě ani zmínka. Odesilateli jsem platil náklady na dopravu ve výši 60ti liber, cena balíku (opět placená předem) byla taktéž 60 liber. Nyní nemám ani zásilku, ani peníze. Jak bych prosím měl pokračovat? Děkuji za odpověd a přeji hezky den. Petr
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Na ČTÚ existoje odbor, který se zabývá kontrolou popšty. Přesný název Vám nepovím, ale volejte ČTÚ. Ředitel tohoto odboru se jmenuje Ing. Eduard Prandstetter. 15.10.2007 11:42
OTÁZKA: Dobry den, muzete poradit, jaka prava, prip. narok na kompenzace, mame v pripade, ze dodana kuchynska linka (od renomovaneho vyrobce) byla dodana s vadnym lakovanim (reklamace uznana, vadne casti odvezeny zpet) a o mesic pozdeji byla dodavka opet s reklamovatelnymi vadami? Na co mame narok, kdyz je problem opakovany? Dle smlouvy termin dodani linky vyprsel. Dekuji. mamamia
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Pokud vady trvají, máte právo reklamovat. Pokud jsme dobře pochopili, uzavřeli jste smlouvu o dílo, kde je záruční doba 6 měsíců /pokud jste nedohodli delší). Reklamaci je firma povinna vyřídit do 30 dnů. Pokud by se vada opakovala potřetí, měli byste právo na odstoupení od smlouvy. Je to sice velmi nepříjemné, přijít o kuchyni a hledat nového výrobce, ale určitě lepší než používat kuchyni s vadami, byť pouze estetickými. 15.10.2007 11:45
OTÁZKA: Dobrý den. Jak se zachovat při reklamaci vykradeného zavazadla při cestování s leteckou společností, připadá mi, že postup, který je leteckou společností uplatňován je nastaven tak, aby poškozený cestující neměl šanci při případném soudním sporu. F.Letec
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Reklamaci je třeba upletnit bez odkladu, z Vašeho dotazu není jasné, v čem je problém. Nicméně žádné podmínky letecké společnosti nemohou omezit práva cestujícícho a nemohou být v rozporu se zákonem. 15.10.2007 11:46
OTÁZKA: Jak postupovat v případě opatřebení obuvi? Může obchodník říci při reklamaci, že běžné boty (vel. 46) nejsou stavěny na váhu 120 kg? Jak je povinnen s takovým omezením zákazníka seznaámit při prodeji, stačí papír na pokladně drobným písmem? Vážný
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Informaci musíte dostat před uzavřerním kupní smlouvy, tedy před zaplacením. Informace o tom, že jde o obuv pro člověka vážícícho víc je zásadní, každopádně předpokládám, že si zákazník boty vybíral sám - prodavačka ho tedy měla upozornit, že jsou pro něj nevhodné. Můžete dát podnět ČOI - jde o porušení zákona o ochraně spotřebitele. 15.10.2007 11:47
OTÁZKA: Dobrý den. Koupili jsme byt v novostavbě a po několika měsících jsme zjistili, že nám zatýká do bytu a následkem toho máme plíseň v kuchyňské lince. To jsme u stavitele reklamovali, ale po dvou měsících se nic neděje. Tuto závadu jsme reklamovali také již dříve před nastěhováním a bylo nám tehdy řečeno, že je to opraveno.Mohla byste mi poradit, jak dále postupovat? Děkuji anonym
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: V tomto případě je záruka tři roky. Reklamujte znova dopsiem s doručenkou, zrekapitulujte předcházející reklamace a stanovte termín, do kdy jste ochotni čekat. V případě, že nebude závada odstraněna, nezbylo by Vám nic jiného než se bránit soudně... Další varianta je nechat si to opravit na své náklady, abyste zabránili ničení majetku, vynaložené prostředky pak vymáhat na stavební firmě zpět. Máte samozřejmě nárok i na úhradu opravy linky. 15.10.2007 11:49
OTÁZKA: Dobry den, v Klenotech Hubacova-Scarabella jsem koupila nausnice z bileho zlata. Zbozi je jeste v zaruce a uz po 2. se u nic odlomil zapinaci hacek.1. reklamaci mi uznali a zbozi opravili u 2. reklamace naprosto stejne zavady mi oznamili, ze mi nausnici neopravi, ze jde o mechanicke pozkozeni. Co mohu v tomto pripade delat, kdyz si zadneho mechanickeho pozkozeni nejsem vedoma. Dekuji. Jana
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Reklamujte znovu a trvejte na tom, že jste nic nepoškodila, ale normálně náušnice používala. Pokud neuplynulo ještě půl roku, je prodejce povinen Vám prokázat, že jste výrobek poškodila právě vy. 15.10.2007 11:51
OTÁZKA: Co lze dělat, pokud u zboží je na regálu jiná cenovka, než je cena u pokladny? Nebo pokud u zboží není cena vůbec? Lze to zdokumentovat a oznámit jako přestupek? Vážný
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Platí cena uvedená na výrobku, pokud chybí, upozorněne personál. O přestupek se nejedná, ale o porušení zákona o ochraně spotřebitele - dejte podnět ČOI. 15.10.2007 11:52
OTÁZKA: Dobrý den, koupili jsme si přes internet domácí pekárnu. Když jsme ji doma vybalili, všimli jsme si, že má promáčká dvířka. Volali jsme do firmy, abychom se poradili, co dál, zda ji vymění. Nikdo nebral telefon. Poslali jsme mail a požádali je, aby se ozvali. Pracovník reklamačního oddělení sice zavolal, ale dovolal se v nevhodnou dobu, proto jsme požádali, aby zavolal později. To už se ale neozval. Poslali jsme proto mailem do této firmy sdělení, že bychom byli rádi, kdyby tuto pekárnu uznali jako reklamaci a měli jsme snahu domluvit se s nimi, že do Prahy, kde mají sídlo, zajedeme a osobně ji vyměníme za dobrý kus. V příloze jsme také přiložili fotografii promáčklých dvířek (nejde o vadu fukční, spíše estetickou). Na mail neodpověděli, proto jsme jim zaslali doporučený dopis, že chceme pekárnu reklamovat. Pekárnu máme doma, bojíme se, že když ji odešleme, neuvidíme ani pekárnu, ani peníze. Na doporučený dopis opět nereagovali, ale nejspíš ho převzali, protože se nám nevrátil zpět. Pekárnu jsme objednali na přelomu srpna a září a nevíme, jak postupovat dál. Nevíme, jak se s firmou domluvit. Telefon neberou, na mail nereagují. Poradíte, prosím, jak postupovat? Obávám se, že když to dáme k soudu, povleče se to a náklady s tím spojené budou neúměrně vysoké... Děkuji. Mirka Mirka
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Těžko poradit, zdá se, že nejde o příliš solidní firmu a Vám by se opravdu mohlo stát, že nebudete mít ani peníze ani pekárnu. Měla byste právo na odstoupení od smlouvy, zdá se, že od Vaší reklamace uplanulo 30 dní a nebyla vyřízena. Pokud vada nevadí, zatím si pekárnu nechte a požadujte slevu. Reklamovat můžete také v sídle dotyčné firmy, pokud s prodejcem není možné se dohodnout. 15.10.2007 11:54
OTÁZKA: Dobrý den, stalo se nám, že po výstavbě bytového domu, skončil stavební podnik v konkurzu. Máme problémy s garážovými vraty a přestože zástupce stavebního podniku reklamoval opravu, tak od dodavatele vrat jsme dostali odpověď, že reklamaci vyřídí až dostane zaplaceno. Reklamace je záruční. strolený
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Pokud je stavební podnik v konkurzu, přihlašte svou pohledávku. Je otázka, v jaké výši bude uspokojena, moc nadějí Vám nedáváme... 15.10.2007 11:56
OTÁZKA: V prodejně obchodního řetězce Delvita jsem v automatu vrátil zálohované lahve. Vzal jsem si potrvzení, které mi automat vydal, ale u pokladny jsem ho zapoměl uplatnit. Pokoušel jsem se o to později, ale byl jsem odmítnut s tím, že takový doklad lze uplatnit pouze ten samý den. Myslím si, že takové jejich jednání nemá oporu v zákoně. Automaty na vratné lahve
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Nedávno jsme podobnou věc točili ve spolupráci s ČT, nikde se tohle nestalo, i když víme, že si na to spotřebitelé stěžují. Máte právo na vrácení peněz bez ohledu na to, kdy svůj požadavek uplatníte. 15.10.2007 11:57

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.