Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

On-line rozhovor se zástupci Sdružení obrany spotřebitelů

Pivo, výčep, hospoda
velikost textu:
vydáno 15.10.2007 11:00
Tuzemské společnosti se často nechovají k zákazníků slušně a Češi si to nechávají líbit. Tvrdí to Sdružení obrany spotřebitelů, které loni řešilo 35 tisíc stížností na neférové jednání firem. Jak se dá tato situace změnit?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. října 2007 do 11:25

OTÁZKA: Dobrý den, dítěti jsme zakoupili zimní boty, které po jednom měcíci používání měly zcela prošlapané (děravé) podrážky na patách. Při reklamačním pososuzení nám bylo sděleno, že boty byly zatěžovány nesouměrně, nejedná se tedy o vadu výrobce, nýbrž nesprávé používání(zřejmě v nich dítě nesmí chodit) Existuje tedy nějaká lhůta po koupi zboží, do které pokud materiál se ukáže jako nekvalitní, nebo nedostatečně odolný lze hovořit o "výrobní vadě" ? Děkuji Markéta
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Lhůta neexistuje, doporučujeme dětem kupovat boty se symbolem žirafy, tam je zaručena jak zdravotní nezávadnost, tak určitá kvalita. A vždy kupovat boty pro účel, pro které je dítě bude používat. 15.10.2007 11:58
OTÁZKA: Dobrý den, dovolte prosím tento dotaz: Kamarádce se stalo, že si koupila sandály, které za dva měsice zcela prošlapala (kamarádka má asi 46 kg). Byly vcelku drahé, proto je šla reklamovat. Prodavač ji odpověděl, že se nemá co divit, neboť ty sandály jsou tak na sezení na zahradě (stály 800 Kč), a ona je tedy nadměrně užívala. Má prodavač právo v tomto případě reklamaci odmítnout? Jak by se situace změnila, pokud by sandály byly označeny jako trekingové? Děkuji Vám za odpověď a přeji mnoho štěstí ve Vaší užitečné práci. Tom
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: To jí měli říci, když je kupovala. Jde o porušení informačních povinností - tedy zákona o ochraně spotřebitele. Ať dá kamarádka podnět ČOI a zároveň trvá na vyřízení reklamace. 15.10.2007 11:59
OTÁZKA: Dobrý den, docela by mě zajímalo, jakým způsobem se může člověk bránit proti točení piva pod míru? Bohužel je moje zkušenost v Praze taková, že točit pod míru je absolutně normální. A když už zákazník protestuje proti "lehce" nedotočenému pivu, tak mu vrchní s ledovým klidem odpoví: "To Vám dojde!" Co na to říci? Jediná vtipná reakce, která mě vždy napadne, je zaplatit méně s tím, že to taky dojde! Zbyněk D.
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Trvat na dotočení a pokud to obsula odmítne, vy odmítněte zaplatit (samozřejmě pivo nesmíte vypít). Osobně používám formulaci "Kolik to stojí plné?! 15.10.2007 12:00
OTÁZKA: Kde koupím časopis dTest (kromě předplatného)? Poslední číslo vyšlo teď ve čtvrtek a v žádné trafice ho nemají (ani třeba nevěděli co to je za časopis). Vydáváte ho tedy i do volné distribuce? Luki
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Nevydáváme časopis Test, vydáváme SOS magazín. Oba tyto spotřebitelské časopisy můžete získat v rámci velkého balíčku - více na www.spotrebitele.info 15.10.2007 12:01
OTÁZKA: Jaké vedlejší náklady (ztráta času, ušlý zisk, náklady na korespondenci s firmou apod. lze uplatnit) v případě žaloby na neoprávněně zamítnutou reklamaci? Vážný
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: V případě jakékoliv reklamace máte nárok na veškeré účelně vynaožené náklady které Vám s touto reklamací vznikly. Ty můžete požadovat po prodávajícím jak v momentě vyřízení reklamace tak i v případné žalobě pokud k ní dojde. 15.10.2007 12:03
OTÁZKA: Dobrý den, pokud už jsem 2x reklamovala výrobek prodlužuje se záruční doba do dny kdy byl výrobek přebrán prodejcem k reklamaci? Jana
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: V případě uplatnění reklamce se Vám prodlužuje záruční lhůta o dobu o kterou byla věc u prodávajícího v reklamaci. V případě, že byla věc vyměněna za novou, máte i novou dvouletou záruku. 15.10.2007 12:06
OTÁZKA: Zdravím, můžete mi prozradit nějakou internetovou adresu, nebo email, na kterém by bylo možné vás kontaktovat v případě nějakých problémů? Děkuji. Petr H
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: www.spotrebitele.info - tam najdete jak poradnu, tak řadu dalších informací 15.10.2007 12:06
OTÁZKA: Dobrý den, reklamovali jsme závady při přebírání bytu na podzim v roce 2005. Developerská firma stále nebyla schopná zajistit některé nutné opravy. Za jakých podmínek si můžeme najmout na opravy jinou firmu a vzniklé náklady developerovi přeúčtovat? Jedná se o reklamaci okenních rámů. Děkuji. anonym
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Z Vašich informací moc faktů nevyplývá. Pokud můžete, zavolejte 900 08 08 08 /8 Kč/min/ nebo navštivte některou za nšich osobních poraden a vezměte s sebou veškerou dokumentaci. Seznam najdete také na www.spotrebitele.info Jde o příliš velké peníze, takže v tomto případě je třeba poradit se znalostí věci. 15.10.2007 12:08
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak je to se zbožím, objednávaným z internetu. Může se prý vrátit do 14 dnů bez udání důvodu,ale setkal jsem se s problémem, kdy po mě chtěl majitel eshopu storno poplatek 150 Kč, prý jako poštovné pro jeho distributora, má na to právo? chetit
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Nemá na to právo. Spotřebitel může odstoupit do 14 dnů bez poplatků. Poštovné, které spotřebitel zaplatí při převzetí zboží (dobírka), tak jde samozřejmě na Váš vrub. 15.10.2007 12:09
OTÁZKA: Dobrý den, již několikrát se mi stalo,že v prodejně Tesco na Zličíně mě účtovali jinou cenu, než byla napsána v pultech u zboží. Po mé reklamaci mi vždy účtovali správnou cenu? Ale nikde nevidím žádný postih? Kolik lidí takto okradou za den? kamil.berka
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Desítky tisíc. Dejte podnět ČOI a trvejte na vrácení peněz. Vždycky se vyplatí kontrolovat doklad u pokladny. 15.10.2007 12:10
OTÁZKA: Na Příkopech v Praze jsem koupil boty.Když sem to tam jel reklamovat, prodejna Elegance nNa příkopech byla zrušena. Po dlouhé korespondenci prý to vyřídí někdo jiný. Jsou prosím povini vzít reklamaci když to tam pošlu poštou??/Jako balík/ Bydlím od Prahy 200 km a jednou jsem tam už zbytečně jel Reklamace ve zrušené prodejně
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Reklamaci lze určitě uplatnit i poštou (doporučujeme nechat si originál paragonu a poslat pouze kopii). Můžete boty poslat případně i na adresu sídla prodávajísího (dle obchodního rejstříku) pokud neznáte jinou adresu. 15.10.2007 12:12
OTÁZKA: Fobry den, chci se zeptat, co mam delat kdyz mam podezreni, ze jsem zakoupil vyrobek, ktery neprosel kontrolou pro cesky trh a nema na sobe etiketu s CE apod. Jedna se o samoobsluzny vysavac znacky Autov, kterou jsem nikde na netu nenasel. Pavel Matěcha
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Toto je případ pro českou obchodní inspekci, která tímto zabývá. 15.10.2007 12:14
OTÁZKA: Dobrý den, před půl rokem jsem si pořídil v poměrně renomovaném autobazaru vůz v hodnotě 90.000,-. Za půl roku jsem musel řešit cca 8 zásadních oprav. Když jsem se dostal k deváté, která má stát 25.000,- (tedy oprava), tak mi došla trpělivost a jel jsem věc řešit do bazaru. Tam jsem byl poměrně arogantně vykázán s tím, že prodávají použité zboží a že závady nebyly závadami v době převzetí vozu. Ručí tedy prodejce použitých vozů vůbec za něco? Mám jako zákazník také nějaká práva? Ta práva myslím taková, která se obejdou bez nákladů na soudní řízení či na odborné posouzení stavu vozu a jeho závad? Abych to ještě přiblížil, tak by mě zajímalo jestli se bez dalších investic mohu vůbec něčeho pro mě pozitivního domoci? MM
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: V případě použitého zboží odpovídá prodávající opravdu pouze za vady, které má věc v době převzetí. Pokud se ale taková vada projeví později máte právo na její odstranění, případně slevu atd. V půl roce po převzetí věci musí autobazar dokázat, že vada v době převzetí neexistovala, po uplynutí této doby to musí dokazovat kupující. 15.10.2007 12:17
OTÁZKA: O mobilnich operatorech se jiz zde mluvilo, jiz mi sebrali mnoho penez v ramci omezene platnosti kreditu. Podle mne se jedna o predplatne na sluzbu a pokud ji nevycerpam, mela by mi byt zaloha vracena. Misto toho propada. Pritom je ta zaloha vynucena. Jeny problem vidim treba v tom, ze zakaznik neni informovan o tarifu, za ktery vole. Dnes jsou mozne prenaset cisla ze site do jine a tudiz nemam jak poznat, kolik bude hovor stat. To se dozvim az po ukonceni a casto se nestacim divit. Coz mi prijde jako velmi zakerne!!! Lukas Kalista
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Pokud jde o nevracení předplaceného kreditu, to je podle našeho názoru opradu v rozporu s právní úpravou a již jsme v této věci začali jednat. Co se týče volání do jiných sítí s přeneseným číslem, je o tom operátor povinnen informvat (automatická hláška v případě že voláte do jiné sítě, než které by odpovídalo předčíslí), tuto hlášku je možné i deaktivovat, iformujtese u Vašeho operátora. 15.10.2007 12:21
OTÁZKA: Dobrý den, prosím, reklamovala jsem kožené !!boty, které propouští vodu skrz ozdobné prošití = prošití mezi svrškem a podrážkou. Reklamaci firma Asylum neuznala, prý to takto prošité boty dělají. Podotýkám, že na chození v kalužích mám gumáky :-), v reklamovaných botech je, když prší, mokro po ujití 200 m. Má význam obrátit se na znalce? Děkuji. Jana K.
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Jedná se o speciální technologii - máme u nás rozsudek Městského soudu v Praze, kde spotřebitel koupil takové boty, nebyl informován a vyhrá spor. Bioty nemají vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, jedná se tedy o rozpor s kupní smlouvou. V našich klimatických podmínkách je běžnou vlastností bot, že nepropouštějí vodu. Reklamujte s odkazem na § 616 občanského zákoníku. 15.10.2007 12:23

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.