Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

On-line rozhovor se zástupci Sdružení obrany spotřebitelů

Pivo, výčep, hospoda
velikost textu:
vydáno 15.10.2007 11:00
Tuzemské společnosti se často nechovají k zákazníků slušně a Češi si to nechávají líbit. Tvrdí to Sdružení obrany spotřebitelů, které loni řešilo 35 tisíc stížností na neférové jednání firem. Jak se dá tato situace změnit?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. října 2007 do 11:25

OTÁZKA: Dobrý den, má známá má internet od jedné nejmenované firmy a kvůli zavirování jejího počítače jí byl odpojen a následně jí bylo sděleno, že kvůli potížím, které firmě způsobila (pád velké části sítě providera) ji bude zaslána výpověď. Ve všeobecných obchodních podmínkách o něčem podobném není ani zmínka, jen povšechně, že musí dbát, aby nemohlo být její zařízení zneužito, což se i stalo, protože antivirový program byl nainstalován a aktuální. Jak by měla proti podobným praktikám postupovat? Tom
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Doporučila bych naši osobní poradnu, dotaz vypadá komplikovaně, případně 900 08 08 08 (8 Kč/min), ale raději opravdu osobně. Mohla byste se obrátit také případně na ČTÚ. 15.10.2007 12:25
OTÁZKA: Dobrý den... mám zcela konkrétní dotaz plynoucí z mé čerstvé zkušenosti. Koupila jsem si před dvěma lety docela drahý notebook u renomované firmy. Nyní, před ukončením záruční doby jsem jej musela, mj. pro stejnou závadu už podruhé, reklamovat. Výsledek... jedna závada mi byla uznána, ovšem několik dalších mi nebylo uznáno s tím, že jde o běžné opotřebení a notebook mi byl vrácen až po 7 týdnech. Když jsem poukazovala na povinnost vyřídit reklamaci do měsíce, bylo mi řečeno, že vzhledem k tomu, že mi ne všechny mnou nahlášené závady byly firmou uznány jako reklamace a protože jsem na jejich odstranění trvala i za cenu, že si je uhradím sama, nemusí být 30-ti denní lhůta dodržena... Jak to tedy v tomto případě je a co všechno mi nemusí uznat jako reklamaci? Poukazovala jsem například na naprosto ošoupané šasi notebooku,opět prasklé víko s panty, již nefunkční baterii atd... Děkuji za odpověď... Zem. D.Zem.
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: V tomto příapdě by byl zřejmě jediných východiskem soudní znalec. Je otázka, zda základní reklamace byla či nebyla vyřízena do 30 dnů, jak přesně jste reklamovala - tj, co je napsáno v reklamačním protokolu,. Prodávající je povinen písemně Vám také zdůvodnit zamítnutí reklamace (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud něco z toho nedodržel, obraťte se na ČOI. Z vašich informací není možné přesně stanovit, kde se stala chyba, obraťte se kdyžtak na další poradenské kanály SOS. 15.10.2007 12:27
OTÁZKA: Dobrý den. Koupili jsme byt v novostavbě a po několika měsících jsme zjistili, že nám zatýká do bytu a následkem toho máme plíseň v kuchyňské lince. To jsme u stavitele reklamovali, ale po dvou měsících se nic neděje. Tuto závadu jsme reklamovali také již dříve před nastěhováním a bylo nám tehdy řečeno, že je to opraveno.Mohla byste mi poradit, jak dále postupovat? Děkuji anonym
Pivo, výčep, hospoda ODPOVĚĎ: Tento dotaz jsme již zodpověděli... Děkujime všem za dotazy a loučíme se s přáním hezkého dne. Ivana Picková a Jan Šulc 15.10.2007 12:31

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.