On-line rozhovor se zástupci Sdružení obrany spotřebitelů
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. října 2007 do 11:25
OTÁZKA:
Dobrý den, má známá má internet od jedné nejmenované firmy a kvůli zavirování jejího počítače jí byl odpojen a následně jí bylo sděleno, že kvůli potížím, které firmě způsobila (pád velké části sítě providera) ji bude zaslána výpověď. Ve všeobecných obchodních podmínkách o něčem podobném není ani zmínka, jen povšechně, že musí dbát, aby nemohlo být její zařízení zneužito, což se i stalo, protože antivirový program byl nainstalován a aktuální. Jak by měla proti podobným praktikám postupovat?
Tom
ODPOVĚĎ:
Doporučila bych naši osobní poradnu, dotaz vypadá komplikovaně, případně 900 08 08 08 (8 Kč/min), ale raději opravdu osobně. Mohla byste se obrátit také případně na ČTÚ.
15.10.2007 12:25
OTÁZKA:
Dobrý den...
mám zcela konkrétní dotaz plynoucí z mé čerstvé zkušenosti. Koupila jsem si před dvěma lety docela drahý notebook u renomované firmy. Nyní, před ukončením záruční doby jsem jej musela, mj. pro stejnou závadu už podruhé, reklamovat. Výsledek... jedna závada mi byla uznána, ovšem několik dalších mi nebylo uznáno s tím, že jde o běžné opotřebení a notebook mi byl vrácen až po 7 týdnech. Když jsem poukazovala na povinnost vyřídit reklamaci do měsíce, bylo mi řečeno, že vzhledem k tomu, že mi ne všechny mnou nahlášené závady byly firmou uznány jako reklamace a protože jsem na jejich odstranění trvala i za cenu, že si je uhradím sama, nemusí být 30-ti denní lhůta dodržena... Jak to tedy v tomto případě je a co všechno mi nemusí uznat jako reklamaci? Poukazovala jsem například na naprosto ošoupané šasi notebooku,opět prasklé víko s panty, již nefunkční baterii atd... Děkuji za odpověď... Zem.
D.Zem.
ODPOVĚĎ:
V tomto příapdě by byl zřejmě jediných východiskem soudní znalec. Je otázka, zda základní reklamace byla či nebyla vyřízena do 30 dnů, jak přesně jste reklamovala - tj, co je napsáno v reklamačním protokolu,. Prodávající je povinen písemně Vám také zdůvodnit zamítnutí reklamace (§ 19 zákona o ochraně spotřebitele). Pokud něco z toho nedodržel, obraťte se na ČOI. Z vašich informací není možné přesně stanovit, kde se stala chyba, obraťte se kdyžtak na další poradenské kanály SOS.
15.10.2007 12:27
OTÁZKA:
Dobrý den. Koupili jsme byt v novostavbě a po několika měsících jsme zjistili, že nám zatýká do bytu a následkem toho máme plíseň v kuchyňské lince. To jsme u stavitele reklamovali, ale po dvou měsících se nic neděje. Tuto závadu jsme reklamovali také již dříve před nastěhováním a bylo nám tehdy řečeno, že je to opraveno.Mohla byste mi poradit, jak dále postupovat? Děkuji
anonym
ODPOVĚĎ:
Tento dotaz jsme již zodpověděli...
Děkujime všem za dotazy a loučíme se s přáním hezkého dne.
Ivana Picková a Jan Šulc
15.10.2007 12:31
předchozí | 1 2 3 4 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.