Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hostem iDNES.cz byla mluvčí SOS Ivana Picková

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 28. prosince 2007 do 10:35

OTÁZKA: Krásný den. Před téměř 6 týdny jsem řešil situaci v Hradci Králové v obchodním centru Futurum. Chtěl jsem si zakoupit v nápojovém automatu Coca colu v plechu. za 20kč. Za vhozenou 50korunu jsem nezískal napoj ani však 50korunu kterou mi přístroj nevratil. V o.c. Futurum to semnou nikdo neřešil, že to není jejich problém. Volal jsem na tel. uvedený na přístroji také nic. Co jiného mohu dělat? Jonáš M.
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se poptat na situaci ohledně osobních odběrů u internetových obchodů. Zboží si mohu prohlédnout mnohdy i vyzkoušet, případně odmítnout, v tomto případě již není možné odstoupit od smlouvy bez udání důvodů? Podle zákona by to být možné nemělo. Děkuji Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den, je možné aby internetový obchod, který má certifikaci TÜV CZ s.r.o., APEK (tedy alespoň to tvrdí), prodával mobilní telefony z tzv. "šedého dovozu"? Narazil jsem na telefon, který tento obchod prodává výrazně pod velkoobchodní cenou. (Podle tvrzení konkurence) Když už tyto certifikáty obchod má kontroluje ho někdo? Jakub
OTÁZKA: Dobrý den. Ve starším počítači mi odešla základní deska. Protože se již deska tohoto typu nevyrábí, nabídli mi při opravě výměnu nefunkční desky za již použitou (bazarovou) desku. Vztahuje se na tuto použitou desku dvouletá záruka? Tom
OTÁZKA: Společnost click4sky.cz v médiích inzeruje letenky po Evropě za 1990 Kč. V praxi si ovšem takové letenky není možné koupit, pouze zpáteční letenky za dvojnásobnou cenu. Jedná se o klamání spotřebitele? Jaký na to máte názor? Děkuji Aleš Gill
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se paní Picková zeptat, jak to děláte ? Pustím si ČT24 a jste tam, otevřu internet a jste tam. Je to drahé ? Platíte za to něco ? Pavel
OTÁZKA: Proč se vaše sdružení také nepochlubí tím, když prohraje nějaký soudní spor? např. ohledně určitých poukázek s jedním internetovým centrem? André
OTÁZKA: Koupil jsem fotak Samsung S630 za 3600Kč. Jak jsem bohužel pozdě zjistil, u jiného prodejce cca 20 min chůze měli tentýž typ za 2490Kč (dle doporučení výrobce pro koncovou cenu)! Lze tohoto prodejce medializovat pro marži za hranicí slušnosti, aniž bych měl na krku nějaké právniky. (asymetrie postavení zakazníka a prodejce co se týče ekonomické síly) HB
OTÁZKA: Souhlasím s tím, že zákazník má právo vrátit nepoužité zboží zakoupené v internetovém obchodě. Každý se můžeme splést. Opravdu ale myslíte vážně, že je možné internetovému obchodu vrátit tiskárnu s rozbalenými a použitými inkoustovými náplněmi bez ztráty ceny, nebo to byl od vás jen nepovedený vtip, jak jste radila v televizi? Ostatně jak byste se konkrétně vy tvářila, kdyby jste takovou "novou" tiskárnu dostala jako druhý zákazník? Snižovat cenu vážením spotřebovaného inkoustu je s prominutím nebetyčná blbost. Určitě by se vám to nelíbilo, kdyby vám dorazila takto "nepoužitá" tiskárna. Kdo tedy má platit tohle "vyzkoušení" při kterém dochází ke znehodnocování věcí? Myslíte,že by jako ostatní zákazníci v ceně zboží, které se nevrátí? Proč lidem radíte takové nekorektní jednání, poškozující ostatní slušné a zodpovědné zákazníky a prodejce? Ccecil
OTÁZKA: Pořád mi není jasné, v čem je zákazník okrádán, když na něj nevybyde zlevněné zboží. Tak na něj prostě nevyšlo, na někoho jiného vyšlo. Proč by nemohl obchod zlevnit třeba jen jednu pračku, když už mu zbývá a potřebuje se jí zbavit? A za druhé, to už je u nás školství tak nefunkční, že je pro lidi problém spočítat kolik stojí zboží po slevě 30%? Vždyť je to látka asi tak šesté třídy ZŠ. Průměrně inteligentní dospělý by to snad měl umět spočítat i z hlavy. Jovka
OTÁZKA: Dobrý den, na vánoce jsme dostali nerezové nádobí které po prvním použití vykazuje vady. Zboží bylo zakoupené před více jak půl rokem. Můžeme při reklamaci požadovat vrácení peněz a je nutný znalecký posudek? Děkuji a přeji vše nej do nového roku. Marek
OTÁZKA: Dobrý den. Koupil jsem dceři stříbrný šperk jako vánoční dárek. Až při rozbalování dárku si všimla, že má poškozenou karabinu. Prodavačka mi odmítla zboží vyměnit i vrátit peníze, že prý jsem to poškodil já a dále se se mnou nebavila. Na koho se mám obrátit, aby mi pomohl. Bylo to opravdu velice nepříjemné, když jsem ji daroval něco rozbitého. Děkuji Roman B.
OTÁZKA: Dobrý den, je v současné době pro nekalé praktiky obchodníků dostatečně velká pokuta, aby si příště dobře rozmysleli, zda se jim vyplatí podvádět ? Stanislav
OTÁZKA: Jak je možné se bránit pokud internetový obchod konstatuje (odoborné posouzení z jeho strany), že vada fotoaparátu byla způsobena nesprávným používáním nebo mechanickým poškozením věci na straně mojí, přestože to tak nebylo a musela být způsobena již na straně výrobce nebo dodavatele? anonym
OTÁZKA: Koupili jsme babičce křečka a ta si omylem na něj sedla. Křeče to nepřežil. Mužeme křečka reklamovat? Babička váží 48kg a sedla si na něj na gauči , který je měký. To by přeci ten křeček měl přežít, ne? Děkuji za reakci. Jiří Myška Jirka
OTÁZKA: Dobrý den paní Picková, co Vy osobně považujete za nějvětší úspěch SOS? Jirka
OTÁZKA: Dobrý den, jen Vám chci popřát mnoho úspěchů v novém roce a přeji Vám málo řešitelských kvízů, co se týče nás spotřebitelů a obchodníků :-) Magda
OTÁZKA: Jak je to s vracením lahví? V jednom hypermarketu jsem dostala lísteček (bon), na který jsem u kasy zapoměla, a když jsem se tam po čase dostala znovu, řekli mi, že už mi propadla jeho platnost - ta tam byla vytištěna v záhlaví (je fakt, že jsem si toho nevšimla - dívala jsem se jen na částku). Hana
OTÁZKA: Jak je možné se bránit, pokud jsem dostal mobilní telefon, který má skrytou vadu a dodavatel (internetový obchod) tvrdí, že jsem ji způsobil sám? Je možné obrátit se na nějakou instituci? milan bubla
OTÁZKA: Mohu odstoupit od smlouvy na základě poskytnutí mylných a neúplných informací druhé strany ? MYSAKSTUART
OTÁZKA: Dobrý den, nedávno jsem zjistil, že v jedné knize koupené ovšem už před pár lety chybí několik desítek stran (jiné tam byly dvojmo). Je možnost i takovou vadu někde reklamovat, například u vydavatele? Eman
OTÁZKA: Dobry den. Chtela bych se zeptat, jaka zaruka se vztahuje na zbozi, ktere koupim s vyraznou slevou. Dekuji. Marki
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak postupovat když mi bylo naúčtována 2x položka za stejné zboží /245,-Kč/, bohužel jsem si toho všimla až doma.Telefonicky tuto skutečnost oznámila. Ale do Tesca jela až druhý den, kde mi bylo řečeno, že je to moje blbost a že se se mnou nikdo bavit ani nic sepisovat nebude. Bohužel musím uznat, že je to moje blbost, ale toto "okrádání" mi také vadí. Pouze jsem napsala e-mailem stížnost na centrálu Tesca. Děkuji Novotná Novotná
OTÁZKA: Dobrý den, existují nějaké typické triky, kterými se obchody snaží obalamutit zákazníky při výprodejích? Na co by si měl člověk dát největší pozor? Díky, Petra Petra
OTÁZKA: Dobrý den. Předmětem Vašeho zájmu je především nevhodné chování prodávajících - jistě chválihodná věc. Nebylo by však vhodné být více objektivní a snažit se i o kultivaci spotřebitelů? Jsem přesvědčen, že většina prodávajících má celou řadu velmi negativních zkušeností s velmi neseriozními kupujícími (objektivně neoprávněné reklamace, snaha o výměnu použitého zboží atd.). Také jsem přesvědčen, že celá řada Vašich "rad" je velmi tendenčních, zjednodušených, někdy dokonce i v rozporu s platnými zákony. Martin S.
OTÁZKA: Často se mi stává, že u pokladny mám naúčtovanou jinou cenu, než je na regálu (po zkušenostech s rozdílem i několika set korun si účtenky kontroluji). Na informacích mi pak vyplatí rozdíl, někdy ochotněji, jindy méně ochotně (nevíme, kdo tam tu cenu dal, zákazníci přeházeli zboží, je to stará akce, ...). Často se mnou vyřizují další lidé problém se stejným zbožím. Ztratím čas, nervy a získám zpět svých pár korun. Rozdíl mi napíší bez bližšího vysvětlení na účtenku. A to je všechno. Stává se to ale v těch několika marketech, do kterých chodím, OPAKOVANĚ. Kdysi existovaly Knihy přání a stížností, ale teď se nic neděje - příště se mohou "splést" zase. Co s tím? Hanka
OTÁZKA: Dobrý den, dostal jsem k vánocům fotoaparát, ale prodejce mezitím stačil zkrachovat. Kam se mohu obrátit s případnou reklamací vadného zboží? Milan
OTÁZKA: Dobrý den, zlepšili se obchodníci co se týče povánočních slev, nebo stále podvádějí? Aleš
OTÁZKA: Dobrý den, prosím jak dlouho mám nárok na vrácení zboží po vánocích? Děkuji předem za odpověď aberunka
OTÁZKA: Dobrý den, jak je to s nárokem na vrácení zboží v případě, že bylo objednáno přes internet, zaplaceno přes internet a vyzvednuto ve skladě dodavatele ? A mění tento nárok obecně nějak skutečnost, že na faktuře je uvedeno IČ a firma odběratele ? Petr Vodička

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.