Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se Thomase Ryana

velikost textu:
vydáno 25.2.2004 13:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 25. února 2004 do 13:40

OTÁZKA: Dobrý den, zůstává mi rozum stát, když vidím, jak to dopracovala zbrojovka Aero s velkým bratrem z USA. Prosím o uvedení alespoň jednoho opravdového důvodu, proč jste do Aera vstupovali kromě toho abyste se zbavili konkurence. Umí američní manažeři pouze likvidovat nebo i tvořit? Děkuji za odpověď Michal
ODPOVĚĎ: Boeing do Aera vstoupil, protože jsme byli přesvědčeni, že vytvoříme strategické partnerství, které pomůže zlepšit provoz a řízení Aera a umožní společnosti dosáhnout úspěchu na mezinárodních trzích. Podařilo se nám pomoci Aeru se snížením dluhu a s vývojem výroby a věříme, že společnost může být v budoucnu úspěšná, rozhodne-li se stát udělat několik nezbytných strategických rozhodnutí. 2.3.2004 11:17
OTÁZKA: Pracoval jsem v AV od roku 1991 do 2001, kdy jsem po neshodách s nově dosazeným manažmentem znechuceně sám odešel. Ptám se: 1. Proč Boeing po svém příchodu do AV donutil k odchodu osoby. které si za léta působení ve firmě vytvořily osobní kontakty se zákazníky po celém světě a vyměnil je za nekompetentní lidi, kteří ani netušili, proč se letadlo udrží ve vzduchu?!?!? 2. Mám silné pochybnosti o kvalifikaci lidí z USA, které Boeing dosadil do AV po svém vstupu. Můžete mi aspoň dodatečně sdělit, jak jste tyto manažery vybírali? Za celou dobu působnosti nedokázali vůbec NIC - snad jen znechutit spoustu poctivých změstnanců a přátel Aera. 3. Koho z české politické scény chcete jmenovat jako odpovědnou osobu za schválení smlouvy, která Boeingu při jeho vstupu do AV i při menšinovém podílu zaručila tzv. zvýšené rozhodovací pravomoci? 4. Proč si dnes, s odstupem času, Boeing přisvojuje v médiích i ten jeden jediný obchodní "úspěch" z celého svého působení, tzn. prodej letounu L-159 armádě ČR? Ten byl přece (přes bizarnost celého projektu) schválen vládou ČR dávno před příchodem velkého B!!! Josef
ODPOVĚĎ: - Boeing po svém vstupu do Aera nedal výpověď zkušeným odborníkům. O všech personálních změnách bylo rozhodnuto společně se zástupci státu a jejich hlavním důvodem byla kritická finanční situace, ve které se Aero v roce 1998 nacházelo. Společnost vykazovala velmi vysoké ztráty a zadluženost v té době byla okolo 10 miliard korun. Změna v managementu společnosti, která má tak špatné finanční výsledky, je zcela namístě. - Boeing byl v Aeru zastoupen svými nejlepšími manažery se zkušenostmi v mezinárodním obchodu a v marketingu vojenských letounů. - Boeing v Aeru neměl rozhodující kompetenci. Strategická rozhodnutí týkající se Aera byla vždy dělána ve spolupráci s ostatními akcionáři. Není na Boeingu, aby zpětně hodnotil, kdo a za co nese na české straně odpovědnost. - Nikdy jsme neprohlásili, že by prodej L-159 armádě ČR byl úspěchem jen Boeingu. To, že se podařilo tento významný obchod uzavřít, bylo v prvé řadě velkým úspěchem Aera. Věříme nicméně, že změny v provozním procesu, které se podařilo během našeho šestiletého působení v Aeru realizovat, k dokončení prodeje významně dopomohly. 2.3.2004 11:17

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.