Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Čtenářům odpoví ministr dopravy

velikost textu:
vydáno 15.11.2004 14:00

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 15. listopadu 2004 do 14:28

OTÁZKA: dobrý den, jakou máte časovou představu realizace moderní trati na Kladno? Martin
ODPOVĚĎ: Prioritou je výstavba koridorových tratí a trať na Kladno je tratí regionální. Proto připravujeme modernizaci železniční tratě na Kladno s využitím soukromého kapitálu, časově by mohla realizace začít v roce 2007. 15.11.2004 14:12
OTÁZKA: dobrý den, zajímá mne osud zákona o provozu na pozemních komunikacích - vrátí se zákon na naše silnice, nebo tomu zase poslanci zabrání??? Děkuji! Honza
ODPOVĚĎ: Zvýšení bezpečnosti na silnicích je mojí prioritou, příští týden vláda projedná návrh novely zákona a poslanecká sněmovna se bude tímto zákonem zabývat v prosinci tohoto roku. Doufám, že tentokrát to vyjde. 15.11.2004 14:13
OTÁZKA: Dobrý den pane Šimonovský, můžete představit vaši vizi rozvoje dálniční sítě v ČR řekněme v 5-10 letém horizontu? Najde na tento rozvoj stát dostatek financí? Počítáte i s PPP projekty? Děkuji za odpověď. Bob
ODPOVĚĎ: Dálniční síť bychom měli postupně dobudovat do roku 2010. Celková síť dálnic a rychlostních komunikací bude mít 2560 km a dobudovaná bude okolo roku 2020. V současné době je rozsah vybrané sítě 850 km a každý rok otevíráme okolo 50 km nových dálnic. Počítáme s projekty PPP, připravujeme na dálnici D3 úsek Tábor- České Budějovice se zahájením výstavby v roce 2006. 15.11.2004 14:18
OTÁZKA: Pan ministře, kdy konečně přestanete bezohlednost, hrubináství na silncicích zkovávat za demokracii! Na silnici platí zákon a zákon má mít přednost, nebo si mislíte, že v naší společnosti rozhodují peníze o všem. Kdy prosadíte pořádné trestnání podle příjmu člověka, který se dopouští přestupku. Nebo si myslíte, že přísnost platí jen pro chudý lid!!!! Prokeš
ODPOVĚĎ: Nezbytné pro vymahatelnost zákona na silnicích je novela zákona o provozu, kterou Sněmovna před měsícem zamítla. Bude jej znovu na návrh vlády projednávat v prosinci t.r. 15.11.2004 14:20
OTÁZKA: Dobrý den, jakou prioritu v porovnání s ostatními dálničními úseky má dálnice z Prahy do ČB(první, druhé místo)?Kdy se plánuje její dokončení?Situace na tomto tahu je naprosto tristní. Co je kromě peněz největší překážkou pro tuto stavbu?Děkuju Jarda
ODPOVĚĎ: Dálnice D3 z Prahy do ČB byla zahájena jako poslední z dálničních staveb. V současné době se staví v oblasti Tábora a připravují se další stavby směrem na Mezno a Chotoviny. Ve výstavbě severní části dálnice brání chybějící územní plán Benešovska. Tuto kompetenci má zastupitelstvo Středočeského kraje a já věřím, že nové zastupitelstvo přípravu urychlí. 15.11.2004 14:22
OTÁZKA: Máte nějakou oblíbenou anektodu? Moula
ODPOVĚĎ: Nemám žádnou oblíbenou anekdotu, teď mě žádná nenapadá. 15.11.2004 14:24
OTÁZKA: Počítá ministerstvo dopravy s podporou cyklostezek? Existují nějaké plány rozvoje? Tom
ODPOVĚĎ: Vláda přijala Národní strategii rozvoje cyklistické dopravy, kterou zpracovalo naše ministerstvo. Finančně stát přispívá na výstavbu cyklostezek zhruba 60 miliony Kč z fondu dopravní infrastruktury. Na www.sfdi.cz naleznete podmínky pro podání projektů. 15.11.2004 14:26
OTÁZKA: dobrý den, 1) Jak je mozné, ze po tolika letech se stále nezpruhlednily Ceské dráhy. Stávající poloprivatizace jejich majetku, který byl jeste za státní peníze zhodnocen, pochopitelne výsledky jeste zhorsí. 2) Kdo rozhoduje o platech na Ceských dráhách? Jak muze mít reditel dvakrát vetsí plat, nez prezident republiky, a návazne i jeho nizsí podrízení? jarslav
ODPOVĚĎ: 1) ČD se rozdělily na správce dopravní cesty, kterou je státní organizace SŽDC, a na dopravce, kterým je obchodní společnost České dráhy, a.s. Obchodní společnost byla v roce 2002 oddlužená a dluhy jsou umořovány prodejem nepotřebného nemovitého majetku. ČD,a.s. prochází restrukturalizací, je snižována přezaměstnanost, každoročně odchází šest tisíc pracovníků. V roce 2006 by měla společnost mít hospodaření v černých číslech a být konkurenceschopná ostatním železničním společnostem v Evropě. O platech rozhoduje dozorčí rada společnosti. 15.11.2004 14:32
OTÁZKA: pane ministře, věříte, že se někdy budou realizovat další železniční projekty (např. spojka na Ml. Boleslav přes Milovice - 5. koridor) ? Nemáte pocit, že dnes vše válcuje dálniční lobby? – Co takhle tlačit kamiony víc na železnici -třeba finančními nástroji. Děkuji! Petr
ODPOVĚĎ: V současné době dokončujeme výstavbu druhého železničního tranzitního koridoru (Břeclav - Bohumín) a plánujeme na příští rok zahájení výstavby na třetím (Praha - Plzeň) a čtvrtém (Praha - České Budějovice). Výstavbu čtyř koridorů plánujeme dokončit okolo roku 2014 a do té doby další železniční projekty neplánujeme. Připavujeme změnu zpoplatnění dálnic zavedením výkonového mýta. To bude ten správný nástroj pro ekonomickou motivaci operátorů v přepravě, aby využívali všechny druhy dopravy. 15.11.2004 14:36
OTÁZKA: Pane ministře, proč už na drahách nejsou ISIC pasy? Slyšel jsem, že průkazky platí jen ve školním roce? Kde mám jako student brát peníze na vlak o prázdninách, když je tak nehorázně drahý? Děkuji Luboš Novotny
ODPOVĚĎ: Podrobnosti o slevách mohou poskytnou ČD. 15.11.2004 14:38
OTÁZKA: Chtěla bych se zeptat na to, co si pan ministr myslí o tom, že se stále málo dodržuje rychlost 50 km/h v obcích. Děkuji. Daniela
ODPOVĚĎ: Překračování rychlosti v obcích je jednou z nejčastějších příčin tragických nehod. Při rychlosti 50 km/hod má chodech 50% naději na přežití při střetu s autem, při 60 km klesá tato naděje na 15 %. Proto Policie ČR se soustřeďuje na kontrolu dodržování povolené rychlosti v obcích a Ministerstvo dopravy soustřeďuje svoje kampaně v oblasti BESIPu právě na dodržování povolených limitů rychlosti. Shodou okolností právě dnes zahajujeme podobnou kampaň, kdy budou řidiče vítat před některými obcemi tabule s výzvou k dodržování povolené rychlosti. 15.11.2004 14:42
OTÁZKA: Jak pane ministře zprivatizujete naše dráhy. Doufám že nepůjdete stejnou cestou jako byla privatizace ČSA (výdělečná správa služeb odlomena od ztátových aerolinií). Jiří Havelka
ODPOVĚĎ: Nemám v úmyslu privatizovat ČD, chci, aby se stala z ČD konkurenceschopná obchodní společnost. Změna struktury společnosti na holding znamená zprůhlednění hospodaření v jednotlivých oblastech. 15.11.2004 14:45
OTÁZKA: Dovezl jsem si z Nemecka osobni vuz Audi, splnujici evropskou homologaci a ktery je dle techniku autorizovaneho servisu Audi ve spickovem stavu. V CR se kazdy urednik tvari, jako kdyby auto bylo vrak. Clovek musi projit schvalenim ve zkusebne (4600), dovozovou STK (2900), schvalenim na DI (2300) a to vsechno pouze proto, ze se rozhodl si sam dovezt vozidlo a nechce se nechat okrast od "oficialnich" dovozcu, jako jsou autobazary atd. K tomu jsem dnes na DI mel pocit, ze mne pracovnici "buzeruji" radi a z chuti, kdyz mne sdelili, ze si budu muset minimalne tyden pockat, nez mi vystavi OTP a jeste poznamenali, ze mam byt rad, ze mi takovy vrak vubec prihlasi. Jak je mozne pane ministre, ze v Nemecku stejna procedura zabere hodinu casu na uradu a stoji cca polovicni poplatky?!? Ing. Michal Hruska
ODPOVĚĎ: Obraťte se na mne písemně, k odpovědi na Váš dotaz potřebuji více podrobností. 15.11.2004 14:47
OTÁZKA: Pane ministře, jaký je Váš postoj k alternativním možnostem vedení dálnice R43 mimo obydlené části Brna? Zejména mám na mysli odklon od plánované trasy vedoucí těsně kolem přehrady v rekreačním pásmu a přes Bystrc? saldo
ODPOVĚĎ: Rozhodnutí o vedení dálnic nepřísluší ministrovi dopravy, ale zastupitelstvu kraje a města. Stávající územní plán vede tuto komunikaci přes územní části Bosonohy a Bystrc a ministerstvo dopravy tuto trasi z hlediska dopravních vztahů podporuje. 15.11.2004 14:49
OTÁZKA: Pane ministře proč je v Čechách dálnice do Příbrami která nikam dále nevede a přitom se připravuje výstavba dálnice do ČB po druhém břehu vltavy kde je hromada chráněných krajiných oblastí. To chcete znovu zbytečně bojovat s ekoteroristy? Jiří Havelka
ODPOVĚĎ: Komunikace do Příbrami je rychlostní komunikace R4 a její výstavba bude dál pokračovat. Realizace dálnice do ČB je součástí dopravní politiky státu a je nezbytná pro rychlé a kapacitní napojení jižních Čech. 15.11.2004 14:51

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz