Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Čtenářům odpoví zástupci SOS

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 17. ledna 2006 do 11:15

OTÁZKA: Zajímá mě zda se dvouletá záruka vztahuje na náhradní díly a práci v servisech, při opravách automobilů, případně rozlišení pokud existuje značkových a neznačkových servisů. Přeji příjemný den bez jakýkoliv servisů. Milan Šerpán
OTÁZKA: Jak je mozne, ze pri reklamaci elektroniky mi firma da uplne novy vyrobek od jineho vyrobce a rekne oprava vymenou a neda novou zaruku na ten novy vyrobek? Je to tim ze je to podle obchodniho zakoniku? A ne obcanskeho? Umoznuje obchodni zakonik takove pravomoce pri prodeji vyrobku firmam? honza
OTÁZKA: Dobry den,nechal jsem si opravit hifi vez, ale po hodinovem pouzivani nastala stejńa zavada jako pred opravou. Mohu v pripade opakovane reklamace zadat o vypovezeni smlovy a vraceni penez? Honza
OTÁZKA: Koupil jsem si telefon Siemens na www.mobilhouse.cz . S dodávkou a přístupem od této firmy jsem velmi spokojen, cena i jednání férové. Telefon je pro český trh, fungoval asi rok a teď se rozbil. Prodejce nabízí možnost reklamace přes něj nebo zaslání zdarma svozem do servisu Siemens pomocí služby PPL. Je to právně stejné, když tu reklamaci pošlu rovnou do servisu (nepochybně to bude kratší) než přes prodejce? děkuji. JK Krčmář Jiří
OTÁZKA: Zabýváte se bankami. Proč? Vždyť každý s může rozhodnou, zda mít účet či ne, popřípadě u které banky. Měli byste se spíše zabývat energetikou. Ta si zvyšuje poplatky a měsíční zálohy. Jsme nuceni mít paušál a platit ho. Bez banky se obejdeme, ale už né bez energie. Jana
OTÁZKA: Mám výrobek plynový spotřebič renomované firmy, je sice v záruce, ale poškodil jsem ho si ho sám. Nejde mi samozřejmě o bezplatnou opravu. Pouze jsem se obrátil na jejioch autorizovaný servis, který mi sdělil, že nedovede náhradní díl objednat a že tento výrobek ještě neopravovali. Obávám se, že s tím budou problémy. Poraďte mi prosím, jak bych měl obecně v této situaci postupovat. Děkuji! Theo
OTÁZKA: Dobrý den, při reklamaci bot na více závad mi bylo řečeno, že jsem je, podle reklamačního řádu, měla reklamovat ihned jak se objevila prvni zavada, že jsem si další závady způsobila sama proto, že jsem boty nosila i po vzniku první závady. Mám nárok na reklamaci a nebo mám smůlu? Děkuji Jana
OTÁZKA: Dobrý den, existuje nějaká 800 infolinka, přes kterou mohu upozornit na stále zkažené masné produkty v hypermarketech? V okolí mého bydliště již všechny masny zkrachovaly, jsme tudíž s koupí masných výrobků odkázání na supermarkety. Jeden příklad : já jsem si minulé úterý koupil na svačinu anglickou v Intersparu staré Město a doma jsem zjistil, že neskutečně smrdí a je lepkavá. Moje žena týž den v Tescu Uherské Hradiště koupila taktéž zdánlivě čerstvě vypadající kabanos a ten byl taky zkažený... jenže když se jedná o cenovou položku do 20,- Kč, tak se nám skoro ani nevyplatí jet ji reklamovat, na což asi i SM spoléhají. Když jsem v prosinci reklamoval zkažené maso v Makru Zlín, tak mě odbili, že maso musím výhradně převážet v mrazícím boxu a to i teď, v zimě, i když venku bylo cca -5°C... Když jsem si v restauraci objednal smažený sýr bez majonézy, přinesli mi ho s majonézou a mou výtku že jsem si řekl o porci bez majonézy odbili "tak si tu majonézu odhrňte na bok a nejezte ji..." Už se bojím skoro nakupovat. Řešení vidím právě ve větších postizích, ideální by byly nečekané razie na základě tel. hovorů přes bezplatnou 800 linku. Michal
OTÁZKA: Dobry den. Koupila jsem si zehlicku na vlasy, po 4 mesicich jsem ji reklamovala, protoze zkratovala. Po mesici mi z opravny znacky Mellisa z Neratovic prisla odpoved s tim, ze je reklamace neopravnena a pokud budu zehlicku reklamovat znovu, vsechno mi nauctuji. Zehlicka obcas jede, ale divne "vrci", jako by chtela dat ranu. Takze pouzivat ji nemuzu. Jak se mam branit, kam se mam obratit? Stala 500,- a na to, ze jsem ji pouzila asi dvakrat, docela draha legrace... Dekuji moc za odpoved Eva
OTÁZKA: Jakým způsobem je možno si stěžovat na služby České pošty? Obchodní balíky nám doručují jenom někdy. Většinou najdeme ve schránce druhou upomínku.(máme otevřený obchod od 9 do 18ti hodin). Po telefonátu na Českou obchodní inspekci nám bylo sděleno, že pošta je státní podnik a tudíž nemohou zasáhnout. Děkuji za odpověď. Václav
OTÁZKA: Chystate se nekdy podivat na zoubek vyrobcum mrazene pizzy? Temer u sta procent techto produktu je mezi vyobrazenim na obalu a skutecnosti uvnitr ohromný rozdíl. Nemusím dodávat, ze o co líp vypadá pizza na obrázku o to hůř ve skutecnosti. Pripadá mi to jako jednoznacné klamání spotrebitele. Je mozné s tím neco dělat? vita
OTÁZKA: Dobry den, chtela bych se zeptat, pokud v zahranici zakoupim obuv v obchode nejakeho mezinarodniho retezce, jestli ji pak v pripade potreby mohu reklamovat u tohoto retezce v CR. Predem dekuji za odpoved. Zirafka
OTÁZKA: Dobrý den, koupil jsem ve zlínské prodejně EURO Tip. Mobilní telefon NOKIA 6310i za 3000,- Kč,asi po čtvrt roku mi přišlo předvolání od policie a zjistilo se, že telefon je kradený. Samozřejmě jsem musel telefon odevzdat na policii, poté jsem byl i na prodejně. Vedoucí prodejny mi oznamil, že telefon byl vykoupen od slovenského státního příslušníka a že mi dají peníze až je od něho vysoudí. Můj dotaz je, jestli mám nárok na vrácení peněz? a popř. pokud bych dal celou záležitost soudu, jestli můžu požadovat i náhradu za dva policejní výslechy, které jsem musel nadpracovat a jedna zpáteční cesta na policii byla 100 Km.Děkuji za Vaši odpověď. Roman Hlavička
OTÁZKA: Dobrý den, koupil jsem ve zlínské prodejně EURO Tip. Mobilní telefon NOKIA 6310i za 3000,- Kč,asi po čtvrt roku mi přišlo předvolání od policie a zjistilo se, že telefon je kradený. Samozřejmě jsem musel telefon odevzdat na policii, poté jsem byl i na prodejně. Vedoucí prodejny mi oznamil, že telefon byl vykoupen od slovenského státního příslušníka a že mi dají peníze až je od něho vysoudí. Můj dotaz je, jestli mám nárok na vrácení peněz? a popř. pokud bych dal celou záležitost soudu, jestli můžu požadovat i náhradu za dva policejní výslechy, které jsem musel nadpracovat a jedna zpáteční cesta na policii byla 100 Km.Děkuji za Vaši odpověď. Roman Hlavička
OTÁZKA: Zdravim, mam telefon s opakovanou zavadou a jelikoz je v zarucni dobe, rozhodl jsem se jej poslal zpet prodejci a tim odstoupil od kupni smlouvy. Zajimalo by me, do jake lhuty je povinen mi penize zaslat, jelikoz se potykam se znacnym spozdenim ,ktere zacalo napriklad neochotou prodejce vyzvednout si mou zasilku z posty. Jedna se o internetovy obchod. Jake mohu podnikat dalsi kroky? Dekuji za odpoved. Kolejar
OTÁZKA: Jak je možné, že vedení běžného účtu je zpoplatněno jinak pokud si jej založí soukromá osoba nebo osoba podnikající (OSVČ)? Nevydělávám statisíce, ale přesto po mne Komerční banka chce za balíček zahrnující méně služeb asi 2x tolik co za vedení účtu pro soukromou osobu. Mirek
OTÁZKA: Podle postupu Telekomu (paušální platba,cca 400Kč- i když nic neprovoláte),bych měl platit za vstup do obchodu a následně i čichací přirážku,půjdu-li v něm okolo čerstvého pečiva.Co Vy na to ? Kadlus
OTÁZKA: pokud předám poškozené zboží, které je dosud v záruce, prodejci a ten přislíbí záruční opravu, po kolika dnech mám nárok na vrácení peněz, není-li oprava hotova a je to opravdu NÁROK nebo musím akceptovat návrh na výměnu např. za jiný typ ? Coude
OTÁZKA: Příjemné dopoledne. Chtěla jsem se zeptat jak se lze bránit společnosti Zeptter, která stávajícím klientům neumožňuje odstoupení od kupní smlouvy. Děkuji za odpověď. Lucie
OTÁZKA: Na jakou adresu Vám mohu poslat písemnou žádost o pomoc? Jirka z Moravy
OTÁZKA: Dobrý den, nikde jsem nenašel informaci, zdali je mou povinností uchovávat obaly, krabice od výrobku po dobu 2 let trvání záruky? Děkuji za odpověď. Přeji mnoho dalších úspěchů, odvádíte velmi dobrou práci. Smejci
OTÁZKA: jak to myslí ministr s vrácením těch Pendolín ? Jak taková reklamace asi proběhne ? maus
OTÁZKA: Dobrý den, před 26 měsíci jsem zakoupil myčku na nádobí. Bohužel dvířka netěsnila a výměnou těsnění ani uzavíracího mechanismu nebyla závada odstraněna. Před 20 měsíci jsem proto obdržel zcela novou myčku. Ten samý problém s netěsnotí dvířek opět nastal. Mohu žádat o opětovnou výměnu či o vrácení peněz? Popřípadě o náhradu za zničení kuchyňské linky (pracovní desky, dvířek a skřínek), které byly v okolí myčky poničeny unikající parou? Děkuji za odpověď. Radek
OTÁZKA: Zkusila jste se vžít taky někdy do situace prodejců, např. internetových obchodů, kteří mají platit ze svého, když jim někdo vrátí zboží do 14 ti dnů od koupě? víte, kdo to riziko zaplatí? proč mají slušní zákazníci doplácet na ty "vyčůr-ánky", kteří si něco jen vyzkouší a vrátí to? víte, jak je to super třeba u počítačů, kde je marže 2 %??? Franta z Hradce
OTÁZKA: Dobrý den, začnu příkladem: obchodník prodává zboží za cenu 39,90Kč. Tuto cenu skryje nápisem SLEVA NOVÁ CENA 39.90Kč. Jedná se o protiprávné jednání? Klamání spotřebitele? díky hájek
OTÁZKA: Vazeni, pokud jste soukroma organizace a nejste placeni z verejnych prostredku delate dobrou praci. Avsak nektere zavery, ktere navrhuji upravu soukromepravnich vztahu mezi prodejcem a kupujicim jsou dle meho nazoru kontraproduktivni. Jsou tyto zavery opravdu jen a pouze ve forme navrhu a doporuceni pro spotrebitele? dekuji Honza
OTÁZKA: Co s reklamací?? Můj bratr (ID) si dovolil našetřit a koupit značkové zimní boty za 3000,-kč. Asi po dvou týdnech se vyskytla závada. Boty tedy předal na reklamaci a teď v zimě je bez peněz i bot. Na nové pochopitelně nemá a bylo by to i zbytečné. Co s reklamačním řádem, nedá se to změnit?? Díky. Petr
OTÁZKA: Dobrý den, je to nějaka doba co proběhla zprava o ukončení soudního sporu klienta stavební spořitelny se stavební spořitelnou, který se týkal neoprávněného navyšování poplatků za vedení účtu, poplatek za správu zvýhodněného úročení (nebo tak nějak) a další s tím, že tento spor klient vyhrál. Chtěl bych se optat, jestli nemáte nějaké povědomí o tomto sporu, protože potom bych to viděl jako precedentní záležitost a další malí klienti by se již neobávali jít do sporu s molochem stavební spořitelnou (včetně mě) Jarek
OTÁZKA: LOni jsem se snažila reklamovat boty. Koupila jsemsi s matkou podobné, já na šněrování, maminka na zip. Obojí boty se nad opatkem roztrhly, protože opatek byl tvrdý a vrchní kůže měkká. Neuznali reklamaci, prý nevhodné vyzouvání, přitom se jednalo o konstrukční vadu. Jak jsem měla postupovat. Byly to boty za 500,-/ks, takže soudní spor se nevyplatí a na to zřejmě spoléhali. Řetězec Halle se stáhl z prodeje v ČR asi 2 měsíce po reklamaci. anonym
OTÁZKA: Dobry den, je podle vas dostatecným duvodem pro neprijeti veci do opravy to,ze na ni neni citelne vyrobcni cislo? I kdyz mam vsechny potrebne papiry, kde je cislo uvedeno? Kdo za to nese zodpovednost? Ja tam preci to cislo nelepil. To udelal vyrobce. Jak mi ted muze tvrdit, ze mi vec neopravi? Diky Jakub Polstr anonym
OTÁZKA: jak postupovat, když jsou některé letáky obchodů matoucí až zavádějící? např. uvedu prášek na titulní straně aktuálního letáku Makra. Tady nevíte, zda je cena za 1 kus nebo 2 kusy. Takových případů je více. jak postupovat, pokud pošlu různé obaly do spotřebitelských soutěží a nic nedostanu? britak
OTÁZKA: Musím se přiznat, že když jste začínali, měl jsem z vás pocit, že jste spíš takoví jako otravové, kteří parazitují na slušných firmách, ale názor jsem už změnil. Máte pocit, že vás víc berou i zástupci velkých firem? Změnil se nějak i jejich přístup? Kvíčala
OTÁZKA: Dobrý den, jak je podle vas vysoka uroven predmetu Management kvality environmentu a bezpecnosti na VSE, ktery se prave tyka ochrany spotrebitelu? František
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat co mam delat, kdyz mi uctuje Raiffeisen stavební spořitelna poplatek 90Kč za správu úrokového zvýhodnění, ačkoli žádný takový poplatek není ve smlouvě a nebyl v saebníku a není to ani oprávněný náklad, protože žádné dodatečné náklady stavební spořitelně nevznikly oproti tomu jako byly podnmínky když smlouvu uzavítala.Děkuji! Martin
OTÁZKA: Dobry den, mam pocit,ze prodlouzeni zaruky na dva roky udelalo vic skody nez uzitku. zatimco driv se clovek mohl jakz takz neceho dovolat, ted mu obchodnik zkratka rekne nejaky nesmysl a mam smulu. znamemu, kteremu se rozpadly boty bylo napriklad sdeleno, ze ma "agresivni pot" a tim cela kauza skoncila. Co se da v takovych pripadech delat? tomas
OTÁZKA: Kolik lidí se na vás tak týdně obrací? Můžete třeba někoho zažalovat, když se na vás obrátím, nebo jen radíte, co mám udělat já? Tralaláček
OTÁZKA: Co je spatneho na tom, ze se poukazy nedaji vracet? Vzdyt to je preci standardni postup, ze kdyz neco propadne, ze mam proste smulu, nebo se pletu: helena
OTÁZKA: S kým máte největší potíže z firem? S operátorama, bankama, hypermarketama? Kdo jsou takoví jakoby největší "lotři" :-)? Díky Kalina
OTÁZKA: zabyvate se kontrolami vyprodeju? jak dopadly ve srovnani s lonskem? diky zdena zdena
OTÁZKA: Dobrý den. Máte za sebou už nějaké významné vyhrané soudní spory? Děkuji. Petr
OTÁZKA: Dobrý den, v jaké fázi jsou vaše spory s bankami kvůli poplatkům? Angažovali jste se nějak při tom vytváření toho kodexu a tak? Lohmann

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.